het hoort hier niet maar misschien iemand ervaring? Eetstoornissen.

Ik ben gewoon op zoek naar wat tips.

Heb deze week vernomen dat de dochter van mijn schoonzus haar eten uitkotst om het zo maar te zeggen. Haar moeder   (mijn schoozus dus) had al een vermoeden maar toen zij  dochterlief dat ze zich gewoon niet lekker voelde. Maar nu is er dus ook overgegeven in de dakgoot.... meerdere malen. Haar moeder heeft nu een afspraak gemaakt bij de huisarts maar dochter wil dus niet mee..

Wat ik eigenlijk wil weten is hoe ik hun kan helpen. In eerste plaats natuurlijk de dochter. Ze is 13 jaar. Puber, grote mond enzo alles wat daarbij hoort. Maar zeer behulpzaam en vriendelijk naar andere mensen toe. Alleen haar ouders maakt ze het leven zuur. Verder is het dus een doodgoeie meid. En knap ook! Zeker niks te dik maar dit vind ze zelf dus wel.
Maar ook de ouders wil ik helpen want ik vind het zo erg voor ze.

Weet iemand iets?

Liefs Kirsten

Pff moeilijk hoor. Het uitgooien van eten is om aan te tonen hoe sterk je bent en dat je helemaal in controll bent. Het zelfbeeld is dan vaak verstoord, dus of ze nou dus is of niet dat ziet ze niet. Je ziet het bij meisjes die zichzelf te dik vinden maar dus ook bij kinderen die heel strak worden gehouden. Het is sowieso verstandig dat ze naar een arts gaan wat professionele hulp is heel belangrijk. Ik denk dat je niet meer kunt doen dat ze steunen. Heel veel succes!

Zet je deuren voor haar open en zorg dat ze je kan vertrouwen. Niet met het vingertje omhoog, dat doet haar moeder wel. Ze heeft vooral lieve mensen om haar heen nodig die het goede voorbeeld geven. En inderdaad, help haar meer zelfvertrouwen te krijgen.
Verder is het inderdaad werk voor proffesionals... ik zou het ook niet weten.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan