het lijkt wel of mijn buik platter is???

Hoi
I
k had vrij snel een buik(je), mijn broeken paste ik eigenlijk niet meer.
Super trots ben je daar dan op natuurlijk.

Maar sinds een paar dagen lijkt mijn buik wat kleiner, ik  pas zelfs weer een broek die ik eerst niet meer paste (zit nog wel strak hoor).
Zou dit iets slechts kunnen betekenen?
Ik voel me voorderest goed, heb geen bloedverlies ofzo.

Volgende week dindsag naar de vk. Ik ga dan voor het eerst het hartje horen, een opluchting zou het zijn als dat nog zo is.
De echo heb ik al gehad, daar kon je toen al echt een mini mensje zien met een kloppend hartje!

Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Ben best een beetje zenuwachtig hierdoor

Groetjes Anouk 11 weken en 4 dagen zwanger

Hey vraagje...

Hier nog een die zich beetje zorgen maakt
Eerste weken ook opgezwollen buik,en nu stuk minder:(
Misschien de hormonen hun plek gevonden en minder opgeblazen?
zou het niet weten...

Groetjes Franny

11 weken en 6 dagen

hoi!
ik ben 1 dagje verder dan jij en heb hetzelfde. volgens mij komt het omdat je darmen iets tot rust komen en je dus een iets minder opgezwollen buikt hebt. en verder zijn mijn ergste eetbuien voorbij, ik ben minder misselijk en hoef dus minder te eten, kan me voorstellen dat dan je buik ook weer wat platter wordt... want dat is vooral wat je nu ziet, het kindje zit nog zo laag en is nog vrij klein, die kun je nog niet echt zien volgens mij...
succes he!
groetjes sabine

Heel normaal hoor!
Het vervelende is alleen dat het in zo'n periode is dat er verder ook nog niks gebeurt.... je voelt nog niks, duurt nog weer even voor je naar de VK mag en dan zakt je buik ook ineens weer?!?!!?
Maar komt idd doordat je lijf nu steeds beter aan die hormonen gewend raakt en vaak je darmen weer wat beter werken en minder opgeblazen zijn (want feitelijk is dat buikje op dit moment nog weinig baarmoeder/kind en veel darm....).

Hier blijf ik onverminderd niet in mijn eigen broeken passen, maar merk ook wel dat het allemaal wat minder rond is.

groetjes,
Marije (12 weken en  5 dagen)

Hoi hoi,

Ik heb het ook! Het gevoel alsof het helemaal niet meer verder groeit. Eerst dacht ik zo zo pff als het zo doorgaat loop ik gelijk in positiekleding. En nu blijf ik hangen naar mijn idee maar het zal best zo horen of het kindje moet weer gestopt zijn wat ik niet hoop natuurlijk! Ik ben nog maar 8 weken maar ja het staat duidelijk ff stil qua groei van de baarmoeder ofzo.

Groetjes Petra

Het komt idd waarschijnlijk van je darmen! De eerste weken zijn die heel erg opgeblazen.
Vanaf ongeveer 12 a 13 weken komt je baarmoeder boven je schaambod uit en wordt je buik echt zichtbaar voor anderen. Voor je het weet loop je met een dikke buik.

Terug
Bovenaan