Het heerst............

A

Anoniem

Guest
ik zit met een probleempje.......

Mijn zoontje van bijna 6 maanden is van zijn hele leven misschien 1,5 maand echt zichzelf geweest.
Hij is werkelijk ALTIJD ziek of onderweg, snotneusje, soepogen, dunnen broeken, spugen (en dan geen mondje terug), koorts, uitslag in zijn gezicht (het is een halfbloed mannetje maar alle pigment in zijn gezicht is weg, het is een heel masker), benauwd, en de laatste maanden ook vreselijk onrustig en huilerig (zo ken ik hem niet het is de rust zelf altijd geweest)

Ik zat bijna elke week bij de huisarts of de huisartsenpost (ook beide kerstdagen). Op het CB 2 keer weg gestuurd voor zijn prikken omdat ze hem te ziek vonden en mijn huisarts zegt alleen maar,...... tsja babys zijn vaak ziek of het heerst.........

Ik ben laatst voor extra wegen enz naar het nieuwe CB geweest (zijn verhuisd)  en ook daar kwamen ze met het verhaal tsja kleintjes pakken snel een koudje....
Dat zal best wel maat dan nog is er dat gekke gezicht...... en het onrustige huilerige gedrag en 80% van je leven ziek of onderweg lijk mij nie echt normaal, maarja wie ben ik.

Iemand ervaringen met een soort gelijk iets........... zo frustrerend als je als moeder weet dat je kind nie lekker zit en je overal weg gestuurd word.

jeetje kan me voorstellen dat je je superongerust maakt. En boos omdat niemand je serieus neemt!
Ik weet ook niet zo goed wat je moet doen als iedereen je weer weg stuurt, maar wou je wel een steuntje in de rug geven. Jij bent zn mama en jij weet of je kind zich goed voelt of niet, ik zou blijven proberen om toch doorgestuurd te worden, want benauwd zijn en zich zo vaak niet lekker voelen is niet gezond! Ook het vele huilen is een teken dat hij niet lekker in zijn vel zit.
Alleen jij weet wat het beste is voor je kind en ik zou daar voor vechten, dit beangstigd je alleen maar om zo hulpeloos te zijn. Misschien kan je naar een andere huisarts?
veel succes en laat je weten hoe het met je zoontje gaat?

Hey ik lees je stukje nu pas...
Mijn dochtertje is kern gezond maar ik heb wel veel met haar te voorduren gehad, vooral in het begin.
Mijn moeder nam mij en mijn broer en zusje vroeger wel eens mee naar een homeopaat die je kan testen op allergien en kwaaltjes. Mijn broer en zusje hadden daar nml last van, en ik heb in mijn pubertijd erg last gehad van mijn menstratie.  Ik ben ook met mijn dochtertje geweest en  haar darmpjes waren niet helemaal lekker en ze bleek koemelk allergie te hebben:S (door het briefje van deze homeopaat heb ik de pepti vergoed gekregen, die heb ik voor noodgevallen nml staan ik geef BV)

Je moet er natuurlijk open voor staan, maar het is het proberen waard. Van al die artsen heb je ook nog niets zinnigs gehoord!

Ze test niet alleen op allergien maar met de eerste afspraak test ze ook het lichaam. Ze doet dit dmv een weerstandmetertje en de acupunctuur plekje op de handen. Hoe het allemaal werkt weet ik ook niet precies..

Ik krijg btw een deel vergoed van mijn verzekering.

Weet niet waar je woont, maar ik nog steeds naar die ene waar ik vroeger ook naar ging. Deze zit in nijmegen en heet mevr Geukers (in Tolhuis) Ik woon inmiddels in Almere, maar ik plan t altijd met een bezoekje aan mijn ouders. Ik weet dat ze btw mensen uit heel NLD krijgt.. Maar ze is natuurlijk niet de enige.

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt, je moet het zelf weten natuurlijk.. ik ben geen zweverig typje hoor ;)

Iig veel sterkte met je kindje, kan me voorstellen dat je je machteloos voelt!

groetjes Evelien

Hoi hoi,

Ik zou aan je huisarts een doorverwijzing vragen voor het ziekenhuis.
Sven is in het begin ook niet lekker geweest. In zijn eerste levensweek heeft hij 8 dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege een buikgriepvirus. Daarna had hij ontzettend veel last van krampjes. De huisarts vond dit niet meer normaal en heeft ons toen gewoon doorgestuurd naar de kinderarts. Gelukkig doet onze dokter daar niet moeilijk over. Hij neemt liever het zekere voor het onzekere bij baby's zegt hij.
Ook heeft Sven het RS virus gehad (misschien heeft jouw kleintje dat ook wel want dat heerst inderdaad en kan erg lang duren). Hij was toen ook benauwd en erg verkouden. Hij heeft toen een puffer gekregen van de huisarts. Toen hij maar bleef hoesten mochten we weer naar het ziekenhuis. Gelukkig bleken zijn longetjes helemaal in orde. Het hoesten kon nog wel 90 dagen aanhouden zei de arts. Dus wellicht dat jouw kindje het ook heeft.

Wij zijn ook met Sven naar een osteopaat geweest vanwege zijn darmpjes en een voorkeursligging. Dat heeft ook enorm geholpen. Sven is nu veel relaxter en draait zijn hoofdje nu alle kanten op.

Ik zou als ik jou was dus gewoon op je strepen gaan staan bij je dokter. Eis gewoon een doorverwijzing. Bij zulke kleine kinderen moeten ze geen risico nemen en het instinct van een moeder is nog 1000 maal sterker dan de kennis van een arts. Als jij denkt dat er iets met je kindje is, dan is dat vaak ook zo.

Heel veel succes en laat je weten hoe het is afgelopen?

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Een heel herkenbaar verhaal. Mijn kleine meisje is nu 7 maanden en er is om de haverklap wel wat. verkouden, tanden, buikpijn, slecht eten, hoesten, etc. Wij vermoeden dat het komt door het kinderdagverblijf. Ze pakt daar van alles op. Het schijnt ook dat het immuunsysteem nu nog niet volledig ontwikkeld is, dus daardoor zijn ze ook extra vatbaar. Het schijnt dat ze na 1 jaar hierdoor echt een weerstand als een dijk hebben. daar focussen we ons dan maar op.

Onze huisarts is heel oke in zijn reactie. Neemt de tijd voor ons, stuurt ons ook door naar de kinderarts als ie zelf twijfelt en neemt ons absoluut serieus. Gisteren ook voor het eerst een kuurtje meegekregen omdat ie vond dat het wel heel lang duurt allemaal. Hij kijkt ook echt naar haar, hoe ze uit haar oogjes kijkt. Ze knapt zienderogen van de kuur op. Ze ligt nu ten minste niet meer zo te mopperen.

Succes

Terug
Bovenaan