Het komt wanneer het komt

A

Anoniem

Guest
He meiden,

Ik zal me even voorstellen, Ik ben maartje, 24 jaar en in maart dit jaar bevallen van een schitterende zoon! Inmiddels zijn we zes maanden werden en hebben mijn vriend en ik besloten dat we voor een tweede willen gaan, alleen dan wel alles op het gemakje...
Dus niet persee klussen op de vruchtbare dagen, gewoon klussen net zoals normaal... We hebben namelijk geen haast, maar een tweede is wel heel welkom... We hebben gewoon gezegt het komt wanneer het komt!!
Herkent iemand zich hierin? Want van wat ik allemaal lees lijkt iedereen heel serieus bezig (waar overigens niets mis mee is)

x maartje

Hoi,
Ik herken het wel. Wij hebben twee meisjes van 2 en bijna 4.
We zijn in mei gestopt met de condooms en hebben het gewoon z'n beloop gelaten.
Nu echter 6 maand verder had ik vrijdag mijn NOD, maar nog niets aan de hand.
Wel misselijk en zere borsten. Heb bij sensitest maar even een zwangerschapstest besteld.
Inderdaad het komt zoals het komt, al vind ik het wel weer heel spannend.
Maak me te druk om wat de buitenwereld er van denkt dat er een derde komt.
Maar mijn man zegt steeds het is ons leven. En daar heeft hij helemaal gelijk in.
Maar ja hormonen he!
Gr Anita

He Anita,

Dat is dan weer de andere kant, het kan dan wel eens wat langer duren voor je zwnager bent, voor zover 6 maanden lang zijn...
Maar goed de vorige keer was ik in ronde 1 zwanger, en dat was een hele verrassing.
Aan de kant ben ik een beetje bang dat dat nu weer zo zal zijn, dus vandaar dat we het ook een beetje op zijn beloop   laten.
Maar ik herken wel je gedachten over wat de buitenwereld er van zou zeggen. Dat heb ik ook, stel dat ik inderdaad deze of volgende maand zwanger wordt, wat geweldig zijn, dan is onze zoon nog maar 7 of acht maanden, en dan ben ik toch een beetje huiverig voor de reacties van de buitenwereld, ondanks dat zij er niets mee te maken hebben!! gek he! Mijn vriend zit daar dus ook totaal niet mee! Wou dat ik dat ook kon!
grtz maartje

Hee hallo,
Ik wou ook even reageren op je berichtje,
Toen mijn zoontje 6 mnd oud was zijn wij ook voor een tweede gegaan, Mijn zoon was ons eigenlijk een beetje overkomen door de pil heen maar wel hartstikke welkom. Het beviel ons zo goed het papa en mama zijn dat we al gauw zoiets hadden van jah de tweede is ook welkom. Nu was ik net als jij dat ik zoiets had van het komt zoals het komt. Nou na 17 rondes verder kan ik je vertellen dat je dat dan absoluut niet meer denkt, Na 7 mnd had ik van dat het nu wel effe duurde maar nog niet onzeker of zo bedoel kan natuurlijk altijd wat langer duren maar nu hebben we ons toch maar door laten sturen naar het ziekenhuis.

Ik hoop natuurlijk dat we gauw allemaal met een bol buikje mogen lopen en dat je bang voor de reacties van de mensen moet je helemaal niet bang voor zijn, het is toch jouw wens.

Liefs Esther

He Esther,

Joh wat rot dat het nog steeds maar niet lukken wil! Gek dat je eerst door de pil heen zwanger raakt, en nu probeer je het echt en dan lukt het niet!
Ik moet ook wel zeggen dat ik zoiets heb van de komende 6 maanden doen we gewoon op de manier het komt als het komt. Als ik na 6 maanden nog niet zwanger ben dan gaan we het serieuzer aanpakken!
Vindt het toch wel weer spannend moet ik zeggen, want van de eerste was ik in ronde 1 zwanger, maar heb natuurlijk geen idee wat me nu te wachten staat!
Voor mijn vriend mag het deze maand al raak zijn, maar aan dat idee moet ik nog een beetje wennen geloof ik.. hihi

Ben je inmiddels al in het ziekenhuis geweest? Ben benieuwd wat je dan nu moet doen?

x maartje

Hallo,

Wat leuk dat er meer meiden zijn die ook zwanger willen worden van hun tweede.Ik ben Nice en ben al mamma van een zoontje van inmiddels bijna 14 maanden toen hij 2 maanden was ben ik gaan klussen voor de tweede,gewoon omdat we heel graag een tweede wouden maar ook omdat mijn man de ziekte van chrohn heeft en polipen in zijn darmen wat na zijn 40 ste kan veroorzaken dat het zaad heel erg achteruit gaat,gelukkig ben ik bij de huisarts geweest die stap heb ik al gezet(we zijn al 12 rondens bezig)en van mijn zoontje was ik binnen een maand zwanger.Maar het wil bij een tweede dus niet lukken tot nu toen.We hebben vorige week vrijdag zijn zaad ingeleverd en krijgen morgen de uitslag best snel maar als het zo slecht is worden wij doorgestuurd voor een behandeling,we schelen ook veel in leeftijd aangezien ik bijna 22 ben en mijn man al 40 zodoende dat het wat versneld kan gelukkig.Ik hoop veel ervaringen te lezen van meiden en ook natuurlijke positieve verhalen.

Tot snel.

xxx Nice

He nice,

Leuk te lezen dat jij ook voor een tweede gaat!
Maar wat een verhaal joh, wat vervelend voor je man!
Gek trouwens he, dat je van je zoontje in een keer zwanger was en dat het nu maar niet lukken wil!! maar als ik het goed bergijp zou dat wel eens aan het zaad van je man kunnen liggen!
Vind je het niet vervelend dat je eventueel de medische molen ingaat?

x maartje

Hoi,

Ik vind het idd erg vervelend allemaal en hoop gewoon deze maand nog spontaan zwanger te worden,heb een vreemd voorgevoel hierover hopelijk klopt het.Ik  krijg morgen de uitslag en ben echt heel benieuwd de artsen verwachten dat het heel slecht is  hopelijk valt het mee.Ik ga mocht het voor een behandeling komen zeker voor nog een kindje,ik vind het voor mijn zoontje niet goed als hij alleen zal blijven.En ook zit de wens heel diep dus we gaan ervoor.Het wordt heel zwaar dat besef ik maar dat moet dan maar,als je iets wilt moet je ervoor gaan, ik denk alleen wel dat je zo n behandeling anders ingaat als dat het je eerste is.

groetjes, Nice

Terug
Bovenaan