Het is toch ons kind.... Of stel ik mij aan?

A

Anoniem

Guest
Goedemorge dames,

Gisteravond belde mijn schoonmoeder... Ze vertelde dat ze bij de hema zo'n fotoboekje had laten make met foto's van Marit. Leuk natuurlijk, maar er zitten een aantal foto's bij waarbij ze helemaal naakt is. Ik vind dit geen fijn gevoel dat mijn schoonmoeder iedereen deze naaktfoto's laat zien.
Ik heb haar dit ook gezegd, waarop zij zei: Ja, maar ik vind het wel leuk. Hierop heb ik geantwoord: Ja, maar het is  MIJN kind.
Heb uiteindelijk aangegeven dat ze de foto's er nu maar in moet laten zitten, zitten er tenslotte toch al in... Maar dat ze zulke dingen eerst even met ons moet overleggen. Ik ben namelijk van mening dat de pasgeboren foto's en badjes foto's meer iets is voor in Marits fotoboek voor later. Niet voor allemaal "vreemde" (vriendinnen, collega's, etc van mijn schoonmoeder) personen.
Stel ik mij nu zo aan?

Liefs, Juffy

Ik geef je groot gelijk!! Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan.
Maar ik snap niet dat ze jou niet even heeft gevraagd om foto"s?/ Hoe komt ze trouwens aan die foto's dan? Heeft ze die zelf gemaakt? Want mijn moeder en schoonouders hebben geen foto's gemaakt hoor van Rik in het badje. Vind ik echt tever gaan.

Nou meid ik hoop voor je dat ze het niet meer doet en eerst met jou overlegd.

DUS NEE JE STELT JEZELF NIET AAN!!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Toen ik de topic las, dacht ik al dat het over schoonmoeders ging. En ja hoor!

Het feit dat jouw schoonmoeder foto's van Marit heeft laten maken zonder jouw medeweten is wat mij betreft al onacceptabel! Ik vind dat iedereen die maar iets met jouw kind wil doen daar toestemming voor moet vragen. Ik had echt helemaal uit m'n dak gegaan!

En nee, ook wij zijn geen voorstander van naaktfoto's  voor iedereen.   Ik geef de opa's en oma's zelf foto's voor in het 'plakboek'. (Daar komt wel het handige  bij dat ik zelf fotograaf ben.) Zo is iedereen tevreden.

Groetjes, Marisa

hoi,

hier ook zoiets meegemaakt met schoonzus en zwager, de eerste weken als ze bij ons op visite kwamen gingen zwager en manlief  (jaja, hij is ook schuldig ) op onze computer de foto's uitzoeken!

met manlief overlegd dat ik dat  NIET leuk vind, wil bepaalde foto's toch voor onszelf houden.

nu 'krijgt' de familie regelmatig foto's van ons toegestuurd,  zij blij en wij ook!

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

je hebt helemaal gelijk,   als je daar niet achterstaat dan heb je ook groot gelijk dat je dat je schoonmoeder meld.

huh die schoonmoeders toch!?!?!?

recatie op bovenstaande:   Is idd slim om zelf regelmatig foto's door te sturen.

Liefs denise

Hoi,

Nee je stelt je niet aan!!

Ik weet niet wat dat is met opa's en oma's. Laatst kwamen we bij familie. Hing daar een foto van onze dochter aan de muur! Zonder dat wij dat wisten. Bleek dat schoonmoeder lief aan het uitprinten geweest was.

Mijn vader kan er trouwens ook wat van, die bleek gewoon foto's aan het uitdelen geweest te zijn aan de buren. Je weet wel van die oudjes die alles schattig vinden. En dat was toevallig een heel persoonlijke foto. Van broer die zijn zusje voor het eerst ziet met een heel emotionele trotse blik. Heb dat nog tegen kunnen houden en opa gezegd dat niet meer te doen.

Maar bij mijn schoonmoeder was het al te laat. Kon moeilijk de foto van de muur af halen.

Mijn schoonvader heeft trouwens bij hun thuis ook wel eens foto's van mijn zoontje in bad genomen. Wij hebben geen bad, dus was groot feest voor allemaal. Heb  de blote foto's  tegengehouden en uitgelegt, dat dat tegenwoordig niet zomaar meer kan. En hij schrok daarvan, had hij niet overnagedacht dat   dat nog weleens in fotowinkels ed. onderschept wordt. Moet ik niet aan denken trouwens, hel eng nu ik dit zit te typen. Maar goed hij begreep het heel goed.

Hoor je maar je bent echt niet de enige als ik al die verhalen zo lees.

groetjes van michelle

altijd weer die schoon(L)moeders, het zou verboden moeten worden!!

Je hebt groot gelijk, ik zou niet weten of ik het rechtstreeks zou durven zeggen  maar erg goed dat je er wat van gezegd hebt, vindt zowieso dat er weinig aan persoonlijke dingen wordt gedacht. Ik zou het ook zeker niet fijn vinden als er foto's van mijn dochter de ronde gingen en zeker geen bloot foto's

Nee je stelt je niet aan! Ik vind dat je volkomen gelijk hebt. Ik heb hier ook niet alle foto's aan iedereen laten zien. Sommige zitten in Anne's fotoalbum en daarmee basta. Naaktfoto's dat is alleen iets voor Anne voor later en daar heeft verder niemand iets mee te doen. Zo ook met de foto's van de borstvoeding.
EN ik ben heel erg blij dat er geen geboortefilmpjes of foto's zijn, want daar hebben mijn schoonmonsters al zo vaak om gevraagd en ik weet gewoon zeker dat als die er zou zijn ze dat aan iedereen alten zien. Net zoals ik naar het filmpje zou moeten komen kijken waarop mijn vriend geboren wordt (ik ben dus NIET gegaan).

Maar MEID, je hebt echt helemaal GELIJK!

Groetjes,
Natasja (mv Anne)

Terug
Bovenaan