Het lijkt alsof ik de kleine steeds minder voel!!!

Sinds 2 dagen lijkt het net alsof ik de kleine steeds minder voel schoppen of bewegen!! Dit baart me best wel zorgen....
Op mijn werk ben ik vaak wel druk in de weer dus weet ik soms niet of ik het nou of niet voel bewegen....en savonds of snachts wanneer ik in bed lig probeer ik me dan ook te concentreren op de kleine maar dan voel ik soms hele lichte tikken maar niet meer zo heftig als een paar dagen geleden.....

Ik ben vandaag 31 weken zwanger!!! Wie herkent dit??

FF

hey hallo,

ook ik heb dagen dat ik de beeb minder voel dan andere dagen.....ze krijgen natuurlijk veel minder ruimte daar binnen dus het hevige schoppen etc word echt minder....

maar als je je echt zorgen maakt, moet je gewoon je verloskundige of gyn. bellen want stress etc is ook niet goed.....zelfs in het weekend de huisartsenpost daarvoor bellen is geen schande hoor.....wat daar binnen in je zit is veelste kostbaar dus trek rustig aan het belletje......

en je bent echt geen zeurpiet als je daarvoor belt

suc6 in ieder geval

liefs denise

Heel herkenbaar,

Ik heb ook dagen dat het rustiger is en dat vind ik niet prettig. Het klopt dat er minder ruimte is waardoor je minder gaat voelen en de kleine slaapt meer. Of laten we het zo zeggen, als ze slapen slapen ze langer.
Het kan me soms echt ongerust maken als ik het een tijdje niet voel, maar ik voel het wel elke dag. De ene dag beter dan de andere dag maar ik twijfel er niet aan dat ik het gevoeld heb. Al wil ik natuurlijk liever heftige bewegingen zodat je weet dat het kindje lekker fit is. Als het allemaal wat stiller is denk ik ook wel eens: zou het misschien ziek zijn? Niet echt fijn hoor, ben er wel eens van in paniek geraakt.
Maar bij mij kwamen de bewegingen wel weer terug als het wat stiller was geweest. Dan was ik weer enorm opgelucht. Ik merk ook wel dat mijn emoties meespelen, als ik zenuwachtig ben of paniekerig dan vole ik m helemaal niet meer. Erg lastig als je al piekert.
Het beste is dus te ontspannen! Als je een dag geen leven voelt of maar 1 of 2 keer, dan moet je wel bellen. mijn vk zei dat je het 10 keer op een dag moet voelen, dan is het prima. De ene dag misschien vaker dan de andere, als het maar minstens tien keer is.

Succes met tellen als je twijfelt.

toen ik zwanger was van mijn zoontje vond hij het leuk om regelmatig niet te bewegen .
ik vond het raar om de vk daar voor te bellen.
maar toen ik een keer belde om het door te geven, kwam ze wel gelijk.
ik lag dus  de laatste weken regelmatig aan de
ctg (ofzo)?? band in het ziekenhuis.
dat was puur voor controle, en voor me eigen gemoedsrust

het is dus echt niet raar om aan de bel te trekken, ze zijn het wel gewend en je word er zelf een stuk rustiger onder als je weet dat alles goed is.

Terug
Bovenaan