Het leed dat zwangerschapsacne heet...

Hey hey,

Ik heb sinds een week 5 zwangerschapsacne... En dat terwijl ik in mijn pubertijd bijna nooit pukkels had, ja een verdwaalde maar niet zo erg als nu. Ik heb het vooral op mijn schouders, decollete en rug.

Ik had de hoop dat het na 12 weken minder zou worden, maar helaas....Verder is mijn huid er wel vooruit op aan het gaan, het is al een stuk minder droog en mijn haar en nagels zijn ook een stuk beter eruit gaan zien, maar de pukkels blijven dus.

Heeft iemand misschien tips of trucs???

Ik heb het ook! Ik haat het! Voel me zo lelijk! Ik had nooit pukkels op af en toe een verdwaalde na. Maar pfff vreselijk! Ik haat het echt! Hooop dat t snel weggaaat!

same here.....bij me 1e zwangerschap ook gehad..alleen nu erger...;( heb al verschillende dingen geprobeert, maskertjes, zalfjes enz maar het blijft helaas...had ook de hoop na 12 week het minder zou zijn.
heb gelukkig verder geen kwaaltjes dus ben blij mee dat dit het is dan maar het is wel vervelend...

Ik heb er ook veel last van gehad. maar reinig je gezicht dagelijks met alcehol. het zorgt er voor dat je gezicht helemaal ontsmet. en de pukkels blijven weg.. bij mij heeft het heel goed geholpen..

Liefss een Mei mama.

Ik heb juist al vanaf mijn 14de acne gehad. Eerst 10 jaar aan de pil tegen de acne. Toen wij besloten dat we kinderen wouden, en ik gestopt was met de pil, kwam de volledige acne terug. Ik kreeg van de huisarts een antibiotica in een vloeibare vorm die ik op mijn huid kon deppen. (veilige tijdens zwangerschap). Maar nu ik zwanger ben, is mijn huid stukken beter.

Ik weet niet hoe het zit met zwangerschapsacne, maar met gewone acne gebruikte ik juist geen alcohol (dat irriteerde de acne alleen maar) Ik gebruikte gezichtverzorging van Nivea Young. Dat scheelde bij mij al heel veel. (oh ja en geen foundation met olie, dat verstopt de boel!)

Ik zou ook niet zo snel aan de alcohol gaan... Hoe meer eigen vetten je van je gezicht haalt, hoe meer je huid gaat aanmaken! Het kan dus bij sommige helpen maar toen ik vroegaaah veel acne had hielp het averechts. Je kan bij de apotheek een vrij heftige creme halen ( ik kan ff naar boven lopen en de naam opzoeken als je wilt) maar dat is echt heftig spul! Dat bleekt en brand je eerste huidlaag af waardoor mee eters niet kunnen ontpoppen tot pukkels. Nu is het de keus die je maakt, de pijn van de grote ontstekingen of een rood huidje alsof je in de zon verbrand bent..

Ik ben er toen mee gestopt omdat mijn kleding, beddengoed alles verbleekte en mijn huid uiteindelijk bij dagelijks gebruik, veel pijn ging doen!

Terug
Bovenaan