het lukt niet

A

Anoniem

Guest
ik ben Alie, een moeder van 33, heb zelf 2 jongens van 7 en 9 jaar. Sinds 4 jaar heb ik een nieuwe relatie en nu willen we samen een kindje. MAar tot nog toe mag het niet lukken. Mijn man heeft zelf ook 2 kids, maar heeft zich jaren terug ( op aandringen van zijn ex) zichzelf laten helpen. Maar toen wij elkaar leerden kennen, wisten we gelijk dat dit de ware liefde was en we saampjes nog heel graag kinderen wilden. Hebben toen besloten om weer te opereren, dat is nu 2 jaar geledeen, maar het lukt maar niet !! Terwijl de arts zei dat alles er heel goed uitzag...hebben al vanalles geprobeerd, standjes, vruchtbaarste dagen enz. Zullen we nu toch naar de huisarts moeten gaan? of toch nog afwachten?want ja, ik word er ook niet jonger op natuurlijk !!

Hallo Alie.

Het is erg vervelend,dat het maar niet lukken wil.
Is het zaad ook gecontroleerd,naar dit herstel?
Anders nog een keer laten controleren,het is wel verstandig om een afspraak te maken met je arts.
Ga met hem overleggen wat verstandig is,maar vraag ook of jij voor onderzoek naar de gyn.mag.
Kan nooit kwaad!!!!!!

Gr.Lillie

Hoi,
Ik zou niet wachten met naar de arts gaan, ik denk dat je na 2jaar als alles goed is teruggedraaid, resultaat had mogen verwachten!
En idd wat lillie zegt, dan kunnen ze ook bij jou even kijken!
Succes ermee!
Groetjes MJ

Dag Alie,
Ik zou zeker naar de huisarts gaan. Huisartsen verwijzen je meestal niet meteen door naar een gynacoloog. Ik weet niet hoelang jullie aan het proberen zijn ?
Mijn huisarts zei dat de meeste mensen 80% na een jaar spontaan zwanger is.
Dus een afwachtende houding was volgens hem op zijn plaats.
Een huisarts kan wel het sperma laten testen. Jij zelf kan alvast je temperatuur bijhouden om te kijken wanneer je ovulatie is - maar volgens mij weet je dit al.
Ovulatie testen zijn ook handig hiervoor maar dan moet je wel een regelmatige cyclus hebben.

Als je huisarts je doorverwezen heft naar gynacoloog ben je ook nog niet meteen aan de beurt - het kan dan nog een aantal maanden duren voordat je terecht kan.
De gynacoloog begint met de meest eenvoudige en minst ingrijpende onderzoeken.
Dit kost ook tijd. Jullie wens voor een kind zal er niet minder om worden naar mate de tijd vordert.

Mijn advies: lekker naar de huisarts, vragen om doorvewezen te worden naar gynacoloog.

Tip: houd je cyclus bij - deze gegevens heeft huisarts en gyn nodig. Ze baseren hierop welke stap ze verder gaan nemen. Als je wet dat je een ovulatie hebt en wanneer moet je dit ook melden.

Veel sterkte

Terug
Bovenaan