Het is zwaar.... en vraag over sperma

hoi meiden,
wij zijn inmiddels alweer ruim 2 jaar bezig met onze kinderwens. In oktober 2006 was het raak. Helaas werd dit in diezelfde maand een miskraam...
In augustus 2007 was het weer raak. Nu ging het allemaal een stuk beter, tot we bij de 20-weken echo te horen kregen dat de nieren niet goed waren. Na allerlei onderzoeken en echo's bleek ons kindje niet te kunnen overleven. We hebben de harde beslissing moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Op 8 januari 2008 is Bas* geboren.
Nu beginnen wij dus weer van voor af aan. Het valt niet mee. De kinderwens is nog steeds heel sterk, zo niet sterker dan voor Bas* Helaas vandaag weer voor de 2e keer ongesteld geworden.

Voordat ik zwanger raakte van Bas* liepen we net bij de gyn. UIt sperma-onderzoek kwam naar voren dat het sperma van mijn vriend niet supergoed is, (8 mlj ipv 20 mlj per ?) maar qua vorm enz was alles wel goed. Nou ja we zijn ook 2x zwanger geraakt, dus het werkt wel. We waren er nog niet achter of bij mij alles goed was. Ze konden geen eisprong signaleren in mijn bloed, maar ik was wel zwanger...
Ben nu bang dat de zaadcellen vermindert zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb er nu al weer grote moeite mee dat ik ongesteld wordt, stel dat het weer maanden zo doorgaat en we gaan de mm weer in en dan blijkt dat het sperma achteruit gegaan is, dan baal ik ook dat ik mezelf al die maanden dat verdriet weer aan heb gedaan.

nou ja, loop nu dus niet in de mmm, maar ben wel al heeeeel lang bezig met zwanger worden en een kindje ook daadwerkelijk mogen houden. Ik hoop dat ik hier een plekje kan vinden, voel me op de andere fora niet zo thuis.....

liefs
Patricia, mama van Bas*

hey meissie, wat een verhaal zeg!!

idd het word en is moeilijk, voor ons allemaal en helemaal als je een kindje verloren hebt, ik heb ook 6 jaar geleden ons zoontj everloren bij een zwangerschap van 24 weken,
je schreef dat je zoontje een aandoening aan de nieren had?? had hij misschien het syndroom van potter?? dat had mijn zoontje, en dat komt alleen bij jongens voor, dus toen ik daarna zwanger raakte, ( gelukkig wel meteen ) was ik ook dol blij datik een meisje kreeg, en het helemaal gezond was natuurlijk, maar nu zijn we inmiddels alweer 3,5 jaar bezig voor een tweede ( derde) , en waarom het nu niet lukt weet niemand!! we zijn nu in het proces gestapt van IUI en hopelijk gaan we hier weer mee zwanger worden!! we wachten maar weer af,
ik hoop voor jullie dat jullie niet heel lang moeten wachten op een zwangerschap, en dat het heel goed afloopt natuurlijk,
en je bent hier natuurlijk heel erg welkom. we zitten allemaal in hetzelfde schuitje!!
hopelijk heb je snel goed nieuws!!
tot snel, dikke kus van wendy

Hoi naamgenoot,

Wat een akelig verhaal zeg, werd er stil van.
Ik weet gedeeltelijk wel wat je meemaakt hoor.
Ik ben nu zwanger van een tweeling na IVF behandeling, er zijn wel wat complicaties maar wil niet zeuren.
We zijn zo verschrikkelijk blij dat het na 9 jaar klussen, operaties, vele en vele onderzoeken, IUI behandelingen en IVF eindelijk is gelukt en ik zwanger ben.

Mijn man had ook slecht zaad, maar goed genoeg voor IVF of ICSI.
Zelf heb ik door endometriose nog maar 1 eierstok die ook nog eens  niet goed meer is. De eitjes waren van slechte kwaliteit en ook de embryo's waren van slechte kwaliteit.
We kregen vaak te horen dat we er niet op moesten rekenen en dat het zeer waarschijnlijk niet ging lukken.
Ze hebben 2 embryo's terug geplaatst zodat er meer kans was, en ze zijn alle twee blijven zitten.
Volgens de artsen is het een wonder, volgens ons een groot wonder.

