<p>hoi dames,</p><p> </p><p>Zoals het onderwerp het al aangeeft, ik weet het even niet meer. Ons "bijna" altijd vrolijke meisje is langzaam aan het veranderen in een monstertje..</p><p>Ze is vaak boos en gefrustreerd. Ze gaat met spullen gooien en ze begint te slaan. De laatste week eet ze rampzalig en in bad/douche is ook een hel. </p><p>Het vervelende is dat ik alleen maar fijne verhalen hoor wanneer ze op het kdv is. Dan speelt ze lief en eet ze netjes haar boterhammen en fruit. Thuis daarin tegen...</p><p>Wat ik ook probeer ze eet niet, zelfs haar lievelingskostjes zijn ineens 'bah' en vraagt meteen om een toetje. Dit wil ik niet doen, met het idee dat dan het hek van de dam is. Dan ga je verder denken, heeft ze last van haar tandjes? Of heeft ze voor de zoveelste keer een keelontsteking? Maar als ik haar smiddags wat chipjes geef gaat dat er zonder pardon in, waarop ik denk dat het wel meevalt. </p><p>Voorbeeld, gisteren opgehaald van het kdv hartstikke vrolijk en werd platgeknuffeld en kreeg wel 50 kusjes. In de auto was ze ook lief en lekker aan het tuttelen met haar doekje. Eenmaal thuis kwam het duiveltje naar boven.. lekker een bordje bami (haar favorietje) en het bord vloog binnen 3 tellen door de kamer. Boos en verdriet. Ze is een uur lang hysterisch geweest. Ik heb haar mee naar het grote bed genomen en een lamp aangezet die van kleurtjes veranderd en liedjes gezongen. Eindelijk was ze gekalmeerd. Ze is naar bed gegaan met 2 droge lu toastjes in haar maagje. Gevolg onrustige nacht. Je zou denken dat ze dus honger zou hebben bij het ontbijt maar ook na 3 hapjes van haar broodje, is ze er al weer klaar mee. Ik weet dat ze best goed zonder eten kunnen, alleen mijn geweten voelt dat toch anders. </p><p>In bad. Gewoon Nee. Wij hebben helaas geen groot bad dus we hebben heel lang haar babybadje gebruikt waar ze nog prima in past. Ze wilt er alleen echt niet meer in. Er ontstaat blinde paniek wat we ook proberen met favoriete speeltjes mee en die eerst samen wassen tot de blote billen dans doen. Nu proberen we samen te douchen maar ons kleine waterratje lijkt enorm bang van water te zijn geworden. Maar ze moet toch gewassen worden en dan maar met kop en kont onder de douche en vliegensvlug wassen en afspoelen. Waarop er opnieuw hysterie ontstaat. </p><p>Nu zijn we met haar bij de kno arts geweest vanwege de vele oor en keelontstekingen. We wachten op een oproep dat ze buisjes krijgt en haar neusamandelen worden verwijderd. </p><p>Wij hopen dan ook voor haar en voor onszelf dat dat wat problemen gaat oplossen maar ergens ben ik bang dat het niets zal uitmaken en dat het een beetje karakter is. We zijn inmiddels al op het punt dat er gezegd wordt, voor ons geen tweede.. </p><p>Heeft iemand tips, ervaring en positieve woorden.</p><p>Alles is welkom.</p><p>Liefs,</p>