Het hartje klopt!

Hoi allemaal,

Ik ben net voor mijn eerste echo bij de gyn geweest, en alles was perfect in orde! De uitgerekende datum is een dagje verschoven, van 8 naar 7 januari 2006, dus dat is toch wel goed al! Alles klopte helemaal met wat ik zelf berekend had gelukkig. Ons kindje is nu 11.5mm lang (of kort, het is maar hoe je het bekijkt) en dat was normaal zei de gyn voor een zwangerschap van 7 weken en 3 dagen. Hij zelf zag onmiddellijk een hartje kloppen, ik heb natuurlijk toch even moeten zoeken... Ach ja, het is ook nog zo klein! Maar toen hij het geluid aanzette, konden we toch een duidelijke én regelmatige hartslag horen, dus ik ben helemaal gelukkig nu! En ik was er zo bang voor...
Iedereen nog veel succes met de verdere zwangerschap!

Groetjes,
Marian
 

Goh wat leuk voor je!!!
Maar nou vraag ik me af of je die echo zonder aanleiding heb gehad en dat ie standaard zo vroeg komt? Want ik ben nu 6 weken zwanger en ga vandaag bellen met de vk voor een eerste afspraak, en ben ook heel benieuwd wanneer je dus je eerste echo krijgt!

xx Bren.
 
Hoi Bren,

Ik geloof dat normaal de eerste echo rond 12 weken gedaan wordt. Voor mij ligt het iets anders omdat ik Belgische ben. Hier ga je meestal gewoon naar een gyn ipv een verloskundige, en krijg je de eerste echo vaak al bij de eerste afspraak. Min of meer om te bewijzen dat je zwanger bent denk ik, want wat zie je nu op een echo met 5 weken bijvoorbeeld... Deze keer was dat voor mij op ruim 7 weken, de vorige keer was ik bijna 11 weken ver. Het kan hier dus nogal eens verschillen, maar inderdaad 'zomaar' een echo dus, zonder medische reden (of het zou moeten zijn om alvast de termijn te controleren).

Groetjes,
Marian
 
Terug
Bovenaan