Je bent niet alleen meis, er zijn zoveel stellen bij wie het niet wil "lukken".
Vaak hoor je hier niets over, de meesten kunnen of durven er niet over te praten.
Mijn advies, juist wel doen!!!
Hier ben je op de juiste plek, je wordt hier begrepen, heb dat zelf ondervonden.
I
k wens jullie al het geluk van de wereld en geef de moed nog niet op!!!
Wij hebben vaak op het punt gestaan, maar zijn toch altijd door blijven gaan en het is het waard!!

Veel liefs,

Patricia

Hoi Hoi

Jeetje wat kan een mens wat meemaken in hun leven.Ik hoop
dat je het straks een plekje kan geven in dat je gauw een gezond
kindje ter wereld brengt.Ikzelf zit nu weer in de mm wij doen nu IUI
in eigencyclus.6jr terug ook maar dat heeft ons niets gebracht uit
eindelijk spontaan zwanger geworden vlak voor onze IVF zou starten.
Bij IUI krijg ik ook altijd te horen hoe het sperma van mijn man is maar
dat wisselt nogal sterk maar het is wel altijd genoeg .2mnd geleden maar
3mlj vorige mnd 36 mlj en vorige week 20mlj.Maar meestal rond de 10mlj.
Mijn gyn zegt dat ze IUI met 1mlj doen in dat het dan ook gewoon lukt.Dus de
8van je man zijn voldoende.In je weet je hebt er maar 1 nodig.Wij willen nog graag
een 2de kindje lijkt ons erg leuk voor ons zoontje van 3.5jr hij vraagt ook wel eens
krijgen wij ook nog een baby, maar dat laat ik maar in het midden.Meid ik hoop dat
je gauw goed nieuws hebt in dat alles goed gaat.

Groetjes Anita

hoi,
Depri: de afwijking van Bas* lag in het feit dat de buizen van nieren naar blaas niet goed functioneerden. Bij de 20-weken echo zagen ze dat de nieren iets vergroot waren. Drie weken later, was 1 nier al doorgescheurd en stond de andere op klappen. Helaas konden ze daar niks aan doen. Dat is geen Potter volgens mij.
We wachten nog op een gesprek bij de klinisch genetica. Helaas is de wachttijd daar enorm, wacht al 1,5 maand en kan waarschijnlijk pas eind mei terecht. Dit is op zich geen erfelijke afwijking als het goed is. Nierproblemen komen ook helmaal niet in onze familie voor. Maar het is toch wel fijn om het uit te sluiten. Volgens mijn gyn hebben we nu wel een verhoogde kans op herhaling. Dat schijnt altijd zo te zijn volgens hem als je 1 keer zoiets hebt gehad. Ga er voorlopig maar vanuit dat die verhoogde kans verwaarloosbaar is. Tot dat gesprek worden we toch niks wijzer.
Daarbij wil ik niet wachten met weer zwanger worden. Gezien onze geschiedenis duurt het waarschijnlijk al lang zat. Het er zo obsessief mee bezig zijn helpt natuurlijk ook niet echt. Dat bleek wel toen ik zwanger raakte in de maand tussen gesprek 1 en 2 bij de gyn. Die maand had ik geen hoop om zwanger te raken...

Ik hoop aan de ene kant de mm te kunnen ontwijken, maar aan de andere kant, als het nodig is, ga ik er graag in.
We zullen echter zelf eerst aan de klus moeten, voordat we weer doorverwezen worden. Tenzij het zaad natuurlijk slecht is, maar dan moeten we eerst die zaadtest laten doen en hubbie staat er niet echt om te springen.. Die wil eerst gewoon proberen.... pff mannen!!

Cooper: wat apart dat de zaadcellen per maand zo kunnen verschillen zeg, dat wist ik niet. Wist wel dat het af of toe kon nemen, maar zo drastisch kende ik niet. Blijkbaar heel gewoon...
Ik wist ook niet dat ze UIU doen als er maar 1mlj zwemmers zijn. Zo ver zijn we nog niet.

liefs
Patricia mama van Bas*

hoi,

Allereerst wil ik je zeggen hoe erg ik het vindt dat jullie Bas hebben moeten loslaten. Wat zal dat vreselijk moeten zijn geweest.

In leiden doen ze iui vanaf 5 miljoen zaadcellen. de kans is wel heel klein als je met 1 miljoen zaadc iui gaat doen. Dan is ivf beter. Wij zaten elke x tussen de 2 en 6 miljoen en hebben uiteindelijk gekozen voor ivf omdat het elke x zo verschilde.

Heel veel succes meid en ik hoop dat je heel snel weer zwanger mag zijn!

liefs
Marielle

Terug
Bovenaan