Het leed dat wespen heet.

Hoi allemaal,

Tjonge, Bas was vandaag wel aan de beurt zeg!
Vanmorgen (ik was aan het werk) is hij door een wesp in zijn nek gestoken (zat achter zijn slabber). Gelukkig huilde hij maar even en leek er al snel geen last meer van te hebben.
Na het avondeten zat hij nog even in de zandbak. Ineens gegon hij te gillen van de pijn (zo'n huiltje herken je direct). Ik er als een gek op af en hij greep steeds naar zijn oortje. Maar ja, hoe zuig je zoiets uit? Ik kon niet eens precies zien waar de beet zat en ik mocht er van Bas natuurlijk niet aan komen.

Nog even met een lap azijn erop gezeten, maar meneertje had er al snel genoeg van en wilde gewoon terug de zandbak in.

Toen begon het oortje toch op te zwellen!!!!
Zo erg, dat ik de HP even gebeld heb. Er is weinig aan te doen. Als hij er veel pijn aan blijft houden, dan moesten we bellen, dan moesten we langskomen. Het schijnt vreselijk pijnlijk te zijn een wespensteek in je oor. Maar lang leve onze kleine man! Twee zijn is zo heerlijk! Hij lijkt er nu nog maar weinig last van te hebben. Hij speelt gewoon lekker en zegt af en toe 'au' terwijl hij naar zijn oortje grijpt.
Ik hoop dat het zo blijft.

Maar hij ziet er niet uit (wat jammer toch dat we geen foto's kunnen plaatsen). Eén gewoon oor en één dikke rode flapoor!

Groetjes, Karin

Hey Karin,

Jeetje mina wat een pech! En zoooo zielig! Vreselijk! Ik haat zelf wespen en probeer altijd rustig mogelijk te blijven zodat de angst niet op de kinderen over gaat, maar dat lijkt vanzelf te gebeuren.

ik heb voor we op vakantie gingen een pompje gekocht bij de apotheek, schijn je ook bij de kruidvat te hebben. Bij dat pompje zitten verschillende soorten zuignapjes (4) en daar kun je verschillende 'beten' mee uitzuigen waaronder wespen steken en tekenbeten en muggensteken (echt waar ik lieg het niet). Je moet dan wel evt. de angel er zelf uithalen met een pincet, maar er is me verteld dat het heel handig is.
Gelukkig heb ik het nog niet nodig gehad (al is patrick voor we op vakantie gingen ook 2x gestoken, dus ons ventje is panisch als ie zo'n beest hoort zoemen)

Nou, heel veel sterkte met je kleine stoere mannetje hoor!

x miranda

Wat een rot beesten!!!
Wij gingen vanavond bbqen en ik was alleen de tafel aan het dekken, dus nog met niets eetbaars, ineens waren er wel 10 wespen. pff
Ik heb met gif gespoten, citronella aan en de tip die laatst op het forum stond, het hielp wel.

Sterkte met je kleine man.

GR Linda

Ik ben ook een keer gestoken in mijn dijbeen toen ik 10 was (ik dacht dat ik op een naald ging zitten die mijn moeder niet had opgeruimd hahaha).
Mijn moeder heeft t toen uitgezogen, gewoon met haar mond. Dat kun je het beste doen als je geen apparaatje er voor hebt.

groetjes Maris

o wat sneu zeg voor Bas! Het zijn echt gemene beten inderdaad en zeker in zo'n oortje...

Wel stoer dat hij gewoon weer verder speelt, heerlijk om onbezonnen twee te zijn.

Succes er ik hoop dat hij er geen last meer van heeft,
Tamar

Terug
Bovenaan