Het gaat steeds slechter

A

Anoniem

Guest
Ik ben nu 33 weken zwanger van de 2de en ik voel me steeds rotter.
Mijn ijzer was iets te laag en daat heb ik nu zo'n "heerlijk" drankje voor !
2 weken geleden ben ik met een abmulance afgevoerd omdat ik een aanval van hyperventilatie had en mijn hartfilmpje wat afwijkingen had.
Gelukkig viel het achteraf mee en werd mij het advies"rust" gegeven.
Maar mensen beseffen geloof ik niet dat rust niet gaat met een kindje van 1 en een man die full time werkt.
Ook heb ik het geluk dat we ergens wonen waar geen familie van mij woont.
En mijn schoonouders werken ook full time en die zie ik liever niet iedere dag.
Oftewel 1x in de 2 weken is zat.
Nu heb ik weer zo'n slechte dag... Het lijkt wel of ik ieder moment om kan vallen.
Maar ik ben nu wel alleen met mijn zoontje.
Mijn man kan geen vrij krijgen en mijn schoonouders vertrekken morgen met vakantie.
Ik ben nu zo onwijs bang
Ik zit zelfs te huilen achter de pc.
Ik voel mijn hart kloppen in mijn keel en het zweet loopt langs mijn rug.
Ik belde gister mijn vk en die zei dat het even tijd nodig had voordat dat"heerlijke" drankej begint te werken
Wat moet ik nu?
Mijn zoontje heb ik maar in de box gezet omdat ik hem niet rond durft te laten kruipen.
Maar ja hij wil juist lekker bewegen
Echt ik word gek hier!!
Waarom zijn we uberhaubt hier naar toe verhuisd!!!

Heeft iemand misschien een tip!?
Ik kan wel weer de vk bellen maar die zal wel weer het zelfde zeggen als gister

please help me!!!

Heyyy meid,

Echt super vervelend dat je je zo beroerd voelt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zou echt de VK weer bellen en zeggen dat je het niet ziet zitten op deze manier. Mijn VK was altijd wel heel begripvol. En misschien kunnen ze even langs komen om in ieder geval wat dingen na te kijken. En dat je niemand in de buurt hebt is helemaal vervelend. Je woont vast niet in Eindhoven maar anders was ik je meteen komen helpen. Zo gaat het niet als je zwanger bent. Dus bel alsjeblieft de VK en anders de huisarts. En laat je man even weten dat je je zo beroerd volet nu, misschien kan hij af en toe bellen om te kijken of je nog wel opneemt en aales wel goed gaat. Ontzettend veel sterkte en ik maak me nu helemaal zorgen. Hou je ons wel op de hoogte?

Hoi Jolanda,.

Helaas heb ik net als mijn voorgangster geen echte tip maar ook ik zou toch nog een keer mijn verloskundige bellen. Het lijkt me toch niet normaal dat je je zo slecht voelt. Misschien kan zij nog even kijken of er niet ook iets anders meespeelt.

Groetjes en ontzettend veel sterkte
Inge

Wat naar voor je als ik het zo lees. Ik weet wel een beetje hoe dat voelt. Ik was vorig jaar op het einde van mijn 2e zwangerschap steeds erg benauwd en kortademig. En met de kleine er dan bij is dat best zwaar.  

Kan het kloppen dan je HB gehalte te laag is? Ik had dat na mijn keizersnee en kreeg toen een smerig drankje wat ik gewoon niet naar binnen kreeg. Toen heb ik floradix tabletten gekocht en dat werkte best goed (had er ook nog gewone ijzer tabletten bij van de apotheek) Misschien heb je daar iets aan?

En zoals al gezegd is gewoon weer de verloskundige bellen of naar je huisarts gaan? Of misschien kan het consultatieburo iets voor je betekenen omdat je ook al een kleintje hebt. Die hebben soms ook wel tips/advies.

Veel sterkte!

Groetjes,
Eveline

Hey Ladies,

Bedankt voor jullie reacties.
Mijn moeder kon gelukkig van haar werk weg en is toen hier naar toe gekomen.
Ze is toen ff lekker met kyano gaan wandelen zodat ik ff een uurtje kon slapen.
Ze heeft toen lekker voor mij en de kleine gekookt en is toen na het naar bed brengen van de kleine naar huis gegaan.
Ik voel me nog steeds niet helemaal maar morgen moet mijn man toch naar de HA dus gooi ik daar wel ff een stokje op.

Ik gebruik nu ook dat floradix... maar die verkoopster zei dat je na 3 dagen wel verschil zou merken en dat je je dan stukken beter zou voelen... nou ik ben me alleen maar beroerder gaan voelen..
Maar we blijven het gebruiken..
Rutger (mijn man) heeft morgen nacht dienst en de kleine is morgen op het KDV dus hebben we ff wat rust.

Ik ga nu ff (zittend) douche en dan naar bedje toe...
Alle tips zijn nog steeds welkom hoor !!!
En bedankt voor de knuffels.... kon ik wel ff gebruiken..

Dikke knuf terug

Wat vervelend dat je je zo rot voelt..Het is ook heel hard werken zwanger zijn en een kleintje van 1 thuis te hebben..Ik weet niet waar je woont? Is het een idee om een oproepje te plaatsen voor een oppas aan huis? Al is het maar voor twee middagen ofzo, dan kun je daar naartoe leven en misschien een beetje kracht uit halen..(misschien woont er wel iemand van het forum heel dichtbij??).
Leg je kleine in ieder geval lekker nog 2 x per dag op zijn/haar bedje en ga meteen zelf ook lekker liggen. Misschien slaapt hij/zij niet maar dan heb je in ieder geval zelf even rust.
Ik weet niet of je je buren al een beetje kent? Misschien kun je met hun iets afspreken..ik weet dat dat wel moeilijk is maar misschien willen ze wel helpen, als ze jouw verhaal kennen.
Het zijn maar een paar dingetjes die ik zo kan verzinnen, maar zou je graag willen helpen om je wat beter te laten voelen..

Lieve groetjes Inge

Hoi Jolanda,

dat zijn nog een paar pittige weken die je voor de boeg hebt, wanneer je jezelf niet lekker voelt. Dan zijn de laatste loodjes superzwaar!
Ik weet niet waar je woont, misschien wel in de buurt van een paar forumvriendinnen. Die kunnen misschien af en toe eens even bij je langs komen.
En verder heb ik geen andere tips dan die de vrouwen voor mij gaven. Misschien zelfs de oudste even een paar nachtjes uit logeren laten gaan.

Ik weet dat ik aan het einde van mijn tweede zwangerschap ook helemaal erdoor heen zat. Op zulke dagen deed ik helemaal niets: eten, slapen, voor de oudste zorgen en het eten voor 's avonds klaarmaken. Mijn man en ik ruimden dan 's avonds samen op en deden de meest noodzakelijke klusjes.

Heel veel sterkte en schrijf het hier maar van je af. Als je wil, mag je me ook mailen. Dat lees ik dan wel van je.

Groetjes,
Kiki (mv Iris mrt 05 en Stijn mrt 07)

Hoi Jolanda,

Ik ben erg benieuwd hoe het vandaag met je gaat, heeft de huisarts nog iets voor je kunnen doen?

Linda

Terug
Bovenaan