Het gaat wat beter, ondanks

Lieve meiden,

Ik kan zeggen dat het wat beter met me gaat. Ik heb afgelopen donderdag een heel goed gesprek gehad met een natuurgeneeskundige, zij werkt niet alleen met homeopatische middelen maar kan je ook helpen om met bepaalde dingen in het leven om te gaan.

Meteen na het gesprek dat klinkt raar maar voelde ik me een stuk beter en kan de positiviteit ook vast houden. Vrijdag kwam ik op mijn werk (ik werk nu halve dagen) en kreeg ik mijn nieuw contract; mijn contract was per 1 maart verlopen. In december heb ik doorgegeven dat ik zwanger was kon dat immers niet voor me houden tot maart er was want ik zou nu 26 weken zijn.

Alhoewel een mannelijke collega een vast contract ontving na het eerste jaarcontract (ik heb er inmiddels 2 jaarcontracten op zitten) kreeg ik begin januari te horen dat ik een jaarcontract zou krijgen, denk alle reden dat ik zwanger was.

Met stomheid geslagen las ik dat mijn contract nu voor een half jaar gold tot 1 september aanstaande, mijn baas die maar 1 keer per week naar onze vestiging toekomt, kwam die vrijdag. Ik had gezegd dat ik erover wilde spreken. Het enige wat hij naar mij heeft gedaan is gebulderd over het feit dat er geen werk voor me was en ik kon dit contract accepteren en anders niets, totaal niet voor rede vatbaar.

Ik had voor mezelf al een tijd eerder besloten dat ik na mijn zwangerschap verder zou gaan kijken, teveel rariteiten waren gebeurd. De natuurgeneeskundige gaf ook aan (zonder dat ik er iets over heb gezegd) dat mijn werplek niet de juiste voor mij was en dat er veel negativiteit heerstte. Ik moest mijn energie steken in het vinden van een andere baan. Zwanger worden zou dan vanzelf weer komen.

Normaal gesproken had ik me hier heel rot onder gevoeld, maar ik heb nu zoiets jullie zijn me niet waard. Ik ga nu dus goed op zoek naar een andere baan. Ik heb immers een half jaar de tijd.

Groetjes
talke

Dag lieve Talke,

Wat fijn om jou in ieder geval weer op dit forum tegen te komen! Ik ben blij te horen dat het wat beter met je gaat.

Ik wens je heel veel succes met het vinden van een andere baan. Zo zie je maar hoe verschillend bazen kunnen zijn.
Ik vertelde mijn baas donderdag dat als mijn zwangerschap goed zou zijn gegaan, ik afgelopen vrijdag met verlof zou zijn gegaan.
Weet je wat hij zei?
'voor jou heel vervelend, maar ik ben wel blij dat je hier nog bent...'. Hij wenst mij altijd alle geluk toe en zeker een 2e kindje, maar is vooral ook blij dat ik mijn werk nog gewoon kan doen.

Ik hoop dat jij binnenkort ook zo'n baas vindt.

gr mama van MD

Terug
Bovenaan