het maken van flesvoeding

hallo,

de kraamzorg maakte de voeding voor 4 flesen klaar en deed dat dan in een afgesloten bak.

hoe maak je de voeding per keer klaar?
op het pak staat het wel aangegeven, maar daar staat dus dat je gewoon kraanwater mag gebruiken zonder het te koken. gebruik friso.

maar als je gekookt water gebruik duurt het weer lang voordat het afgekoeld is.

hoe doen jullie dat

groetjes henny

Hallo,

Ik maak de voeding altijd gewoon per fles klaar. Ik gebruik wel Nutrilon.
Je kan sochtends of savonds alvast een pannetje water koken en als dit water afgekoeld is, 24 uur in de koelkast bewaren. Dan heb je voor 4 flessen op een dag altijd gekookt water en kan je dat weer even opwarmen in de magnetron.

Wel zo handig en je hebt het water altijd al klaar dan is de fles ook zo gemaakt.
Hopenlijk heb je wat aan deze tip.

succes,
Daan mv Tijs

Hoi !

Ik maak de flesvoeding ook per  keer klaar.Ik kook van te voren het water en doe de juiste hoeveelheid alvast in zijn fles en zet deze dan in de koelkast.Ik warm hem op met de flessenwarmer en kook dan alvast weer water voor de volgende voeding.
Maar je kan het natuurlijk ook al van tevoren klaarmaken, het is maar net wat jezelf prettig vindt.

Groetjes Daphne

Hoi Henny,

Je mag inderdaad kraanwater gebruiken en dit opwarmen in bijv. de magnetron. Behalve bij heel kleine hoeveelheden (20 cc), dus niet geschikt voor de pasgeborenen. Dan kun je beter afgekoeld gekookt water gebruiken. Baby's kunnen echter last krijgen van harde ontlasting als je kraanwater gebruikt. Als dat zo is, kun je beter toch afgekoeld gekookt water gebruiken.
Hoe wij het doen voor onze dochter van bijna 5 weken: wij gebruiken Bar le Duc water en warmen dit op in de magnetron, voeding erbij en klaar! Als we bijvoorbeeld door de Bar le Duc heen zijn, dan kook ik ook nog wel eens water, laat dit even afkoelen en giet dit in een Bar le Duc pak en zet dit in de koelkast. Dan kun je ook gewoon per keer de hoeveelheid water in de fles doen en opwarmen in de magnetron. Dit water laat ik echter niet langer dan 24 uur staan. Maar dan hebben we inmiddels alweer Bar le Duc gekocht....

Je kunt natuurlijk ook het CB bellen.

Succes!

wij hadden netjes bron water gekocht............begon de kraamhulp te lachen.
Ons kraan water is van zo'n goede kwaliteit dat je dit gewoon kunt gebruiken.
Onze meid zit nu op 150 cc water en 5 schepjes voeding.
Maar dit staat ook allemaal op het pak.

Het wijst zich vanzelf

Succes

Hetty

HaLLo

Ik dacht ook altijd dat je de voeding van gekookt water moest maken. Tot dat Mick er was en ik de kraamhulp gewoon kraanwater zie pakken en opwarmen in de magnetron. Huh...was mijn reactie dus ook! Maar ook deze zei inderdaad dat het kraanwater in nederland van zo'n goede kwaliteit was, dat dit kon. Ik heb het dus nog nooit uitgekookt, en Mick heeft geen harde ontlasting! Ideaal & snel dus ;o)

Groetjes

In kraanwater zitten net zoveel bacterien als in afgekoeld gekookt water.
Tip: doe 1 deel kokend water bij 2 delen koud kraanwater en je hebt de juiste temperatuur.
Dus bv bij 90 cc: 30 cc kokend water en 60cc koud. Dan heb je precies de goede temperatuur.
Voor de hele dag maken wordt afgeraden!
Fenna

bedankt voor de reacties.

de kraamzorg die ik had zei dat het juist wel gekookt moet zijn.
mijn man had de eerste keer ook de voeding gemaakt. en de aanwijzing gevolgd wat op het pak stond, dus gewoon water uit de kraan. omdat wij dus voeding voor 4 flessem maakte. had ilona na twee flesjes toch flinke buikkrampen. ik weet niet dat het daar van kwam, volgens de kraamhulp wel.

ik doe het sinds gisteren, eerst het water koken en dan gelijk i de flesjes. even af laten koelen en dan in de koelkast. als ik ze nodig heb, even in de magnetron en dan de voeding erbij.

morgen moet ik naar het cb, even vragen wat zij adviseren.

groetjes henny

Terug
Bovenaan