Het kriebelt zo!

Hoi meiden,
Het kriebelt bij mIj weer zo voor een 2e.
Volgende week word nooya 1 jaar.
Ik ben "nog maar" 23 nu dus best jong om straks al 2 kids te hebben maar m'n man is een stuk ouder en de jaren gaan dan zeker als de kids wat groter worden toch tellen bij hem. Het maakt verder niet uit maar voor m'n gevoel heb ik haast terwijl dat tegelijkertijd niet is wat ik wil. Wil in alle rust genieten van m'n kids en wat vooral in m'n achterhoofd speelt is; stel straks ben ik 24-25 heb ik 2 kids. Voor ons ws wel max want m'n man heeft al een zoon die bij ons w

(t gaat ff fout hier) maar verder...
Die bij ons woont. Dus druk en duur zat dan al die kids. Maar dan heb ik t straks dus allemaal al gehad waar anderen nog niet eens begonnen zijn.
Ik vond t zwanger zijn en alles zo fijn dat k dat niet te snel wil "opmaken" zeg maar. Maar goed, voor mij dus een klein dillema.
Iemand hier ideeën over?
Gr. en bedankt!

Tja, ik ben 29 en ben ook al "klaar". Ik heb drie kinderen. Maar hoe oud je ook bent, ik denk dat het altijd lastig blijft als je klaar bent met je gezinnetje. Zeker zolang je nog in de vruchtbare leeftijd zit.
Mijn zoon is 9, wordt 10 dit jaar, mijn dochter wordt 4 dit jaar, en mijn zoontje is net 1 geworden. Toen mijn dochter geboren was, was mijn zoon dus al 6 jaar. Ging al lekker naar school. Voor mijn gevoel had ik dus weer alle tijd voor het "nieuwe" kindje. Mijn jongste zoontje kwam toen mijn dochtertje 2 1/2 was. En dat vond ik persoonlijk wel wat lastiger. Zeker toen mijn dochter nog tussen de middag sliep. We konden eigenlijk nooit weg, dan sliep de jongste en dan mijn dochtertje weer. Nu ze beiden wat ouder zijn, word het weer wat makkelijker, maar ik vond het wat grotere leeftijdsverschil voor mezelf wel makkelijker, maar ik denk voor de kinderen zelf is minder leeftijdsverschil leuker. haha, kortom, ik kan je ook geen advies geven, want ik weet het ook niet.

hoi hoi,

hier niet echt objectief... manneke is net n jaar geworden en ben 35 weken zwanger.. maar kwa zwangerschap zou ik zeggen: denk even terug aan de laatste weken en tel daar je kindje bij op.. tis zwaar.. over n paar weken (maanden) zal k je vertellen hoe t is dr 2 te hebben.. haha

en die 'tijdsdruk' ken ik ook.. ik ben 24.. ma manlief is 37.. dus ik wou ook vanwege hem wel redelijk snel kinderen.. dat ik nog jaaaren kinderen kan krijgen zien we dan wel weer.. voorlopig blijft t bij deze 2..

succes!

Hey,

Ik hoor hier niet thuis ik heb 2 kinderen een zoontje van bijna 3 en een dochter van 8 maanden.
Ik snap helemaal wat je bedoeld ik ben nu 21 en ik vond het helemaal geweldig om zwanger te zijn en nu heb ik ook zoiets van hmm wij hebben het al gehad en al mijn vriendinnen enzo gaan dat nog meemaken dus ben stiekem wel een beetje jaloers haha maar het is bij ons nog niet helemaal uitgesloten dat er geen derde meer komt maar daar kijken we over een paar jaar wel weer naar eerst even genieten van deze 2.
Verder vind ik het helemaal niet zwaar om 2 kinderen te hebben ook al ben ik zo jong! wel moet ik zeggen dat ik makkelijke kinderen heb die beide 's middags nog slapen en ik werk maar 1 dag in de week. Succes met je beslissing;)

Bij mij kriebelde het ook al heel snel weer hoor! Ben niet voor niks alweer 32 weken zwanger :) Mijn dochter wordt over ruim 2 weken 1 jaar en ik ben zelf 25.
Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat je naar je gevoel luistert, en naar dat van je man natuurlijk. Als jullie er graag voor willen gaan, doe het dan! Laat je niet leiden door "de buitenwereld". Iedereen heeft toch wel een mening, dat weet ik maar al te goed!
Ik ben zelf op mn 24e getrouwd (zo jong!) en was gelukkig snel zwanger. Wij wisten meteen al dat ik ontslag zou nemen, ik heb dat altijd al heel graag gewild, en ook mijn man staat daar voor de volle 100% achter. Ook daar ben ik nog te jong voor blijkbaar, moet mezelf (nog steeds) regelmatig verdedigen. En toen was ik na 4,5 maand alweer zwanger. Bijna iedereen vraagt of het bewust is, al bedoelen ze eigenlijk, zeker een ongelukje.. Het is blijkbaar moeilijk te geloven dat iemand hier bewust voor kiest. Terwijl ik mezelf helemaal niet jong vind eigenlijk.. Ik ben ook geen 18 meer toch? Maar gelukkig doet het me weinig wat mensen vinden, ik ben zelf echt oprecht gelukkig met mijn leven, ik geniet echt met volle teugen van alles en ik denk dat er veel mensen zijn die dat niet kunnen zeggen.
Maar goed, ik wilde jou een tip geven en gaat het verhaal weer over mezelf..
Wat ik wil zeggen, luister naar je eigen hart! Volg je eigen gevoel en maak je eigen keuze! Wat dat ook mag zijn natuurlijk! Ik ben hier ook niet om het snelle zwanger worden te promoten.. ;) Maar ik merk gewoon om me heen dat best veel mensen te veel dingen doen omdat andere dat verwachten. Ik vind dat zo jammer! Succes!

Hey allemaal,
Super bedankt voor jullie reacties.
Ik ben inmiddels lekker gestopt met de pil en we hopen dat ik weer snel zwanger mag worden.
We willen het allebei weet erg graag en inderdaad willen we niet luisteren naar de buitenwereld en naar ons eigen gevoel luisteren.
Dus we gaan er weer voor! Ik ben ontzettend benieuwd hoe het zal gaan de komende tijd.
Groetjes M

Terug
Bovenaan