het is niet te geloven

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb niet zo vaak op dit forum geschreven, wel veel meegelezen.
Voornamelijk over als je net gestopt  bent met de pil enzo, hoe lang het duurt voordat je ongesteld wordt. Ik ben begin augustus gestopt en had tot vorige week nog steeds geen ongesteldheid. Ik was al aan het denken "hoe lang gaat dat duren"........nu weet ik het.
Hij komt niet meer..........de komende negen maanden. Had zondag een eerste test gedaan en dat was een heeeel dun licht streepje. Dus ik nog meer lezen over streepjes, dunnen streepjes etc. En nu vanochtend een test gedaan voor de zekerheid, eentje van CB...........een dikke vette +....Jippie, hoe bestaat het zeg.....na 1 maandje al zwanger!!!!

Nu heb ik gisteren van mijn baas gehoord dat hij mij "eruit wil gooien". Echt niemand snapt er wat van, volgens mij wordt er een vies spelletje gespeeld op m'n werk.
Ik voel me dus nog niet echt blij.......ben nog meer even met andere dingen bezig..
moet ik dadelijk gaan solliciteren met een dikke buik?? ze zien me aankomen zeg..

maar..........ondertussen ben ik toch wel heel erg blij dat we een kindje gaan krijgen.
sorry moest m'n verhaal even helemaal kwijt....heb het nog met niemand echt kunnen delen....vooral dat gezeur op m'n werk.

Ik ben wel echt zwanger hoor, ben de hele dag misselijk en heb ook al veel moeten huilen vandaag wat ik normaal echt niet zo veel doe...
bedankt dat ik dit even mocht delen met jullie.

Groetjes Marieke

Hoi...

Super dat je na 1 maand al zwanger bent...Van harte gefeliciteerd..
Wel vervelend dat het op je werk zo'n gezeur is..
Maar geniet van je zwangerschap..Hopen dat het mee valt op je werk.

Liefs Lies

ha marieke

jij hebt zeker mazzel ik ben vanaf eind jullie gestopt met de pil en een aantal weken geleden ligt ongi geweest moet bij mij echt allemaal op gang komen gelukkig bij jou dus niet gefeliciteerd

bezig bijtje

gefeliciteerd meid!!!
jammer van je werk maar daar zit je nu net niet op te wachten maar laat het gaan je vind vanzelf wat anders!

een fijne zwangerschap toegewenst!  

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Dat werk... Ach dat komt altijd wel goed hoe dan ook.
Geniet van het wonder wat je is overkomen en ik wens je een hele fijne zwangerschap
toe en een wolk van een baby!
Liefs Melanie

Hoi,

van harte gefeliciteerd!!!! Tijd om te genieten. Beetje lastig misschien, nu met al die werk-perikelen.

Kan me voorstellen dat je je zwnagerschap nog niet echt wil delen, maar ik heb wel eens ergens gelezen dat je niet ontslagen mag worden vanaf het moment dat je vertelt hebt dat je zwanger bent.  Zou je eens na moeten zoeken precies (er is vast op deze site van jonge gezinnen.nl iets over te vinden).

is niet echt de ideale situatie natuurlijk, maar scheelt misschien wat stress????

In elk geval, nogmaals van harte!!

Groetjes,
Mienetje

(p.s. ben 24 weken zwanger, maar lees af en toe nog even mee,  vandaar)    

Hoi, ik nog even. Dit is een stukje dat ik hier op de site vond bij zwanger/zwanger zijn/verlof:

"Het aanvragen van zwangerschapsverlof is simpel: vertel je werkgever uiterlijk drie maanden voor de uitgerekende datum dat je zwanger bent. Het is handig om van tevoren vast een zwangerschapsverklaring van je huisarts of verloskundige te vragen. Daarop staat de uitgerekende datum en je werkgever zal deze verklaring vragen voor je dossier. Tijdens je verlof mag je niet worden ontslagen. Zodra je werkgever weet dat je zwanger bent, mag hij of zij je niet ontslaan. Dit verbod geldt tot zes weken na je verlof. Maar bij reorganisaties of bezuinigingen kun je wel ontslagen worden. In dat geval moet je werkgever kunnen aantonen dat je zwangerschap niets met je ontslag te maken heeft. Let op als je een tijdelijk contract hebt: loopt dit tijdens je verlof af, dan is je werkgever niet verplicht je contract te verlengen.

Misschien heb je er iets aan.

groetjes,
Mienetje

Pfff, werkgevers het blijft een apart verhaal.

Maar je vind gerust een baan hoor met of zonder dikke buik er zijn gelukkig ook nog bedrijven die er niet op letten.

Een fijne zwangerschap toegewenst.

Gr. Karin

Terug
Bovenaan