Het KDV werkt niet mee

Onze zoon (april 2006) is zindelijk, althans thuis. Op het kdv vindt hij het potje anders en eng. Dus geven we hem zijn eigen po mee. Mara het KDV werkt nu niet mee. Ze gaan 's morgens op vaste momenten naar de wc, en als onze zoon dan geen plas doet dan krijgt hij direct weer een luier om. Dus nu si ie thuis zindelijk, maar op het kdv niet.

Ik kan me hier kapot aan ergeren,iemand tips.

Miep
 
vervelend dat ze niet mee willen werken.
toch kan ik het me wel voorstellen dat het voor hen lastig is zo te werken.
Stel je voor dat meerdere ouders met zo'n voorstel komen en allemaal een eigen potje meenemen, dat zou geen werken zijn voor hen.
Ik heb zelf een paar jaar in een kdv gewerkt en het is gewoon hard werken.
En als een kindje in de broek plast, heb je het nog drukker, verschonen, plasplek schoonmaken enz en dat terwijl er nog 15 andere omheen lopen en kruipen.
Nogmaals erg vevelend voor jou en je zoontje, maar neem je als je ergens heen gaat dan ook je potje mee???
Het is in een kdv gewoon erg hard werken, veel tijd voor persoonlijke aandacht is er al niet dus dit soort klusjes zijn dan ook niet erg welkom en dan kiezen ze voor de makkelijkste weg, niet altijd goed natuurlijk maar toch.....
hopelijk vindt hij de potjes en wc's op het kdv snel niet meer zo eng en gaat het gewoon ook daar goed.
Misschien is het ook een beetje door het gestress vd leidsters dat het daar nog niet goed gaat, thuis is er misschien meer rust en aandacht....
Martine
 
Wat een onzin dat het kdv niet mee wilt werken.
Ik werk zelf al 8 jaar op een kdv en wij gaan met de ouders mee. Vooral als   het gaat om zhtr.
Wel hebben we de regel, dat er voldoende verschoning aanwezig moet zijn ivm een ongelukje wat kan gebeuren mbt het plassen of poepen.
En als we toe zijn aan de laatste verschoning omdat het kind te veel ongelukjes heeft gehad.
Dan geven we het kind een luier aan maar proberen we het de andere dag als het kind op het kdv is weer opnieuw.
Dus bij ons ligt het wel ook een deel aan de ouders, hoeveel verschoning geef je mee?

En ik moet zeggen op het kdv is het spelen intensiever dan thuis. Dus kinderen hebben op het kdv wel sneller en vaker ongelukjes dan thuis.

Succes ermee.
 
Wat een onzin zeg. Het is voor een kind toch erg verwarrend om op het kdv een luier om te hebben en thuis niet? Wat zaten ook in zo'n situatie. Mijn zoontje vindt het moeilijk om op het "drukke" toiletje te plassen. Poepen doet hij sowieso thuis en allee in het potje. Hij heeft twee weken lang natte broeken gehad op de opvang en ineens is het voorbij. Ze hebben hem wel meer aandacht gegeven en opgelet of hij begon te knijpen. Nu krijg ik geen natte broeken meer mee. Volgens mij is het ook een lastige fase voor een kind zelf. Dan moet je het niet moeilijker voor ze maken, en gewoon een potje mee geven.
Succes
Eva
 
Terug
Bovenaan