het is nu echt voorbij!!!!

A

Anoniem

Guest

Op een aantal dagen na 7 maanden bv gegeven te hebben, heb ik gister besloten om er mee te stoppen.
Rede 1 : Maud heeft 2 ondertandjes en als mevrouw voor haar gevoel niet snel genoeg wat krijgt, zet ze fijn haar 2 tandjes in mijn tepel, auw auw
Rede 2 : Normaal sliep Maud van 22 uur tot 8:30 uur, nu kwam ze al een aantal dagen om 6 uur en had erge honger.
Rede 3 : Ik werk als verpleegkundige op een erg drukke afdeling, waar het erg moeilijk is om tijd vrij te maken om even op je gemak te kolven. (weet dat het wettelijk bepaald is, maar als je niet rustig zit komt er echt weinig tot niks).

Niet dat ik me wil verontschuldigen, maar voor mij de doorslag om er mee te stoppen!

Tuurlijk heb ik het lang volgehouden en heeft ze het beste van het beste gehad, maar zou graag nog 2 maandjes erbij willen haken. Helaas helaas.

Maar nu begint het gestoei met de flesvoedingen, hoeveel flessen mag ze, hoeveel mag ze drinken. Weer een nieuw tijdperk voor mijn gevoel.

Ik moest het even van me aftypen, want het spookt al de hele dag door mijn hoofd. Heb vandaag ook nog eens de buikgriep erbij gekregen. Dus jullie snappen het water staat hoog.

Sorry voor het lange verhaal en voor het gezeur misschien, maar je kan hier fijn je verhaal kwijt!!

Fijne zondag nog allemaal.

Liefs Naomi

Hoi Naomi,

Ik heb niet zo lang borstvoeding kunnen geven als jij, maar ik herinner me nog precies hoe ik me voelde toen ik voor het laatst de borst had gegeven.
Tranen met tuiten heb ik gehuild, terwijl ik echt een heel nuchter mens ben.......

Moet je nog gaan afbouwen of stop je er in een keer helemaal mee? Anders wens ik je nog heel veel mooie en intieme momenten samen en daarna gewoon een feestje van de flessen maken!

Groetjes, Karin

Over hoeveelheden kun je het beste het CB even raadplegen.

hoihoi,

ohh wat herkenbaar, zit in dezelfde lastige situatie. Heb levi nu bijna 8 1/2 maand bv gegeven en wil n u eigenlijk wel gaan afbouwen maar toch eigenlijk ook weer niet want dat vind ik dan zielig voor hem (ik weet dat slaat nergens op maar zo voelt het wel).
Ik ben afgelopen dinsdag aan mijn hernia geopereerd en het zou een stuk makkelijker zijn als hij flesvoeding zou krijgen dus ga nu toch echt maar afbouwen.
Ik had voor mezelf steeds zoiets van als hij gaat doorslapen dan stop ik ermee want anders is het wel zo makkelijk om bv te geven ipv 's nachts een flesje te geven. We hebben levi een paar nachten laten rommelen (hij huilt nooit echt maar ligt gewoon wakker feestjes te bouwen) en de de dagen dat ik in het ziekenhuis lag heeft hij gewoon doorgeslapen dus nu heb ik dat excuus ook niet meer.

Dubbel is het he! aan de ene kant wil ik hem echt nog zelf voeden en aan de andere kant ben ik er ook wel klaar mee.

Nou   meid succes

groetjes chimene
mv levi 12-06-07

He meiden

Karin: Nee ik stop er meteen mee, vandaag mee begonnen. Ik ben gister avond wezen stappen en maud heeft toen gelogeert. Gistermorgen nog de borst gegeven en vanmorgen gekolft met 60cc resultaat. Dat is natuurlijk niet genoeg, en toen was het geheel duidelijk.
Dus gelijk gestopt en ik kijk wel of ik evt morgen nog een keer de druk eraf moet kolven. (verwacht van niet)
Ik ben ook erg nuchter, maar dit is toch wel emo!!!!!.
Bel inderdaad morgen het cb voor advies, geef haar nu 180+6 scheppen en ze is tevreden dus.......

