Het gaat weer stukken beter

Hallo allemaal,

Even een update......2 weken geleden schreef ik een bericht (het gaat zo langzaam) waarin ik schreef dat onze dochter, Leanne, zo slecht at.
Sinds vorige week dinsdag heb ik een knop bij mezelf om gezet. Het hele eten en drinken werd zo'n issue. We waren er wel 4 uur per dag mee bezig. Was echt niet leuk meer. Dank zij adviezen en steun van jullie is het mij gelukt om die knop om te zetten. En onze Leanne eet dus nu veel beter. En ze eet ook weer brood, wat ze 3 maanden niet gedaan had. Door een combinatie van dingen is ze beter gaan eten. Mama gaat niet meer gestresst beginnen aan een maaltijd, gewoon vrolijk, muziekje aan, beetje gek doen....en het bleek ook dat Leanne juist meer zelf wilde doen. Ze kon al meer dan wij dachten.....heerlijk toch. Ze krijgt nu een eigen bordje met een beetje eten. Mag ze zelf op eten of desnoods mee spelen en ik of mijn man geven haar dan eten. Want helemaal zelf dan krijgt ze nog echt niet genoeg binnen. Zelf wil ze best wel stukjes groente eten. Merendeel spuugt ze wat later wel weer uit. Maar verder krijgt ze voornamelijk gepureerd eten.
Tussendoor drinken doet ze nog niet veel. Ik moet haar er echt toe zettten en dan   drinkt ze wat. Ze wil liever gewoon lekker aan de borst drinken. Bij haar broodje drinkt ze nu wel wat kv melk (met een lepeltje geef ik haar dat).
En verder slaapt ze nu 's-avonds en 's-nachts ook beter. De afgelopen 3 nachten werd ze maar 1 keer wakker voor een voeding. Ipv 2x......joepie.......

En we zijn vanochtend bij cb geweest, en ze is flink gegroeid sinds 31 januari. En ze heeft sinds 31 januari tot nu ogeveer 3 weken heel slecht gegeten (1 week is ze goed ziek geweest en de andere 2 wilde ze gewoon niet echt eten wel bv)
Ze is namelijk 865 gram aangekomen en 1,5cm gegroeid......!!!!!!!!!
Ze is nu 8430 gram en 75cm....ik ben zo blij. Dit betekent gewoon dat ze gewoon goed groeit op mijn bv. Ik dacht namelijk dat mijn melk niet meer zo voedzaam was omdat ze een periode gewoon heel vaak wilde drinken......vooral 's-nachts.

Ik ben helemaal gerustgesteld en ben zo trots op onze kleine meid.
Dank jullie wel allemaal......ga nu lekker met haar een broodje eten.
Mijn zoon, Jarno, is vandaag lekker bij opa en oma.
groetjes Chantal
 
Hoi Chantal,

Fijn om te lezen dat het nu zo goed gaat. Houden zo enneh als het weer even wat minder gaat kom je hard maar weer even luchten.

Groetjes Renée
 
Hoi,
Net gelunchd, maar het wilde weer niet. Ze wilde geen brood......en pap ging er maar met moeite in. Ik werd weer wat kribbig.....grrr. Nee, mama, positief blijven....ging even niet.
Maar toen ik haar naar bed bracht besefte ik me dat ze gewoon verschrikkelijk moe was......en gewoon de puf niet had om te eten. Ze was namelijk een uur vroeger wakker dan we gewend zijn de laatste dagen, en we zijn gewoon veel te laat gaan lunchen....domme mama, arme Leanne voortaan even   opletten.
Ze heeft wel lekker aan de borst gedronken en heerlijk in slaap gevallen.
groetjes Chantal
 
Hoi

Wat fijn dat het weer beter gaat, goed van je om positief te blijven ,niet altijd makkelijk maar wel een manier om dingen anders te doen en er ookiets anders voor terug te krijgen.

Deze morgen toen ik bij Isa ging kijken had ze haar sonde er uit getrokken, ze lag me gewoon uit te lachen haar haren waren helemaal opgedroogd van de melk.
De thuiszorg gebeld voor een sonde maar ze kreeg op een gegeven moment zoveel honger , ik dacht probeer maar eens een potje fruit . Dit heeft ze de hele tijd uitgespuugd en weigerde te slikken vanwege haar trauma door haar verleden met het ziekenhuis en het plaatsten van de sonde's.
Wat denk je je heeft er een half potje gewoon van gegegeten en gewoon doorgeslikt. Ze vond het zo lekker , daarna moest ze heel erg huilen ze was er zelf van geschrokken.
Net heeft ze weer wat gegeten. Ik ben super trots op haar.
Hopelijk blijft het zo en als ze goed hersteld na haar volgende operatie gaat ze misschien wel vanzelf eten en hoeven we niet in therapie met haar.
Ze was er blijkbaar nog niet eerder aan toe, nu bijna 7 maanden en een tandje komt door , vandaag al drie keer meme gezegt wat ze bedoeld met mama. en lekker genoept van het fruit.
VOOR DEZE DAGEN WIL IK WEL TEKENEN!!

Groetjes Monique en Isa 12-9-2005
 
Hoi

Wat fijn dat het weer beter gaat, goed van je om positief te blijven ,niet altijd makkelijk maar wel een manier om dingen anders te doen en er ookiets anders voor terug te krijgen.

Deze morgen toen ik bij Isa ging kijken had ze haar sonde er uit getrokken, ze lag me gewoon uit te lachen haar haren waren helemaal opgedroogd van de melk.
De thuiszorg gebeld voor een sonde maar ze kreeg op een gegeven moment zoveel honger , ik dacht probeer maar eens een potje fruit . Dit heeft ze de hele tijd uitgespuugd en weigerde te slikken vanwege haar trauma door haar verleden met het ziekenhuis en het plaatsten van de sonde's.
Wat denk je je heeft er een half potje gewoon van gegegeten en gewoon doorgeslikt. Ze vond het zo lekker , daarna moest ze heel erg huilen ze was er zelf van geschrokken.
Net heeft ze weer wat gegeten. Ik ben super trots op haar.
Hopelijk blijft het zo en als ze goed hersteld na haar volgende operatie gaat ze misschien wel vanzelf eten en hoeven we niet in therapie met haar.
Ze was er blijkbaar nog niet eerder aan toe, nu bijna 7 maanden en een tandje komt door , vandaag al drie keer meme gezegt wat ze bedoeld met mama. en lekker genoept van het fruit.
VOOR DEZE DAGEN WIL IK WEL TEKENEN!!

Groetjes Monique en Isa 12-9-2005
 
Hoi Chantal,

wat heerlijk dat het allemaal weer wat beter gaat! Hoewel we volgens mij allemaal van het consultatiebureau oppikken wat we nuttig vinden,  is het ooh zo fijn dat ze daar onze kinderen wegen en meten en je vertellen dat je kind goed is gegroeid!!!!

Ik heb je verhaal met medeleven gelezen (maar nooit gereageerd) en mijn zegeningen geteld dat mijn zoontje wel goed eet en het geen strijd is zoals bij jou en anderen.

Ik duim voor je dat alles steeds beter gaat en dat je dochtertje (en jij) de goede lijn nu vasthoudt!

groetjes,
Judith
 
Terug
Bovenaan