Het grote nieuws vertellen

Hoi meiden,

Ik ben 13 wkn en  1 dag zwanger en morgen is het dan zo ver. We gaan onze ouders vertellen dat ze voor het eerst opa en oma worden.
Hebben jullie het al verteld aan je ouders? En hoe hebben jullie dat gedaan?

groetjes en voor iedereen een fijne zwangerschap.

Hallo,
Wij hebben het onze ouders gelijk na de positieve test gebeld. Ik had al heel veel scenario's verzonnen, maar ik kon het echt niet voor me houden, dus heb gelijk met de test nog in mijn handen mijn moeder gebeld en mijn man zijn moeder.
Wij konden zo lang niet wachten. Ook familie en vrienden wisten het bij 7 weken al.
Ben nu inmiddels 14 weken en 4 dagen zwanger

Hoi,

Wij hebben het verteld door mijn (schoon)ouders een potje met een boon erin te geven waarop komt te staan als de plant gaat groeien: lieve oma (opa). We hadden het vrij snel verteld nog voor de 1e echo.

groetjes
Jadeje

Hoi,

Wij hebben het ook vrij snel na de positieve test verteld. Het wordt ons eerste kindje en voor mijn ouders en die van mijn vriend is het beide voor het eerst dat ze opa en oma worden. Ik heb een fles alcohol vrije champagne gekocht en ze uitgenodigd voor het eten, tijdens het eten heb ik de fles open getrokken en het verteld. Ze waren helemaal overrompeld maar super blij!!

Groetjes Romy

Aan de opa's en oma's hebben we het meteen na de positieve test verteld. We hebben dit gedaan door ze allemaal een boekje te geven 'De liefste oma/opa van de wereld ben jij!'. De hint was meteen duidelijk. Ook de ooms en tantes in spe hebben we het ook meteen verteld. Ik was die dag jarig, dus waren ze allemaal op visite. Aan hun hebben we een tulepakketje gegeven met roze/blauwe/witte snoep-hartjes erin.
Aan onze  vrienden en collega's hebben we het met 9 weken verteld en de rest na de 1e echo (ongeveer 12 weken).

Hoe heb jij het verteld?

Groetjes Karin

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Leuk om te zien dat iedereen toch een heel eigen manier heeft om het grote nieuws te vertellen.
Wij hebben onze ouders uiteindelijk een cadeautje gegeven (een rol beschuiten), met een kaartje erbij "voor de aanstaande grootouders" en daarop de tekst geschreven; komen jullie over een half jaar bij mij beschuitjes smeren. Daar ook nog eens de echo foto bijgedaan. Nou het was meteen duidelijk en ze waren super blij.

groetjes

Terug
Bovenaan