het juiste speentje

Hoi dames,
ik geef flesvoeding aan Isis van 7 weken. Nu wil ik wat verschillende spenen gaan proberen, die we nu gebruiken is van Difrax, maar die speen geeft te veel melk, en die dental speen van Difrax  weer te weinig. Hebben jullie tips/adviezen. Isis is denk ik een gemiddelde drinker, niet te gulzig en niet te langzaam. het is fijn als ze er min.  een kwartier over zou doen (over 135ml)
x Esther

Ik gebruik van het bgein af aan flessen van Avent en de spenen hiervan.

Ik moet zeggen dat deze naar mijn mening zeer goed werken bij mijn kleine meid.

Ze is nu 16 weken en drinkt met een 3-speen. Ik vind de 1-2-3 speen
toch wel wat groter en dan loopt het e.e.a. er toch wel eens naast in
haar nekje...maar verder ben ik er goed over te spreken!!

Suc-7

Claudia en Maud-je

Hoi!

Ik denk dat ik alle mogelijke spenen heb geprobeerd...
Uiteindelijk is volgens mij de 1-2-3 speen van DODIE het beste, die bevalt ons althans het beste. Koen doet er lekker lang over, ongeveer 25 minuten...

Groetjes Ptra

wat een gedoe he, en de fabrikanten maar verdienen aan ons!

Sam is nu 5 weken en drinkt 135cc.Na verschillende spenen geprobeert te hebben, ook van avent, gebruik ik nu difraxflessen met de small speen. Dit werkt goed! Het loopt niet meer langs zijn mond, alsof hij overloopt..

123spenen zijn volgens mij voor wat dikkere 'dranken'; bij ons was dat een drama!
Wat wel wil helpen is de speen uitkoken; hierdoor wordt het gaatje iets kleiner. Met difraxflessen werkt het geloof ik ook nog zo dat je de snelheid kunt regelen door de achterkant iets losser of vaster te draaien.

Suxxes!
Groetjes, Margreet
trotse mama van Sam, 13 dec.

Hoi Esther,

Wij hebben in het begin ook verschillende spenen geprobeerd, totdat ons meisje overging op AR voeding van Nutrilon. Deze voeding is dikker dan gewone voeding. Wij hebben toen haar small speentje van Difrax iets groter gemaakt. Dit werkt op zich wel, maar volgens mij wordt het gat steeds groter, want ze drinkt haar 135ml nu wel erg snel op (in ieder binnen het kwartier).

Voor onze oudste dochter heb ik altijd de Avent spenen gebruikt.

Hello,
ik geloof dat we de juiste speen hebben gevonden, wat een verbetering. De Dentalspeen medium van Difrax, past alleen op Difrax kromme flessen, het (dop)ventiel, onder aan de fles,  draaien we vrij strak aan. Nu drinkt ze haar flesje  rustig in ruim15 minuten op zonder vervelende pauzes. Ze laat daarna vrijwel meteen wat boertjes, ze spuugt aanzienlijk minder, de hiksessie komt sneller en is sneller weer voorbij.Ook krijgt ze minder lucht binnen (wat krampjes kan veroorzaken) Kortom Isis is nu meer tevreden na het flesje en ik ook!
x Esther

Terug
Bovenaan