Het komt mn neus uit...

deze week hebben verschillende mensen de opmerking gemaakt dat onze dochter wel erg slim is. En dat komt gewoon mn neus uit!
Tuurlijk is het fijn dat ze zich goed ontwikkelt, maar zie verder geen bijzonderheden dat ze boven gemiddeld is. Heb ook geen vergelijkingsmateriaal, omdat ze onze eerste is.

Als ik hier dingen lees die kindjes kunnen, dan valt het echt wel mee. Ze is van juli, dus wel wat jonger, maar telt echt niet zonder hulp tot 20!
Ze vroeg van de week 'mag ik mijn spijkerjas aan?'. Stond even met mijn oren te klapperen en moest er wel om lachen.

Zo, dat wilde ik gewoon even kwijt.

Nog even iets anders. Laatste tijd wil ze graag 'baby' zijn. Ze wil veel kroelen (eindelijk), maar zegt bijvoorbeeld als ze een fles/schone pamper krijgt 'baby'. Is dit herkenbaar?

Groetjes,

Jannetje

Laat ze maar lekker kletsen. Vaak denken mensen dat je juist heel blij wordt van opmerkingen dat je een slim of bijdehand kindje hebt, dus het is vast goedbedoeld :)..... Hier krijg ik ook regelmatig opmerkingen over Leahs bijdehandte gedrag en haar praatjes te horen, maar we zien vanzelf wel hoe e.e.a. zich ontwikkelt.

Ik herken ook heel erg het 'baby' willen spelen. Leah doet heel vaak spelletjes met de oudsten dat zij de baby is, allemaal van die 'alsof' spelletjes.
Ook bij het verschonen inderdaad: 'Bah, Leah heeft gepoept, Leah is een kleine baby!' Hihi, zo schattig om te horen uit de mond van zo'n klein meiske....

je kind hoeft toch niet boven gemiddelde te zijn, om slim te zijn?

hier krijg ik ook dagelijks te horen hoe slim nathalia wel niet is en bijdehand enz.
ik vind dat eerlijk gezegd juist heerlijk om te horen.
ik ben mega trots op nathalia en eerlijk is eerlijk, ik vind haar zelf ook heel slim.
je zal mij nooit horen zeggen: mijn kind is slimmer dan andere kindjes. elk kindje is nl slim!
nathalia is ook niet boven gemiddeld. ze doet eigenlijk alles volgens de richtlijnen.

maar waarom komt dat je neus uit dan als ik vragen mag?
je kan het toch positief bekijken:
ja, ik heb ook een slim kind. ze doet het toch allemaal maar even. ze leert elke dag weer wat nieuws enz. kijk even wat ze in die 2 jaar heeft geleerd... dat is toch hartstikke slim? en die kids die halen dingen uit of doen dingen waarvan ik zoiets heb van: zo, das slim... daar was ik nog niet opgekomen.

ik wil niemand hiermee voor t hoofd stoten hoor, heb er ook de hele avond over getwijfels om te reageren, maar dit is zoals ik het zie.

die mensen bedoelen het vast gewoon goed.
ze vinden het knap wat je meissie allemaal al kan.

liefs, do

je kind hoeft toch niet boven gemiddelde te zijn, om slim te zijn?

hier krijg ik ook dagelijks te horen hoe slim nathalia wel niet is en bijdehand enz.
ik vind dat eerlijk gezegd juist heerlijk om te horen.
ik ben mega trots op nathalia en eerlijk is eerlijk, ik vind haar zelf ook heel slim.
je zal mij nooit horen zeggen: mijn kind is slimmer dan andere kindjes. elk kindje is nl slim!
nathalia is ook niet boven gemiddeld. ze doet eigenlijk alles volgens de richtlijnen.

maar waarom komt dat je neus uit dan als ik vragen mag?
je kan het toch positief bekijken:
ja, ik heb ook een slim kind. ze doet het toch allemaal maar even. ze leert elke dag weer wat nieuws enz. kijk even wat ze in die 2 jaar heeft geleerd... dat is toch hartstikke slim? en die kids die halen dingen uit of doen dingen waarvan ik zoiets heb van: zo, das slim... daar was ik nog niet opgekomen.

ik wil niemand hiermee voor t hoofd stoten hoor, heb er ook de hele avond over getwijfels om te reageren, maar dit is zoals ik het zie.

die mensen bedoelen het vast gewoon goed.
ze vinden het knap wat je meissie allemaal al kan.

liefs, do

Wat ik lastig vind, is dat ze vergeleken wordt met kindjes van bv. een half jaar ouder, kindjes van 3, 3,5.
Dat ik me werkelijk afvraag: 'Is ze dan echt opvallend?'
Moeten we hier wat mee?

Ik ben nl. niet erg van het stimuleren, in die zin, dat ze dingen 'moet' kunnen. Tuurlijk, spelletjes aanbieden die ze leuk vindt, puzzeltjes, etc., maar ze hoeft nog niet te leren lezen, zeg maar.
Met richtlijnen heb ik niet zoveel. Ieder kind is uniek en ontwikkeld zich op zijn manier. Gelukkig maar. Ik ben blij dat ze, zoals het er nu uit ziet, niet naar het SBO moet. (Realiseer me ook dat een ongeluk of wat dan ook, dit van de een op de andere dag kan veranderen.)

En waarom dat mn neus uit komt? Deze week hoor ik het ongeveer elke dag.... en dan ga ik me beetje zorgen maken. (dus vandaar dat ik daar niet meer zo enthousiast op reageer, denk ik)

Beetje warrig, maar het is hier bedtijd!!!

hier horen we juist andersom vaak dingetjes en dat komt idd ook mn neus uit!
Daniel doet dit nog niet, oh hij doet dat nog niet, oh hij kan geen liedjes.....
Maar de mensen zien niet dat hij juist heel veel positieve eigenschappen heeft!
Hij is altijd vrolijk, altijd enthousiast, wat hij ziet met zn oogjes kan hij met zn handjes, snapt vaak gelijk van iets wat de bedoeling is, altijd (voor zover een peutertje dat kan heej) beleefd en aardig, spontaan naar andere mensen en zo kan ik nog wel doorgaan hihi... misschien omdat ik een trotse mama ben?!
En dat hij nog niet tellen kan, geen letters kan en geen zinnen zegt.. nou en?!

Begrijp wel een beetje wat je bedoelt.

Ha ha!!!Bij mij is het juist andersom:
Lenthe telt tot 20, kan het alfabet opnoemen...En niemand die het opvalt ha ha!!!
Nee, dat laatste boeit me niet hoor, dat niemand het ziet...
Ach, wat maakt het uit...laat je eigen mening het sterkste tellen e de rest kletsen...
Lenthe is ee kleine dame, omdat papa en mama ook niet erg lang zijn waarschijnlijk.Haar broertje en zusjes zijn ook niet lang, en dit hoor ik ook continu van iedereen...'O, Noa is al 8 jaar, wat is ze dan klein zeg!!!'....Tsss, ze is nie teens de kleinste van de klas...Valt best mee dus...
Gewoon laten kletsen!
Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan