het lijkt alsof ik de kleine steeds minder ga voelen!!!!!!!!!

A

Anoniem

Guest
Sinds 2 dagen lijkt het net alsof ik de kleine steeds minder voel schoppen of bewegen!! Dit baart me best wel zorgen....
Op mijn werk ben ik vaak wel druk in de weer dus weet ik soms niet of ik het nou of niet voel bewegen....en savonds of snachts wanneer ik in bed lig probeer ik me dan ook te concentreren op de kleine maar dan voel ik soms hele lichte tikken maar niet meer zo heftig als een paar dagen geleden.....

Ik ben vandaag 31 weken zwanger!!! Wie herkent dit??

FF

Hey,

Ik heb het ook wel gehad. (Heb inmiddels makkelijk praten want ik ben al bevallen, maar toch!) Ik heb toen ook echt wel mijn doptone extra gebruikt wanneer ik twijfelde of ik heb een extra afspraak gemaakt in het ziekenhuis voor een extra controle. Dit alleen al omdat ik mezelf gewoon helemaal gek liep te maken. Ze lag dan net lekker in mijn placenta te schoppen en die lag tot overmaat van ramp natuurlijk ook net lekker aan de voorkant waardoor ik haar ook minder voelde. Zelfs met de controle in het ziekenhuis konden ze haar bewegingen waarnemen op het CTG en ik voelde ze niet eens. Ik bedoel maar!!!!

Ik zou zeggen: Wanneer je je niet op je gemak voelt dan zou ik gewoon bellen voor een extra controle. Want wat is er nou belangrijker??? Jij moet je toch goed voelen.

Succes ermee.

Claudia, mama van Dion (3 jr), Senne* en Jenthe (4,5 weken)

Ik heb dit ook gehad en was er ook niet blij mee. Bij een controle bleek dat de beeb gewoon andersom lag en naar binnen lag te trappen. Zolang je hem voelt al is het maar licht dan is het goed. Als je het echt niet vertrouwd zorg dan dat ze er even naar kijken. Beter een keer teveel dan te weinig op controle.
gr.Ing

Hallo,
Ik herken het wel, ik maakte me ook erg zorgen omdat ik de kleine minder voel dan in het begin.
En heb het ook gevraagt aan de vk, nu is het bij mij zo dat hij nog maar weinig ruimte heeft omdat ik op het laatst zit.
Maar de regel is, dat je de baby ongeveer 15 keer op een dag moet hebben gevoeld, en dat is dan ieder woeltje bobbeltje en stootje..
Dus daar zit je toch al vrij snel aan.
Ook is het zo als je een beetje gaat hangen in de bank, en je beweegt je buik met je handen wat zachtjes van links naar rechts dat je kleine er vaak op reageert! (advies van de vk en het werkt bij mij)
Vaak als jij druk in de weer bent word de baby lekker heen en weeg gewiegt en werkt dit gewoon rust gevend voor de kleine.
Heb je de baby een hele dag echt niet gevoeld, dan moet je echt even naar de vk voor een extra contole!
Hopenlijk heb je hier wat aan.

Groetjes Ilse

Terug
Bovenaan