Het leed dat peuterpuberteit heet of Fase......

<p>Goedemorgen iedereen...</p><p>Ik ben ten einde raad..<br />We hebben een dochtertje van 2 jaar en 9 maanden.<br />Nooit problemen mee gehad ja af en toe een sprongetje..<br />Ze sliep altijd heel goed al vanaf 6 maanden sliep ze door en ging ook altijd gewoon naar bed in de middag en in de avond. Toen zei ze al altijd uit zichzelf mama Esmee wilt slapen.<br />Nu sinds vorige week zondag een en al drama.<br />Ze wilt niet in haar eigen bedje huilen tot overgeven aan toe. En zodra ze bij ons ligt nog geen 2 minuten en ze is vertrokken. We wachten dan altijd een half uurtje en leggen haar dan terug in haar eigen bedje. In de middag wilt ze ook ineens niet meer slapen.<br />Deze week zijn we allebei weer begonnen met werken na 2 weken vakantie gehad te hebben.<br />Op vakantie ging alles goed zijn 1week naar de camping geweest en ook hier sliep ze gewoon. Toen de andere week zijn we thuis geweest ook hier ging alles goed tot zondag... Ook bij de opvang huilen krijsen als we haar brengen. Zelfs de leidsters zeggen zo kennen we haar niet. Vanmorgen ook ze wilde de schoenen niet aan krijsen huilen tegen de auto slaan zelfs de buurvrouw kwam naar buiten om te kijken wat er aan de hand was. Ze ging altijd met zoveel plezier naar de kindjes toe..</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee?<br />Want we zijn ten einde raad en ben zelfs kapot moe hiervan ook omdat ik ziek ben is dit heel zwaar voor mij.<br /><br />Liefs</p><p>Wendy</p>
 
Hey Lieve Wendy, 
Eerst en vooral wil je zeggen dat je een geweldige moeder bent. Goed dat je  zoekt naar tips en ervaringen .. Rond deze leeftijd gaan peuter wel vaker gekke dingen doen die je niet van ze gewoon bent. Het is een moeilijke fase waar je samen door moet. Ook ik als moeder ben door deze fase gegaan met mijn peuter van stevige driftbuien in de winkel tot niet meer zelfstandig willen van slapen, of eten.. ik wist het echt eve niet meer. Ik zelf heb veel bijgeleerd door te lezen ik heb in de bib bijna elk boek gelezen over peuterpuberteit, en terrible two's en ben hier echt wijzer door geworden zeker proberen .. hier vind je alvast enkel tips over hoe je best handelt in moeilijke situaties. Mocht je nood hebben aan gesprek of vragen hebben mag je mij altijd een persoonlijk berichtje sturen, want ik las ook dat je ziek was dus het zal wel zwaar zijn voor jou. 
veel sterkte Wendy !
 
Terug
Bovenaan