Het leed dat ontbijten heet

Hallo
Mijn zoontje van 2jaar wil al een paar dagen geen brood meer eten.
Het maakt niet uit of het nou wit brood is of bruin brood hij eet het gewoon niet.
Nou vroeg ik me af wat geven julie als ontbijt?
Ik heb al ontbijt drank gehaald en vla heeft hij ook al gehad maar dit lijkt me geen goeie bodem voor als hij straks weer naar de opvang mag iemand tips???

 
Hier ook een die geen brood wil eten in de ochtend. Ik geef die van ons yochert met cornflakes. Misschien kan je kijken naar pap, of yochert met fruit erdoor?

 
Mijn zoontje heeft dat ook een tijd gehad. Hier is de bananenpannenkoek inmiddels al jaren favoriet. Prak 1 banaan met een beetje kaneel, dan 1 of twee eieren erdoor mengen en dat bakken in een koekenpan met wat kokosolie of boter. Kan bijna niet missen! Dochter van ruim 1,5 smult er ook altijd van. Havermout met fruit zou je ook nog kunnen proberen, vindt mijn dochter lekker maar zoon niet.
 
Ik maak vaak "cakejes" (soort muffins) met havermout, ei en banaan. Dit kun je in de oven doen en ze zijn vervolgens prima in te vriezen. Als je iets zoekt voor de dag zelf kun je ze ook in de magnetron maken (mug cakeje). Banaan + ei + handje havermout blenderen, in een mok en 1 à 2 min in de magnetron. Hier is het altijd een succes! Je kunt ook variëren met wat je erin doet (met appel en kaneel bijv of frambozen).
Verder is vruchtenkwark (zonder suiker) hier wel een succes, doe er vaak ook nog havermout of muesli door. Of pap! Ik moet zelf echt niet denken aan brinta, maar mijn zoontje eet het met veel plezier.
 
Mijn zoontje heeft dit ook een tijdje gehad. Ik maak gewoon iets dat hij wel eet ipv brood. Joghurt, vla, fruit, pap... Ik ga er geen drama van maken dat hij niet wil eten want morgen is het weer anders. 
Een goede bodem is wle belangrijk natuurlijk, maar op de opvang eten ze over het algemeen om10 uur alweer fruit. Als er dan bij het ontbijt maar een paar hapjes naar binnen gaan wordt dat wel weer opgelost met fruit eten. 
 
Hier een veel jonger kindje, maar brood is bij ons lang niet het enige dat gemaakt wordt voor het ontbijt hoor. 
Bananenbrood (is meer voedzame cake), boekweit bananen pancakes, ontbijtmuffins van havermout, havermoutpap met appel en kaneel, kikkererwtomelet (je kan gewone ei gebruiken) met groenten, sojayoghurt met granola en fruit, en incidenteel een keer een lekkere gevulde smoothie met havermout en hennepzaad erdoor. Dat zijn de dingen die mijn man en ik het vaakst ontbijten. 
Dingen die je moet bakken doe ik vaak even tussendoor in het weekend, en dan vries ik het in. Paar dagen ontbijt hoppa!
Dus als er een probleem met brood is, dan is er genoeg andere keuze.
 
Terug
Bovenaan