Het grote namen topic

<p>Goede avond allen, </p><p>Ik kon niet zo een twee drie een soortgelijke topic vinden dus bij deze. </p><p>Misschien is het leuk de namen te delen die jullie je dochter of zoon hebben gegeven. En mocht je het verhaal erachter willen vertellen, hoe jullie op de naam zijn gekomen, is ook harstikke leuk natuurlijk ?. </p><p>Ik begin, </p><p>Onze dochter heet Arabella, gekozen omdat deze naam zowel Arabische, Engelse en Italiaanse "roots" heeft. Het betekend gebed verhoord, gouden/beeldschoon altaar, mooie leeuw, Arabische schone, Eagle heldin. </p><p>Ook komt haar naam in Nederland minder dan 25x voor en wij zijn wel van de aparte namen. </p><p>Het leuke vind ik dat toen ze net geboren was, en het raam open stond (in de kraamweek dat ik nog in best moest blijven) een stel langs ons huis fietsen en zeiden:" goh wat een aparte naam hé, wel erg mooie naam, ik de naam nooit eerder gehoord" </p>

Oh wat leuk!
Onze zoon heet Floris Gijsbertus Johannes. Floris vonden we gewoon mooi. Onze achternaam komt niet veel voor in Nederland en de meesten met dezelfde achternaam kennen we. De combi van deze voornaam en achternaam kwam nog niet voor.
Gijsbertus is de ene opa en vader en komt aan vaders kant vaker voor. .
Johannes is de andere opa. Maar ook overgroot opa, oom, en komt heel veel voor in de familie van moeder.

[quote quote=10519996]Oh wat leuk! Onze zoon heet Floris Gijsbertus Johannes. Floris vonden we gewoon mooi. Onze achternaam komt niet veel voor in Nederland en de meesten met dezelfde achternaam kennen we. De combi van deze voornaam en achternaam kwam nog niet voor. Gijsbertus is de ene opa en vader en komt aan vaders kant vaker voor. . Johannes is de andere opa. Maar ook overgroot opa, oom, en komt heel veel voor in de familie van moeder.[/quote]
A wat leuk zeg! Ik vind het ook een mooie combinatie. Mooi zo'n eerbetoon voor/aan de opa's ?. 

Onze dochter heet Nora Virginie. Ze heeft een familienaam die je niet zo vaak hoort en die moeilijk te spellen is dus we zochten een eenvoudige voornaam die iedereen sowieso juist kan schrijven wanneer je hem hoort. Dan moet ze in ieder geval de rest van haar leven enkel nog haar familienaam spellen ?.
De naam Nora komt van de zangeres Norah Jones waar wij fan van zijn. Om voorgaande reden heb ik er dan wel even voor geijverd om de h te laten vallen aangezien die er maar gewoon achterstaat maar niemand die zou schrijven. Nora betekent bovendien 'licht', wat ik erg mooi vind want wie kan er nu geen lichtpuntje gebruiken in zijn of haar leven.
Haar tweede naam, Virginie, is de voornaam van de grootmoeder van mijn man. Zij is al een eind in de 90 jaar oud en onze dochter is het eerste meisje bij haar klein- en achterkleinkinderen. We vonden het dan een mooi eerbetoon om haar naam voort te zetten, die al generaties lang in de familie zit.

Mijn oudste dochter heet Haily ik vond die naam gewoon erg mooi en je je kunt m niet afkorten en mijn vriend heeft nog 2 dochters Jaylee en Amy en onze jongste heet Emily dus al het weer een meisje word dan zal de naam hoogt waarschijnlijk ook weer op een ie klank eindigen voor een jongen nog geen idee

Terug
Bovenaan