het lukt niet!?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Mjn partner en ik willen graag een kindje.
We zijn al een tijd bezig, maar het lukt niet, wat we ook proberen.
ik heb bijna en jaar de prikpil gehad.
afgelopen september moest ik een nieuwe,want ik had weer kans op zwanger raken. ik heb die prikpil niet genomen, omdat wij een kindje willen.
maar de probleem is: sinds september heb ik geen menstuatie meer gehad.. ook niet een klein beetje.
de HA zegt dat er niks aan de hand is, en wilt mij niet verder helpen helaas.
ik ben ten einde raad, waarom lukt het niet, en waarom stelt mijn menstuatie het zo lang uit?

ik ben wel erg moe de laatste tijd, en mijn borsten zijn pijnlijker, en ben regelmatig misselijk, en heb vreselijke eetbuien, maar ik heb meerdere malen een test gedaan, maar was allemaal negatief.

iemand hier ervaring mee of iemand tips?
ik ontvang het graag.
alvast bedankt.
liefs patricia.

Hallo vroege vogel!

Toen ik stopte met de pil -iets van 9 jaar geslikt- toen ben ik ook een dik half jaar niet ongesteld geworden. Dat is voor mij alweer 10 jaar geleden en ik was op dat moment nog niet bezig met zwanger worden,

Maar t is helaas heel normaal dat t even duurt voordat alles uit je systeem is en je cyclus weer normaal is.

Ik denk dat je wel meer reacties gaat krijgen van meiden die dat hebben gehad.

Probeer je lijf de tijd te geven.
Ik snap: super moeilijk want als je er eenmaal voor gaat dan wil je t ook meteen. Maar helaas werkt t niet zo.

Ps zolang je menstruatie niet eerst gewoon terug is gekomen kan he huisarts volgens mij ook niks doen.
Misschien even navragen hoe lang daar gemiddeld voor staat: maw wanneer mag je wel aan de bel trekken?

Het klopt inderdaad dat je lichaam weer even alles op de rit moet zetten.
Maar dat ze niets kunnen doen klopt niet mijn moeder werd na de pil ook niet ongesteld na een jaar uitblijven heeft ze medicatie(hormonen) gekregen binnen een week was ze ongesteld en een maand later was ze zwanger van me broer.

Je lichaam is lui geworden omdat het altijd hormonen heeft gekregen ipv dat je lichaam het zelf deed dus die moet de tijd krijgen om alles te herstarten

Huisarts stuurt je niet door het eerste jaar. Of er moeten rare dingen aan de hand zijn. Het is heel lastig en vervelend. Mijn spiraal is 1 november eruit gegaan ( heeft maar 2 maanden gezeten) en ben ook nog niet ongesteld geweest. Bij mij is het niet vreemd, maar dat komt door pcos. Had een paar weken geleden om tabletten gevraagd bij de huisarts, maar kreeg ze niet.

Mensen, hartstikke bedankt voor jullie reacties!
Ik ben een stuk minder onzeker, en ik ga snel weer naar de huisarts voor een goedgesprek en overhoe en wat.
Ik hou jullie zeker op de hoogte!!

Terug
Bovenaan