Het lange wachten wie herkent dit!

A

Anoniem

Guest
Hallo Mieden,

Ik schrijf zo af en toe mee op het forum, maar wil nu graag toch even mijn verhaal kwijt en misschien zijn er meer meiden die met mij mee willen kletsen.

Ik ben 24 jaar en ben vorig jaar in september gestopt met de pil. Ik ben nu al ruim 1,5 jaar getrouwd. Dus toen wij vorig jaar stopte hoopte we natuurlijk snel zwanger te zijn. Maar helaas niets is minder waar. Tot op heden nog niks.

Toen ik in september stopte met de pil ben ik in de 'stopweek' gewoon ongi geworden en daarna tot aan januari niet meer. Ben toen bij de HA geweest en die heeft me doorgestuurd naar de gyn omdat hij wat vreemst voelde. Heb bij de gyn verschillende onderzoekjes gehad en er is veel bloed afgenomen. Alles zag er normaal uit en niks om me zorgen om te maken. Ze dachten misschien aan PCO maar dat was niet het geval. Ik moest het gewoon nog afwachten want het kwam vaker voor dat je na een lange pil gebruik (9 jaar) dat de ongi op zich laat wachten. Had toen wel provera gekregen om mijn ongi op te wekken in de hoop dat het gerest werd! Helaas was niet niet het geval bij  mij.

Begin mei hadden mijn man en ik afgesproken om weer naar de gyn te gaan. Maar een dag na het besluit werd ik ongi helemaal uit me zelf wat was ik blij daar mee! Na 35 dagen was er weer niks te zien nu toch een afspraak gemaakt bij de gyn maar daar kunnen we pas 6 juli terecht.
Nu werd ik gister dan toch ongi naar 44 dagen. Dus dat is op zich een heel goed teken. Nu hoop ik maar dat het nu alleen maar regelmatiger word. En nu snel zwanger mag worden.

Nu was mijn vraag of 1 van jullie dit misschien wel herkennen. En mij over jullie verhalen wil vertellen.

Oeps zie dat ik er een best lang verhaal van gemaakt heb hihi.

Liefs Hoopvol.

ps moet ik die afspraak gewoon laten staan of toch afzeggen??

Hoi hoopvol,

Wat vervelend dat jullie zo lang moeten wachten op een wondertje.
Toen ik zo'n 3 jaar geleden stopte met de pil, werd ik ook helemaal gek van m'n cyclus.
Het varieerde van 36 tot 80 dagen!!
Ik ben toen naar de hisarts geweest die me een kuur voorschreef om ongi te worden.
De laatste keer dat ik er was, wilde ik weer een kuur maar hij vertrouwde het niet en ik moest eerst een test doen en ik bleek zwanger.
Op dat moment waren we zo'n 9 maanden bezig en was ik 3x uit mezelf ongi geworden.
Vorig jaar januari bevallen van een mooie zoon.
In oktober afgelopen jaar heb ik m'n spiraal laten verwijderen omdat we graag een 2e kindje wilden en er vanuit gingen dat het wel weer even zou duren.
Tijdens het gesprek met de gyn ook gelijk een afspraak gemaakt dat ik februari terug zou komen als ik nog niet zwanger was om een handje geholpen te worden.
Ik blijk nl door 'n onregelmatige cyclus ook maar 4-5 keer per jaar een eisprong te hebben en dus kans te hebben op een zwangerschap!
Deze afspraak is nooit doorgegaan omdat ik meteen zwanger bleek!
Wel moet ik zeggen dat ik voor het beginnen met de pil m'n cyclus ook al erg onregelmatig was.

Maar ik zou zeker je afspraak met je gyn laten staan.
Ze kunnen (als ik me niet vergis) je eisprong opwekken door je een kuur te geven van 5 dagen zodat je precies weet wanneer je moet klussen en je kansen misschien vergroot.
Bovendien kun je angsten/vragen stellen aan iemand met ervaring, dus je kunt er alleen maar wijzer van worden.

Succes, ik hoop dat je snel zwanger mag zijn !!

gr. Cora

Hoi!
Sjonge, wat vervelend. Ik ben zelf heel ongeduldig, dus heel vervelend dat je al vanaf september bezig bent.
Toen ik voor de eerste stopte met de pil, werd ik om de 3 maanden ongesteld, ik ben in die periode wel zwanger geworden. Mijn huisarts vertelde dat ik wel 'gewoon' elke maand een eisprong zou hebben.
Ik zou de afspraak bij de gyn gewoon laten staan hoor!
Heel veel succes...

Hoi meiden,

Bedankt dat jullie al zo snel hebben gereageerd. En wat fijn om te horen dat jullie allebei zwanger zijn geworden dat geeft me wel weer een beetje meer hoop.
Aangezien ik nu niet weet wat mijn cyclus deze keer zal zijn denk ik maar aan de ovulatie testen te gaan! Hebben jullie dat ook zo gedaan?

Ik heb namelijk geen idee wanneer ik een eisprong heb.

Liefs Hoopvol

hoopvol,

na maanden (sinds augustus) krijg ik nu eindelijk ritme in mijn cyclus, we hebben ff in eht ziekenhuis gelopen, allerlei onderzoeken gehad, maar weer naar huis...gelukkig maar! dus wat ik wil zeggen, soms heeft het dus tijd nodig om weer normaal te worden!!
ik wilde er eerst niet aan, maar de gynaecoloog heeft toch gelijk...

heel veel succes en hopelijk mag het snel raak zijn...

groetjes

Hoi Polleke,

Wat leuk dat je reageerd. Maar heb jij het ook gehad dan dat je eingelijk 8 maanden niet uit je zelf ongi ben geworden? Ik ben natuurlijk nu heel erg blij dat ik het voor de 2x ben maar voel ook wel een beetje angst. Zo van nu ben ik het wel maar dadelijk duurd het weer maanden voor dat ik weer ongi word! (ben gewoon het wachten een beetje beu.!)
Maar het gaat nu met jou weer goed dan?

Liefs Hoopvol

hoi,

na het stoppen met de pil, werd ik na 24 dagen ongie, toen 14 daarna heel lang geen onige, op advies van de dokter 2 maanden pil geslikt en daarna is het weer aardig op de rit aan het komen, zit nu rond de 35 dagen al twee keer. Voor mijn gevoel nog te lang, maar zolang het maximaal 35 dagen is, is prima volgens de gynaecoloog. Dus kijk het ff aan hoe het verloopt. mocht je nou weer veel te lang geen ongie krijgen, dan moet je ech aankloppen bij je gynaecoloog..

als mijn cyclus weer langer wordt moet ik ook aan de bel trekken. Hoop dat ik nu dit jaar toch wel zwanger wordt, ga nu voor het eerst ovutesten gebruiken...we zien het wel..

veel succes en geluk
xx

Terug
Bovenaan