het leven kan zo kort zijn ...

Hoi meiden,

Moet even wat van me afschrijven.

Ik ben docent op een middelbare school, en vanochtend bereikte ons het bericht dat een leerling onderweg naar school was aangereden en overleden aan haar verwondingen. Ze was pas 13 jaar.
Ik heb een helse ochtend achter de rug, met verschillende slechtnieuws gesprekken met leerlingen en collega ´s. Veel tranen en veel getroost. Ik kende de leerling niet persoonlijk (we hebben zo'n 1200 leerlingen), maar als je ziet hoe hard het nieuws aankomt bij collega's en leerlingen, dan stort je gewoon in.
Veel van mijn mentorkinderen kende haar wel, en je moet er voor ze zijn, een schouder en een luisterend oor bieden. Een leerling van mij die normaal heel opgewekt en vrolijk is, stond met tranen in zijn ogen en zei: "Dag mam, dag pap tot vanavond, maar dan kom je ineens nooit meer thuis!" Ik sta al 9 jaar voor de klas, en heb tot nu toe nog nooit zoiets mee hoeven maken. Ik wist niet dat zoiets zoveel impact kan hebben.

Dus mijn advies, geniet van het leven en geniet van je kindje. Het is een wondertje wat je wordt gegeven, maar soms wordt het ook ineens, zonder waarschuwing, weer van je afgenomen.

Hanneke

Hoi,

Wat een mooi advies geef je inderdaad.
Ik zag wat er gebeurd was bij hart van Nederland. Echt verschrikkelijk. Ikzelf werk op een basisschool en hoop inderdaad nooit zoiets mee te hoeven maken!
Hopelijk kan iedereen in je omgeving het op een goede manier een plaatsje geven.
Sterkte

Wat betrekkelijk kan het leven dan toch zijn he?
Kan me voorstellen dat deze situatie veel inpact op je heeft.

Ik werk zelf als kinderverpleegkundige op een logeervoorziening voor   chronisch zieke kinderen. Afgelopen weekend is er tijdens mijn dienst een drie jarig jongentje overleden. Het was wel al een ernstig ziek jongentje, en zijn overlijden kwam redelijk verwacht. Maar toch heeft het een grote inpact.
We mogen zo gelukkig zijn met de gezonde kindjes die we al hebben (voor diegene die al kinderen hebben) en met het leven dat in onze buik groeit. Het is nooit vanzelf sprekend en van elke dag moet je genieten.
Leef nu het kan, want morgen kan het anders zijn!

liefs mama van Nienke

Terug
Bovenaan