<p>Beste mama’s, Vorig jaar zijn wij voor het eerst ouders geworden, van een tweeling. Ik ben benieuwd of hier nog meer tweelingmama’s zijn want ik zou het fijn vinden om ervaringen uit te wisselen. </p><p>Onze tweeling is bijna 10 maanden en wat een rollercoaster is het (geweest). We zijn enorm trots en dankbaar dat we twee gezonde kinderen hebben. Maar eerlijk is eerlijk: ik vind het behoorlijk pittig met 2 baby’s. Het zijn geen huilbaby’s (gelukkig!) maar wel echte handenbindertjes. De laatste tijd worden ze ook regelmatig wakker of hebben ze moeite om ‘s avonds in slaap te vallen. Waar je bij een eenling nog eens even met je partner kunt afwisselen in baby ‘duty’ doe je met een tweeling alles met z’n 2en, vooral het naar bed brengen etc. Wordt er ‘s avonds één wakker dan is de ander ook wakker. Wil er één niet slapen dan houdt deze de ander ook wakker.. Wil je gaan wandelen dan ben je al een half uur bezig om 2 baby’s gereed te maken. Het is het állermooiste wat er is maar maar het breekt me ook zo nu en dan echt op. Wij zeggen weleens: Een jaar vol liefde en een jaar afzien. Ik ben benieuwd of er nog andere tweelingmama’s zijn, wat jullie ervaringen zijn en wanneer jullie het ‘makkelijker’ vonden worden! ?</p>