Het lukt maar niet om zwanger te worden --> deel 3

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Ondertussen zijn we alweer een maandje verder.

Helaas ben ik vanochtend weer ongi geworden, zo balen :eek:(
Dit was ronde 11 voor ons, dus nu gaan we ronde 12 in.
Ik had nooit verwacht dat het bij ons zeker een jaar zou duren & mss nog wel langer...

We zitten er ondertussen aan te denken om naar de dokter te gaan :eek:(

Hoe zit het bij jullie?

Groetjes José

Als je een jaar bezig bent, mag je naar de dokter. Zou ik zeker doen. Als er wel iets mis is, kun je nog oefenen wat je wilt maar gebeurt er dus niets.... ik zou deze maand nog gaan!

Sterkte ermee..... het lijkt me enorm zwaar!

ik ben na een jaar "proberen"inmiddels 16 weken zwanger gelukkig, weet hoe je je voelt het is heel frustrerend..ik zou als ik jou was naar de dokter gaan, misschien is het iets heel kleins waardoor je niet zwanger wordt, verspeel gewoon geen tijd is zo zonde...

ik ben nog voor het jaar serieus genomen ivm cyclussen die niet op gang kwamen, mocht gelijk door naar het ziekenhuis, alles getest, baarmoederfoto gehad, ik was er echt blij mee, wilde geen tijd verspillen...

wens je veel succes en laat even weten hoe het je verder vergaat..

groetjes

Ronde 22 voor mij. Het is niet erg hoopgevend en soms geloof ik niet meer dat het voor ons is weggelegd om een eigen kindje te krijgen. Alles lijkt goed te zijn volgens de onderzoeken (idd na een jaar ongeveer), en wij plannen ook 'op zeker' dus een ruime periode. Dat maakt de sfeer in de slaapkamer er niet beter op trouwens.

Nou ja, je kunt toch niks anders doen dan afwachten en vooral proberen niet je hele leven er door te laten beinvloeden. Maar dat is erg lastig!

Veel sterkte, en op het andere forum 'als zwanger worden langer duurt' vind je meer verhalen van lotgenoten.

gr. Wenser
ps. hey Polleke dat is lang geleden, hoe is het nu met jou? Alles goed? Kun je en beetje genieten van je zwangerschap?

He Joseeke
Hier jootje weer heb al eerder meegepraat,wat verschrikkelijk balen weer voor je meis!wij zitten nu in ronde 8 dus gaat ook al lang duren heb steeds minder geduld afgelopen vrijdag vertelde mijn beste vriendin dat ze zwanger is na 4mnd ben heel erg blij voor haar mijn wens is altijd al geweest om samen zwanger te zijn hopelijk komt het uit zal zo leuk zijn ben nu begonnen met ovulatietesten maar nog negatief.
@Joseeke je kan er wel aan gaan denken om naar de dokter te gaan,een collega van mij ging ook na 1 jaar proberen naar de dokter allebij onderzoekjes gehad alles was goed 1 maand later zwanger misschien kan het je geruststellen mar is ook allemaal spannend hoor wij gaan denk ook naar de dokter als het na 12 a 15 maanden niet gellukt is
maar hopen dat het niet nodig is ik hoop echt voor je dat je snel zwanger bent
@wenser wat erg voor jullie zo lang moeten wachten op je droom zeker als je weet dat alles goed is he!begrijp dat het erg lastig is om de hoop niet op te geven en ja het is vervelend maar je kan niet anders dan wachten zo irritant en zenuwslopend af en toe duim voor je dat het heel snel raak is.
liefs jootje

Dag allemaal!

Weer terug van vakantie. Was op vakantie 3 (!) dagen overtijd. We waren heel voorzichtig al een beetje aan het fantaseren en toen werd ik ongesteld. We baalden zo enorm!
We hebben nu 10 pogingen gehad en zijn vandaag bij de huisarts geweest. Ik moet zeggen dat het een heel prettig gesprek was en we voelden ons ook echt serieus genomen.

De huisarts gaf ons aan dat bij jonge leeftijd een gynacoloog vaak pas bij één tot twee jaar onderzoek gaat goed. De huisarts heeft voorgesteld om alvast een sperma onderzoek te doen. Daarna zal hij overleggen met de gynacoloog of we vast kunnen beginnen met wat eenvoudige onderzoeken.
Als het goed is krijgen we volgende week de uitslag van het spermaonderzoek. Laten we hopen dat dát allemaal goed is.
Ik denk dat we dan nog even afwachten en anders in dec. of jan. een afspraak maken met de gynacoloog.
Voor nu maar gewoon proberen de rust te bewaren, niet te veel na te denken en met plezier te klussen! Maar goed dat is makkelijk gezegd als gedaan!

@polleke en wenser; welke onderzoeken zijn bij jullie gedaan? Is het zwaar om de stap naar gynacoloog te zetten?

@polleke: nu je zwanger bent, was het achteraf misschien beter geweest als je af gewacht had, of ben je blij dat je gegaan bent en was het de juiste keuze?

@Jose en wenser: ook ik voel me (denk ik) zo'n beetje als jullie. Om ons heen lijkt iedereen binnen een maand tot halfjaar zwanger te zijn. Super voor hun natuurlijk, maar ik had dat ook wel een beetje gehoopt. Had een jaar geleden niet gedacht dat ik bij de huisarts zou zitten.
Mijn mannetje geeft aan dat ik misschien toch een beetje meer moet ontspannen en moet proberen het wat los te laten, maar dat valt toch niet meer hoor. Ben altijd gewend om me volledig ergens op te storten en door flink te zwoegen te komen waar ik wil, maar dat gaat hiermee niet lukken. Hoe doen jullie dit? Hoe proberen jullie je gedachten er van af te kijgen?

Groetjes!

Hay,

Bij mij wil het ook niet echt lukken :(
Zit nu in ronde 11...na ronde 12 ga ik naar de huisarts..

Ik had ook niet gedacht dat het zo lang zo duren en dat ik op het punt sta om naar de huisarts te gaan..

Maar ja wat doe je eraan he!
Heb net te horen gekregen dat mijn zus misschien zwanger is...en dat zou dan een gewenst ongelukje zijn....

Dan zak je echt door de grond!!!!!
Zou het wel leuk voor de vinden maar toch krijg je dan een brok in je keel!

Nou meiden ik wens iedereen succes!

Terug
Bovenaan