Chimenne: Ja moeilijk he die beslissing nemen, maar soms moet je echt voor jezelf kiezen. Succes met de beslissing!!!
Dus je bent aan een hernia geopereerd? Hoe gaat het nu met je? Verloopt het herstel een beetje gestaag? Rustig aan doen he!!(is moeilijk met een kleintje maar is wel belangrijk) Zoals ik had geschreven ben ik verpleegkundige en werk op afdeling neurologie/neuro-chirurgie dus kom wekelijks met hernia patienten in aanraking (dus met vragen kan je bij mij terecht.).

Liefs Naomi

Hoi Naomi,

oh wat toevallig dat je op de neuro werkt. Op zich gaat het herstel goed hoor, ik ben via de microtube methode geholpen dus dat is bijna in dagbehandeling maar aangezien ik drie kids heb moest ik van de neurochirurg een nachtje blijven. Het moeilijkste wordt het om niets te doen en niet te tillen want ik ben niet zo van de stil zit, maar ja het is voor een goed doel.
Op zich weet ik ook wel wat van hernia's want ik werk op de ok (anesthesie-assistent) maar dan zie je natuurlijk nooit zo het post-operatieve gebeuren. De wond is netjes dicht dus dat is wel fijn ben alleen veel misselijk en duizelig maar heb van mezelf al een niet al te hoge tensie en die was in het ziekenhuis ook steeds krap (90/50) dus dat zal het wel zijn maar verder gaat het goed.

Ik ga Levi morgen ook een flesje nutramigen (koemelkallergie) meegeven naar de creche want ga nu echt afbouwen.

groetjes chimene
mv levi 12-06-07

Ik heb ook niet lang bv gegeven. 10 weken gekolft vanaf de geboorte en ik was het spuugzat.
Maar ik heb tranen met tuiten gehuild en voelde me helemaal mislukt als moeder.
Kon me eigen kind niet eens voeden.
Maar oef wat een opluchting ook ergens.
Alles wat ze aan bv krijgen is meegenomen. En op een gegeven moment is het mooi geweest. Voor de een komt dat moment eerder dan de andere.
Maar een goede moeder zijn betekend ook af en toe eerst voor je eigen kiezen.
En 7 maanden ik vind het een prestatie.

Hoi Naomi,

wat goed dat je zeven maanden borstvoeding hebt gegeven. Er zijn er niet veel die je dat nadoen hoor. En idd wat een gestuntel met die flessen in het begin, maar geloof me het went vanzelf. Ik heb bij mijn oudste twee poedertorentjes gekocht bij de hema en deed daar elke morgen de melkpoeder en johannesbroodpitmeel in porties in voor de hele dag en hoefde dus maar een keer per dag te stuntelen met afwegen. Verder deed ik altijd 100 ml koud water in de fles en dan 80 ml kokend water en dan was de fles gelijk op temperatuur. Je kan het zo makkelijk maken voor jezelf als je maar wilt hoor.

Je hebt je kind ruim zeven maanden hetallerbeste van jezelf gegeven en daarom ben je wat bij betreft al een topmoeder!!

Groetjes van Marloes

Hoi. O ik weet precies hoe erg je dat vind...
Ik heb altijd geroepen dat ik mijn (tweede) zoontje een half jaar bv zou geven en dan zou ik stoppen. Maar hoe dichter bij het kwam hoe moeilijker dat ik het vond... Ik was er gewoon nog niet klaar voor!!
Omdat Jesse wel zijn brood heerlijk vond en zijn groente toen ik dat ging geven heb ik besloten om er overdag mee te stoppen, en nu krijgt hij 's morgens 's avonds en 's nachts (ja hij komt nog steeds 's nachts ook al is ie 7,5 maand..), en dat hoop ik nog heel lang vol te houden...
Sterkte meissie!!
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan