Het KDV

Hoi, De eerste wendagen heeft Robbin nu gehad op het KDV. Hij gaat er vanaf volgende week drie aaneengesloten dagen heen. Nu mijn vraag, is het normaal dat baby's amper slapen op het KDV en dat een baby snel een fles op moet hebben??

Wij lieten Robbin rustig een half uur tot veertig minuten zijn fles van 180ml leeg drinken, nu hebben ze op het KDV zomaar een andere speen op zijn fles gezet (papspeen) om hem sneller te laten drinken.......Ik ben behoorlijk boos dat ze dit gedaan hebben. Wellicht hebben ze wel gelijk, maar had mij dan gewoon even voor de volgende keer een andere speen laten kopen. (Hij heeft overigens een combi van Omneo met JHBPM)

En wat kan ik aan het volgende doen, zodra daar een baby gaat huilen huilt Robbin steevast mee.......

Het jochie is gesloopt na zo'n dag, hoe moet dat na drie dagen???

Hoi.

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en het mag zeker niet zo zijn dat leiding maar op eigen houtje een speen gaan veranderen zonder toestemming van ouders.
En wat voor speen was dit ik hoop in ieder geval dan een nieuwe.
En dat kinderen langzaam drinken moet voor een dagverblijf geen probleem zijn.
Het moet altijd eerst met ouders besproken worden en dan alleen mogen wij maar advies geven het is niet de bedoeling dat leidster dit op eigen houtje gaan doen.
Ik zou dit aankaarten bij een oudercomissie of bij het unithoofd.
En wat betreft het slapen misschien moet hij (of zij)  nog even wennen en mocht dat maar niet lukken kan je in overleg met de leidster zijn slaapjes verplaatsen naar een rustiger slaaptijdstip.
Wij hebben hier altijd een volgorde in eerst de feestkinderen (die liever gaan feesten in bed) naar bed en dan de kinderen die snel in slaap vallen.
Daar gaan we dan vaak in de slaapkamer zitten tot ze slapen en zodra er een gaat huilen wordt die er uit gehaalt om te sussen en eventueel weer in bed gelegd.
Er kan wel degelijk rekening gehouden worden met een slaappatroon van baby ´s en wij zijn toch een heel grote organisatie het is gewoon een kwestie van goed plannen.
Tuurlijk komt het dan zelfs een keer voor dat ze niet veel geslapen hebben want soms werkt het heel aanstekelijk als de een begint te huilen volgt de rest.
Succes ermee, groetjes jolene

Floor was afgelopen week snipverkouden, op het kdv hebben ze 2x een uur (!) met haar gezeten omdat het drinken zo moeilijk ging. Hier ben ik blij mee want ze nemen echt de tijd voor onze kinderen. "Ons" kdv is een klein kdv met maar 10 kinderen en 2 of 3 leidsters, echt luxe dus. (Maar ik wil hier niet mee zeggen dat je kindje op een groter kdv minder aandacht moet krijgen hoor!!!!)
Floor slaapt daar wel minder dan thuis, ze hoort en ziet teveel om zich heen om lekker te gaan slapen, 's avonds is ze dan ook best moe, maar dat halen we in het weekend wel weer in.

hoi,

ik werk zelf ook op het kdv,   wat voor keuzes er ook gemaakt worden (in dit geval de speen) hier moet altijd alles overlegt worden,

soms kan 40 minuten over een fles slacht uitkomen omdat het veel tijd inneemt, maar je hebt maar een paar babys per leidster dus dat word hier dan toch gewoon ingepast en dan eventueel in overleg een andere speen, maar ieder kind mag gewoon rustig zijn flesje opdrinken. als hij daar de rust niet kan vinden zou hij de rest van de dag ook wat  jammerelijker zijn, en dat wil  je juist niet.

wat slapen betreft, wij hebben meerdere slaapkamertjes, hier liggen ong 3 kindjes in een kamertje.er zijn ook kindjes die zich zelf in slaap huilen deze worden (ook in overleg) in een campingbedje bijv in het kantoor gelegt of buiten in de wagen of lutje potje.

hij zou inderdaad wel gesloopt zijn naar zo'n dag, zo enorm veel indrukken die hij meekrijgt, inderdaad zal dta nog wel erger worden wanneer hij drie dagen achtereen gaat en wanneer het dan net op orde is krijgt hij waarcshijnblijk weer een terugval, maar gewoon doorzetten en als hij dan thuis is extra lief voor hem zijn, dat hefet hij dan nodig.

bijna alle kindjes hebben het zwaar in het begin, of het nu om een dagdeel gaat of om 3 dagen.

Hoi,

Wij hebben alleen maar goede ervaringen met ons kinderdagverblijf...
We hebben een heel uitgebreide take-in gehad de eerste dag dat hij is komen wennen. Moesten heel precies beschrijven hoe zijn dagen er thuis uitzagen, zodat ze dat konden (proberen) door te zetten. We hebben een eigen fles daar staan omdat hij moeilijk drinkt uit de flessen die ze daar gebruiken. Hebben ook allemaal vragen moeten beantwoorden: moet hij altijd in bedje slapen of mag hij ook in box e.d. slapen? Wanneer eet hij? Hoe lang doet hij daarover? Heeft hij moeite met inslapen? etc, etc.

Zover wij kunnen beoordelen houden ze zich heel goed aan die afspraken. Wel is het zo dat Christian altijd erg moe is als hij daar is geweest (veel indrukken!). Hij valt altijd eerder in slaap dan wanneer hij thuis zou zijn geweest, ondanks het feit dat hij keurig 3-4 slaapjes heeft daar (net als thuis). Hij is nooit vervelend of jengelig, dat gedrag lijkt hij voor het weekend te reserveren

Ik kan me voorstellen dat je kindje wellicht gevoelig(er) voor prikkels is en echt tijd nodig heeft om te wennen aan die omgeving.
Maar het is dus zeker niet 'normaal' dat kindjes op KDV niet slapen!

Ik zou het een en ander eens goed doorspreken met leidsters, om te kijken hoe het voor jou en je kindje prettiger kan worden...

Heel veel succes!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (20 weken)

Dank voor jullie snelle reacties, ik denk dat ik toch bij een wat nonchalanter KDV zit. Dit was ook de eerste die gelijk plek had. Nu weet ik ook waarom. We staan nog steeds ingeschreven bij het KDV van onze eerste keus Kindergarden en zodra daar plek is binnen een paar maanden plaats ik mijn zoon over. Want de intake bij ons huidige KDV ging ook rommelig en ze doen dus niets in overleg maar besluiten zelf. Want ook met het slapen hadden mijn man en ik al aangegeven dat hij dat alleen goed kan in een ledikantje, en vervolgens laten ze hem gewoon in de kinderwagen "slapen".   En die speen die ze hadden gebruikt was geen nieuwe, weet niet van wie dan wel, terwijl hij zijn eigen flessen bij zich heeft (4 stuks).

Ach tja, zullen nog wel de hormonen zijn.

Geen nieuwe speen????? Gatver! Daar zou ik wel boos over geworden zijn en dat zou ik zeker niet op de hormonen gooien!

Hopen dat er snel plek is op dat andere KDV. Ik zou er toch maar even over praten op je KDV, want dat zou mij echt te ver gegaan zijn.

Groetjes Ilona

Ja, zou ik ook doen! Ook al is het maar voor een paar maanden, je kindje gaat daar wel drie dagen heen. Dan zou ik toch wel zeker willen weten dat ze op een manier met hem omgaan zoals jij dat graag ziet!

Sabine

Terug
Bovenaan