het gevaar nu eindelijk geweken....?

Das dames.

Zoals sommige van jullie weten heb/had ik een voorliggende placenta die bloedde. Omdat het kindje nog lang niet levensvatbaar is kon ik daardoor het kindje verliezen.

Vorige week bij de gyn zag het er al een heel stuk beter uit, en groeide de placenta netjes omhoog. ik was toen ookal een paar dagen voor het eerst in 5 weken bloedvij!!
Ik moetst me nog een paar dagen rustig houden en als ik nog niet bloedde mocht ik weer wat dingen gaan doen.
Ik keek er erg naar uit. Het is zoizo heel angstig het idee dat het ineens over kan zijn.

Afgelopen woensdag begon ik weer licht te vloeien. Ik baalde vresselijk, nu moest ik nog langer plat. Maar afgelopen weekend werd het vloeien zo erg en ik kreeg er buikpijn bij dat we gisteren naar het ziekenhuis zijn geweest.
Nu had ik weer een andere gyn en hij heeft inwendig onderzocht. Nu blijk ik poliepen te hebben!
Hij heeft een uitstrijkje genomen maar verwacht dat ze goedaardig zijn.
Voor het kindje kan dit geen kwaad, en ik mag gewoon lekker zwemmen en wat dingentjes gaan doen.
We waren hier uiteraard erg blij mee.

Toch besef ik het nog niet helemaal. Ik ben nog steeds erg bang en kan nog steeds niet genieten van de uk in mn buik. dat vind ik erg jammer, maar misschien komt dat vanzelf nog.

Ik ga nu eerst lekker een weekendje weg met mn vriend, we gaan een dagje naar een thermen en een dag shoppen. Nu heb ik er wel zin in omdat ik nu ook lekker mee kan doen. Anders had ik niet eens het water ingemogen.

Zijn jullie weer op de hoogte en blijf ik nu waarschijnlijk lekker met jullie meekletsen in het forum, en mijn kindje de zwangerschap uitdragen!!

Liefs, Ris, nu 18 weken zwanger

Hartstikke goed om te horen dat het nu goed gaat en dat het allemaal geen kwaad kan voor de baby. Dat je nog niet kan genieten lijkt me heel normaal gezien de angsten van de afgelopen weken. Als je dan ineens hoort dat het allemaal goed gaat komen lijkt me dat erg onwerkelijk. Maar als je eenmaal aan dat idee gewend bent en je je goed voelt en lekker uitgerust na een weekendje weg kun je er vast met volle teugen van genieten. En gelukkig duurt de zwangerschap nog even.

Een heel fijn weekend.

hoi, ook ik heb een voorliggende placenta. en heb van de week voor de eerste keer een bloeding gehad... ik schrok me dood.... denk je 14 weken te zijn en dat je niet meer in de wc hoeft te kijken om te kijken of je echt niet meer ong gaat worden, komt het zo opeens....

nu denken ze dus dat het komt omdat mijn placenta voor de uitgang ligt, en omdat ik zwnager ben van een drieling is die nog meer door bloed??

ik vloei nu regelmatig een week ongeveer, en nu neemt het gelukkig af, ook ik mag absoluut niks meer doen.. de gyn heeft nu zelfs hulp aangevraagd voor in huis....

het is rot he , als je niks meer mag.... en zeker als het bloeden aan het stoppen is of helemaal gestopt is, want dan denk je ik kan weer wat gaan doen....

maar ik moet me ook steeds afremmen, en zeggen nee want als je dat doet krijg je weer een bloeding!!

ik hoop dat het allemaal goed komt, heel veel succes meid, en probeer toch te genieten, al valt het niet mee vind ik zo....

misschien tot snel....

gr wendy

hee ris,

nou gelukkig maar.. ga lekker genieten het weekend..
en natuurlijk ook van het kleintje n je buik...
gelukkig komt dat toch nog alles goed..

liefs Femster

jeetje wendy,
een drieling???? ben je niet geschrokken. Persoonlijk ben ik bij de eerste
echo altijd zenuwachtig dat het er 2 zijn maar 3..... ben er stil van.
wel heel rot voor je dat je nu al niks meer kan ivm je placenta ik wens je sterkte
En ris ben blij dat je bange tijd een beetje over is.

groet czaar

Hee,

Ik heb vanmorgen als beloning een stukje paardgereden. Dat was heerlijk, wel merkte ik nu dat mn banden het daar wel zwaar mee hebben, dus ik meot even zo`n band aanschaffen.
IK begin me nu al wat beter te voelen omdat ik nu weer wat kan doen.

Jee wendy, 3 kindjes..... Dat is nogal wat. Ik kan me voorstellen dan je het dan zoizo rustiger aan moet doen.
Bij mij begon het met 11 weken te bloeden, toen dacht ik ook het ergste, we hadden het net aan iedereen verteld. Mijn vk heeft me er 4 weken mee door laten lopen!! Daar ben ik best wel boos over, het had helemaal fout af kunnen lopen. Ben blij dat ik nu bij de gyn ben. Maar ik zal wel een keer terug moeten naar mn vk.......
Doe het echt rustig aan hoor, het helpt echt!! De placenta goeit nog wel weg, ligt hij er bij jou helemaal voor of gedeeltelijk? Omdat je nog niet zo ver bent, goeit je baarmoeder nog en die trekt de placenta mee ohoog. Het is echt een paar weken afzien. Maar is wel de moeite waard. Bij mij heeft het uiteindelijk bijna 6 weken geduurd, nu ligt de placenta weer goed en kan het geen kwaad meer.

Sterkte ermee meid, ik weet dat het niet mee valt.

Liefs, Ris

Hoi Ris,
gelukkig dat het nu weer beter(der) met je gaat. Het lijkt me zo naar om steeds die onzekerheid te hebben. Ik hoop dat jullie een fijne kleine vakantie hebben (gehad).
Groetjes!!

Terug
Bovenaan