Het is offcieel.. ik ben het ZAT!

Hallo Dames,

Sorry, maar ik moet even zeuren. Ik ben het zwanger zijn, meer dan zat! Ik loop al een week met voorweeen rond en pijnlijke krampen van onderen. De hele dag loop ik met krampen, voorweeen en pijn, maar zodra ik naar bed ga heb ik gewoon nergens meer last van!
Voor mij mag het kindje heel snel komen. Ik kan op deze manier gewoon nergens meer van genieten! Steeds denk ik maar dat "het" gaat beginnen! En daardoor wordt mijn man ook nog helemaal gek van me. Ben ik dan echt zo'n zeur of is dit heel herkenbaar voor jullie? Ik voel me er ook hartstikke schuldig over, dan ik het zwanger zijn zat ben. We hebben lang moeten proberen eer ik eindelijk zwanger was en nu ben ik zwanger en nu heb ik er genoeg van.

Sorry, maar ik moest het even kwijt!

Groetjes Denise

Ben het hier ook wel een klein beetje zat hoor... Maar dit komt gewoon echt door mijn logge lijf. Kan weinig meer zonder dat het pijn doet (heb bekkeninstabiliteit en een peuter rond rennen), ook voorweeen en sinds enkele dagen extra prikkelbaar.

Ik mag eigenlijk ook niet klagen want heb een heerlijke zwangerschap verder, maar de laatste loodjes zijn nu eenmaal echt zwaar. Dat hoor je wel altijd, maar dat is ook écht zo! Maar nu ben ik er dan ook echt klaar voor en wil het liefst vandaag nog de kleine in mn armen sluiten! Maar ook ik mag van mezelf niet mopperen/zeuren.. We hebben er ook 1,5 jaar over gedaan incl 2 miskramen dus ik ben hemelsgelukkig dat tot nu toe alles goed gaat!

Nog even volhouden meid!!

Esmé mv Kay en ???

(37 wk zw)

Hallo Denise,

je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen, volgens mij hebben heeeeeeeeeeeeeeel veeel zwangeren hetzelfde gevoel als jij. Zwanger zijn kan heel fijn, maar kan ook erg uitputtend  en zwaar zijn. Vooral de laatste weekjes zijn meestal het zwaarst. Het betekend niet omdat het lang heeft geduurd voordat je zwanger was dat je nu niet het recht hebt om het zat te zijn, je wil gewoon die kleine in je armen kunnen houden wn dat is heel logisch. Gelukkig heb ik het zelf nog niet gehad, heb ook nergens last van dusss die kleine kan nog wel ff blijven zitten, niet dat ik niet nieuwsgierig ben hoor.

Nou nog even volhouden, en dan kan je heerlijk van je kleine genieten.
En hier ff zeurgen lucht vaak op.

Groetjes Anne
mama van Levi 9april07 en ????? 26maart09

Oeieoei...ik herken het echt hoor! Heb er nu nog niet veel last van omdat ik me erop instel dat mn zwangerschap nog minimaal 4 weken duurt! (ben nu 37,5 week).

De vorige zwangerschap was ik er met 36 weken flink flauw van. Had toen net al nu vanaf ongeveer 34 weken regelmatig pijnlijke voorweeën en lag bijna alle nachten wakker!

Tegen mn man zeg ik als ie zat van mn gezeur wordt...als jij eens wist hoe het is om hoogzwanger te zijn, dan zou je er pas zat van worden en dan had je een reden om te klagen!  

Mijn man is gelukkig heel begipvol en kan ook redelijk tegen mijn buien..die nu ook steeds vaker weer komen!

Groetjes

Hoi Denise,

Oh erg herkenbaar! Had ik bij de eerste ook. Ik vond het verschrikkelijk, liep overtijd, was 35 kilo aangekomen, hield een berg vocht vast en ik was niet meer zo mobiel.

En ik heb toen ook meerdere keren voorweeen gehad en dat hield dan na 2 uur op.... erg leuk maar niet heus.
Ach klaag hier lekker en hopelijk hoef je straks niet over tijd te lopen.

groetjes Maris

Hier nog eentje hoor. Eigenlijk verloopt deze zwangerschap heel voorspoedig. Ben niet zoveel aangekomen en ben eigenlijk nog heel mobiel, maar ik wil nu toch echt mijn lichaam weer terug. Ik wil weer normaal mijn bed in en uit kunnen stappen, zonder er in te moeten rollen en ik wil mijn voeten weer kunnen zien. En niet te vergeten, ik wil mijn normale kleren weer aan!

Hopelijk laat deze kleine spruit snel zijn gezichtje zien, ik heb zelf ingezet op 24 februari,...

Je hebt alle recht om het zat te zijn toch?? Het is ook best zwaar en al kan ik niet meepraten over de voorweeen, het je zo opgeblazen voelen, geen kant meer op kunnen , pijn overal etc. is heel herkenbaar.
Vergeet ook niet dat je leven op het punt staat enorm te veranderen, dat doet vast ook het een en ander met je!!

Ik heb het geluk inmiddels mijn ventje naast me te hebben liggen, maar moet zeggen dat ik me af en toe ook nog knap ellendig kan voelen hoor! Had ik in de zwangerschap last van mijn hormonen... dat was niks vergeleken met wat er nu door mijn lichaam raast!! Wat een gevoelens en emoties allemaal...

Heel veel sterkte met de laatste loodjes, ik hoop dat ze niet zo lang meer duren ...

lfs Mick

hier nog 1 die het helemaal zat is!! 38 weken en van mij mag het wel beginnen. Ook hier is het nu een week erg zwaar. Alles doet zeer en is te veel. Ook de voorweeën zijn van de week aanwezig oerdag en snachts.....

Waar ik wel enorm van baal is mensen die steeds zeggen: probeer nou nog even te genieten, want het is zo voorbij en dan mis je het. ja dat zal best maar ik wil gewoon mijn kindje in mijn arrmen!!

Terug
Bovenaan