Het lukt echt niet (slapen)

A

Anoniem

Guest
Sinds een paar dagen en nachten wil Tyche niet meer slapen. Ik denk dat het komt door een tandje dat doorkomt maar ook de scheidings angst. Op het cb raadde ze me toch aan haar te laten huilen want als ze eenmaal weet dat je komt als ze huilt dan gaat ze daarmee door. Nou dat snap ik.
Maar we hebben dus nog twee 'basisschool-kinderen' die 's morgens fris en fruitig op school moeten staan en kan ik hun dus ook niet 's nachts wakker houden door een huilende Tyche.
Dus ik dacht er overdag al eens mee te beginnen. Net gedaan. Ik heb haar een anderhalf uur laten huilen. Af en toe stiekem gespiekt en als ze gedraaid lag (met beentjes tussen spijlen) terug gedraaid, aai over de bol, tutje, knuffeltje klaar! Toen ik de laatste keer keek, kwam ze heel hard met haar hoofd tegen de spijlen van haar bedje en ze verslikte zich haast door het huilen. Het duurde al anderhalf uur dus heb haar eruit gehaald. Helemaal bezweet was ze, overstuur, bult(je) op hoofd,  en nog steeds niet rustig te krijgen. Even mee rond gelopen en na een 20 minuten viel ze helemaal uitgeput in slaap.

Nu ligt ze weer in bed maar zo was het niet mijn bedoeling. Wat had ik anders kunnen doen.??? Nog langer laten huilen...?? het huilen werd ook niet minder?? Help!! Want ik trek het niet meer zo!

ik snap je verhaal wij hebben het ook 2 weken met daimy gehad we zijn wel gewoon naar haar toe gegaan en uit eindelijk steeds wat te drinken gegevn giste ris haar 1e tandje door gekomen en vanacht heeft ze heerlijk geslapen.ik hoop voor je dat het tandje snel door komt en jullie gewoon weer lekker kunnnen slapen.sterkte

Misschien overdag na 4 uur niet meer op bed leggen zodat ze echt goed moe is als ze moet gaan slapen..

Esmé mv Kay

Beetje vaag hoe ik het schrijf,..

Ik bedoel dus een paar uur wakker houden voordat ze na haar avondfles écht naar bedje moet..

Ik ben het bijna altijd wel met Esmé eens, maar nu toch eerlijk gezegd niet. Ik zou haar echt niet extra wakker laten. Klinkt raar, maar uitgeruste kinderen slapen beter. Op het moment heb ik hier ook drama's met slapen. Ik laat haar rustig 20 minuten huilen, dan evt rechtleggen, niks zeggen, weglopen... totdat ze slaapt. Gisteravond wel bijna 2 uur! Vanavond ging het gelukkig beter. Ze had meer overdag geslapen en heb haar net weer bij eerste vermoeidheidignaaltje (wrijven in oogjes)  in bed gelegd. Goed strak onder lakentje ondergestopt. Het liefste had ik haar weer in de bakerzak gedaan, maar die past helaas niet meer. Nu, 20 min later, hoor ik niks meer. Ik neem aan dat ze slaapt, maar durf niet te gaan kijken. Mocht ze nog wakker zijn en ze ziet me, is het weer feest....
Om eerlijk te zijn, pasklare tips heb ik niet voor je. Maar extra oplaten vind ik persoonlijk geen optie. Als een kind moe is, moet het naar bed. Dan heb ik liever dat ze nog maar een keer extra (meestal dan rond 23u) wakker wordt, ff drinken en dan verder slapen.
Succes ermee!!

Joehoe, wij zitten nu ook al een week in de nachtelijke ellende. Vannacht laten huilen en ze viel in slaap. Maar onze peuter wordt ook wakker en Meike verslikt zich ook regelmatig dus het valt niet mee.

Laten huilen heeft een aantal voorwaarden en het kan dus alleen als ze aan die voorwaarden voldoet (er moet dus niet aan de hand zijn, oa)

Ik wens je sterkte wij zitten er ook midden in het is gewoon een hel.......

Sterkte
Renske mv Meike

Terug
Bovenaan