<p>Goedenavond, </p><p>Veel topics over dit onderwerp heb ik al gelezen, maar de gouden tip voor onze situaties vind ik er niet in.. Hier zit een heel groot verschil namelijk in de persoon die hem naar bed brengt, mijn man of ik.</p><p>Als ik, de moeder, hem naar bed breng, komt hij om de haverklap zijn bed uit, de gang in, zeurt om drinken, de pot of wat er ook in zijn hoofd komt. Met als gevolg dat het middagdutje vaak eindigt in een gefrustreerde moeder die hem maar een boek onze zijn neus douwt. Dan zou je denken 'het gaat 's avonds beter', helaas. 's Avonds is het dezelfde strijd, met als gevolg dat, na 1,5u terugsturen, instoppen etc. meneer nog niet slaapt en ik gefrustreerd raak. Uiteindelijk bereik ik mijn piekmoment en beland uitgeput maar naast zijn bed om te wachten tot hij in slaap valt. Dit lukt dan vaak binnen 15 min .. </p><p>Als mijn man hem naar bed brengt, geen issues! Niets, nada, noppes, nooit. 's Middags niet, maar ook 's avonds niet. Mijn man legt hem op bed en onze zoon slaapt zowel 's middags, als 's avonds binnen 10 minuten. Zeurt niet, komt zijn bed niet uit en ligt gewoon te wachten tot hij in slaap valt. (zo jaloers!) </p><p>Wellicht niet handig, maar we zijn nu zover dat mijn man hem denk ik zo'n 90% van de gevallen naar bed brengt. Maar ik heb het gevoel dat ik faal op dit gebied, dus ben op zoek naar tips om ervoor te kunnen zorgen dat mijn zoon gewoon rustig gaat slapen. Iemand? </p>