Het lukt niet

Hoi ik ben nieuw op deze site en zal me dus eerst even voorstellen. Noem mij maar Daan ik ben 28 jaar en mijn man en ik zijn al 2 jaar "bezig", aan het proberen om zwanger te worden. Wij staan sinds enige maanden onder controle van een gyn. Na een bloedtest bij mij bleek dat er waarschijnlijk iets niet goed zit in een of beiden eileiders. Om zeker te kunnen zijn wat het is en hoe het opgelost kan worden zal ik 1 juli een kijkoperatie moeten ondergaan. Ik weet niet of meer meiden zijn die dit hebben meegemaakt, of die ook "problemen" hebben bij het zwanger worden, maar zou graag in contact komen met meiden die ook iets vergelijkbaars doormaken.

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte! Hopelijk komt alles bij iedereen goed, ga daar zelf ook nog maar van uit!

gr. Daan

Hoi Daan,

Ik weet een beetje wat je doormaakt.
Veel onzekerheid en spanning. Het is echt geen pretje om in die medische molen te zitten. Maar ik heb me altijd voorgehouden dat als die mogelijkheid er niet was er een heleboel vrouwen geen kinderen kunnen krijgen.
Ik heb zelf ook een aantal kijkoperaties gehad. Ik heb weinig last gehad van de ingreep zelf, maar de uitkomst is erg spannend.
Natuurlijk moet je er van uit gaan dat het allemaal goed komt. ze kunnen tegenwoordig nog niet alles, maar wel veel. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je grote droom over niet al te lange tijd uit mag komen.
groetjes Pleun

Dank je wel Pleun voor je lieve reactie.
Had ik echt even nodig. In mijn omgeving heb ik te maken met alleen maar positieve ervaringen. Al mijn vriendinnen zijn inmiddels een trotse moeder, en hebben geen moeite gehad met het zwanger worden. Ze leven wel met me mee en ik kan ook wel met ze praten, maar het is makkelijker om dat te doen met iemand die ook iets vergelijkbaars heeft meegemaakt.

Ik ben ergen ook wel blij dat ik nu in de medische molen zit, want 2 jaar onzekerheid gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Ik ben ook inderdaad erg blij dat ik nu leef en niet 50 jaar geleden.
Mij is ooit geleerd om altijd van het goede uit te gaan en dat probeer ik ook zoveel mogelijk te doen.

Ik wens je ook het aller beste voor de toekomst, en hoop ook dat jij een trotse moeder zult worden (of ben je toevallig al een trotse moeder?)

Nog maals bedankt voor je reactie!
gr. Daan

Hoi Daan,

Fijn dat je omgeving met je meeleeft.
Dat is erg belangrijk, want de domme, onwetende opmerkingen vliegen soms om je oren. Niet dat dit bewust gebeurd, maar je moet het er toch mee doen.
Ik heb behoorlijk wat ervaring opgedaan in de medische molen.
Het heeft gelukkig wel resultaat gehad. Ik heb inmiddels een dochter van 3 jaar. daarna nog een tijdje geprobeerd om een tweede kindje te krijgen maar dat is mislukt.
Zo zie je maar...het kan.
En daar moet je op blijven hopen.
Veel succes, sterkte en geluk,
groetjes Pleun

Hoi Pleun,

Fijn te horen dat je inmiddels moeder bent na een lange medische periode.

Ik moet 1 juli nog even afwachten, daarna zal ik wel laten weten hoe het is gegaan en hoe we "verder" gaan.

Gr. Daan

hoi daan,

ik was op deze site aan het surfen en ik zag je naam staan, volgens mij ben jij het.
meid, houd moed, en als je het even niet meer aakan, ben ik er voor je.
laat de moed aub niet zakken!!!!
ik weet hoe erg je hiermee zit, er komt een tijd dat ook jullie je een trotse ouder mogen noemen.

liefs, vief.

Terug
Bovenaan