Het hewicht

Hallo allemaal,
sinds twee maanden ben ik bavllen van een zoontje,hij woog toen 4.190gr(300gr afgevalt),nu is hij 4.900gr mn vraag is:is zn gewicht goed of moet hij meer bijkomen,eigenlijk maak ik me zorgen over dit want ik lees hier dat veel baby's 6tot7kg wegen.Ik geef bv.
hoop op reacies.
alvast bedankt.
 
Hoi mijn dochtertje van 2 maanden is een echt ukkie en weeg 3900 gram!!Ze krijgt nog steeds 7 flessen, de ene keer drinkt ze 90cc en de andere keer 120...Ik geef trpouwens geen borstvoeding
 
Volgens mij is het wel genoeg: vanaf zijn laagste gewicht (3890 gram) is hij 1050 gram aangekomen in 2 maanden. Dat is ongeveer 130 gram per week. Een borstgevoede baby moet de eerste maanden 100-200 gram per week aankomen. Keurig toch?

Je moet niet kijken naar het gewicht van andere baby's, elke baby heeft zijn eigen groeipatroon. Mijn dochter van 10 1/2 maand weegt nu ruim 7 kilo, dus dat kan ook :)

Je kan je vraag ook stellen op het borstvoedingsforum: http://www.network54.com/Hide/Forum/89719. Daar zitten deskundigen die je precies kunnen vertellen of je zoontje genoeg is aangekomen.

Groetjes,
Pauline
 
volgens mij groeit jouw babytje genoeg
mijn zoontje woog bij zijn geboorte 5440 gram en woog na ruim drie maanden nog maar net 6 kilo en dat was echt te weinig volgens het bureau,
de kelien man was tevreden en sliep door, omdat het bureau het te weinig vond zijn we pap door de fles gaan geven met het resultaat dat hij wel wat meer gegroeid was maar ook ontevredener werd en snachts weer wakker is. meid die van ons heeft volgens ons gewoon zijn reserves gebruikt maar je moet gewoon kijken naar je kindje, is het tevreden dan groeit het ook genoeg
succes ermee
 
Terug
Bovenaan