het is begonnen, denk ik

vrijdag begon het te rommelen, zaterdag steeds vaker kramp beneden en tussen 19-20 uur viel mij op dat het regelmatig was, om de 15-20 minuten. Toen was ik nog optimistisch, slijm verloren rond half 9 avonds , vanaf half 1 nachts werden de weeen erger, pijnlijker. Hele nacht door tussen 4-20 minuten en sommige wat lichter dan de anderen. Maar liggend weeen opvangen lukt me echt niet, het vliegt me in de onderrug.
Vanmorgen weer om kwartier, tot ik in baarhouding ging liggen (rug tegen muur en knieen hoog) dan merk ik amper iets. maar zo gauw als ik beweeg krijg ik heftige weeen. Zo gek, net rond 13 uur weer slijm verloren. het is dus nu rustig, dan weer hard dan weer rustig maar liggen en slapen is er niet bij. wat die man van mij dus wel lekker doet.
Verloskundige geeft aan dat ik moet wachten tot het om de 5 minuten regelmatig is of vliezen breken. Maar ook dat ik op moet letten of de kleine beweegt, dat laatste is lastig, ze was veel rustiger geworden laatste tijd (wat goed was) en de hele buik is sinds gister iets omlaag gegaan.
ik denk dat ik vanavond rond 20 uur maar de verloskundige weer bel als het niet verandert, ik wil denk ik toch controle voor ik weer zo'n nacht in moet.
het feit dat het nu kan afzakken en nog dagen kan duren maakt mij niet echt minder bang. ben nu al zo moe na vrijwel slapeloze nacht. en er zitten hele pijnlijke weeen bij dus als de echte weeen en persweeen erger zijn ben ik benieuwd maar dat zijn zorgen voor later, wil ik nu niet teveel over denken

gr sabine 40w3d

Ppff zo dat valt niet mee voor je als ikdat zo lees!
Hoop voor je dat je vliezen breken of de weeën sneller volgen, zodat het echte werk kan beginnen.
Zou ook zo de nacht niet in willen, dus zou idd ook vanavond de vk bellen.
Heel veel succes! Ik leef met je mee.
Gr. Jantine (juli mama) 36 weken zw.

he sabine, ik ken het ritueel,

ben sinds vorige week zaterdag al op en af in de baan, ik slaap gelukkig nog wel redelijk goed maar dan stopt alles ook. Ik snap dat je de vk nog ff wilt bellen voor de nacht en ook gewoon lekker doen

heel veel sterkte en hoop dat het gauw doorzet

groetjes maaike
39wk een 2 dagen

het is ook zo onzeker allemaal en pijnlijk
rond 13,10 weer slijm verloren, 13.40 wee half uur later maar dan weer 13,53 en 14,04 dus dan weer snel dan weer half uur niks,
valt me ook op als ik verplaats of beweeg dat het dan direct begint en als ik op de wc ga zitten.

de vk ga ik vanavond zeker bellen, wil weten dat alles goed is met de kleine en of de prop nu geheel weg is en of ik ontsluiting heb, dan kan ik rustiger de nacht in.
weten we ook beetje of manlief morgen naar werk kan of niet. dat is nu ook zo lastig want je krijgt maar 2 dagen vrij voor de bevalling

gr sabine

hey sabine

hopelijk ben je al bezig, en hebben je weeen door gezet.
ben benieuwd of je al ontsluiting heb en wat de vk zei.
helaas moet ik wel zeggen dat ik zo 3 weken heb gelopen, voordat het echt gebeurde.
elke keer valse start.

wat ik als tip kan geven, is\;
ga in een warm bad liggen, of zet de douche kop op je buik. zakken je weeen af, dan zijn het helaas voorweeen.

je geeft ook aan dat zodra je iets doet, je ween stoppen. ik denk dat dit dan toch voorweeen zijn, want echte weeen nemen niet af.

hey meid, hoe moeilijk dit ook is (spreek uit ervaring) maar probeer het allemaal even los te laten.
ga vanavond met deze instelling slapen :
ik voel het vanzelf wel als het door gaat zetten
(echt waar, je gaat het verschil voelen)
maak daarna je hele hoofd leeg en ga zonder gedachten over de baby of bevalling slapen.
je kan nl de bevalling tegen houden als je je zo gek maakt!
ik maakte mezelf ook gek, dacht net als jij
toen kreeg ik ook die tip mee naar huis. maakte savonds mn hoofd leeg, dacht niet aan de bevalling of mn kleine meid en diezelfde nacht begonnen mn echte weeen.

die 2 dagen vrij zijn trouwens verplicht als je bent bevallen. dus echt erna! zodat hij je kind kan aangeven enz.
dus als jij bv morgen begint met je weeen, en dinsdag eind middag beval je pas \9 hoop t niet voor je haha!) en je man is maandag en dinsdag bij jou gebleven, heeft hij zowieso woensdag en donderdag vrij.
die maandag en dinsdag worden of van oveuren of vrije dagen afgetrokken of onbetaald verlof of hij heeft een ontzettende lieve baas en hij hoeft er niets voor in te leveren.
dat moet je man gewoon even na vragen, of het afwachten tot zn salaris.

heel veel succes, ik duim voor je dat je je kleine meid heel snel in je armen mag sluiten.

liefs, do

Terug
Bovenaan