Het opvoeden begint!

Hoi ladies,

Hier merken wij dat het opvoeden echt gaat beginnen. Diederik probeert soms echt zijn eigen zin door te drammen of aandacht af te dwingen. Als hij zijn zin niet krijgt wordt hij boos en in het ergste geval bonkt ie met zijn hoofd tegen de grond (meestal maar 1 keer want het doet toch zeer, hahaha). Ons antwoord hierop is: negeren, dan houdt het het snelst weer op.

Maar dit weekend heeft hij erg veel aandacht gekregen en minder 'vermaak jezelf even tijd'. Vandaag merkte ik echt dat hij zijn aandacht begon op te eisen en weinig onder de indruk was van 'nee'. Komende week maar weer even bewust mee omgaan. Herkennen jullie ook dat het echte opvoeden nu wel begint? Waar lopen jullie tegenaan met jullie kleintjes?

Liefs Blossom

Hey,
Heel herkenbaar!! Hier vooral na de "oma" dagen dat ze veel aandacht nodig denkt te hebben. Negeer het inderdaad of zet ze gewoon weer ff in de box en loop weg. Zeg uiteraard tegen haar wat ik ga doen, en dat ze even alleen in de box moet spelen. Dan is het ook vaak goed!
Als ze even haar zin niet krijgt zet ze 't op een krijsen, gelukkig na een halve minuut heeft ze al in de gaten dat ik hier niet in trap. Maar vervelend is het wel, de ene oma en opa hebben dan gelijk zoiets van, geef 't haar dan maar. Waar ik niet mee eens ben, en ik hou voet bij stuk.. :D Bekijk 't maar, in ben degene die de grenzen aan geeft!
Liefs

Hetzelfde als jij, maar dan x 2!! Haha, 2 kindjes met zeer sterke eigen willetjes! Noor heeft afgelopen week zelfs op de gang gezeten! Ze ging helemaal door het lint en bleef maar stampen en toen ze op den duur alles in haar omgeving op de grond had gegooid en aan de gordijnen ging hangen, vonden we het een goed idee als ze even ging afkoelen. Daarna was het snel over!

Soms vraag ik me af of dit alleen bij ons zo is, maar zo te lezen niet dus!

Hier ook hoor. Een meisje met een hele sterkte eigen wil. Hier moet ze in de hoek zitten, na een waarschuwing. Op zich werkt het best goed. Misschien iets te goed, ze loopt vaak zelf na de waarschuwing al naar de hoek en gaat er zitten( dus zonder dat ze het nog een keertje heeft gedaan en van mij "straf"heeft gekregen)
Wat ik wel heel lastig vind is dat andere mensen zich menen er mee te moeten bemoeien. Ze maken opmerkingen dat ze nog maar zo klein is en dit wel heel erg streng is. Ze is misschien nog wel wat klein maar we later haar ook geen uren zitten en het werkt wel, eigenlijk nooit dat ze het daarna nog een keer doet( nee, ze verzint iets anders wat ook niet mag, hahaha)

hey,

heel herkenbaar! Vooral ook het bemoeien van andere mensen, en het geen grenzen stellen van opa en oma...

Ik denk maar zo: ik doe iets goed, want ik heb een kind wat zich over het algemeen super goed gedraagt bij anderen en in het openbaar. Thuis wil ze wat meer haar grenzen opzoeken, maar dat is logisch, want thuis is veilig.
En heel soms heeft ze ergens anders een driftbui. Nou ja, heel vervelend, maar als ik daar aan toe geef, dan veranderd het straks van heel soms, naar altijd, en krijg ik een strontvervelend kind. En daar heb ik geen zin in.. Dan maar streng!!

Liefs,

T

Hier ook hoor!

Zo te zien valt het hier nog wel mee dan, maar wat niet is kan nog komen. Ik sluit me aan bij T, consequent streng zijn.

Mijn man vind dat ik te streng ben af en toe. En hij geeft dus iets eerder toe, maar de gevolgen zijn dan ook te zien. En dan is hij het uiteindelijk toch weer met mij eens haha.

Terug
Bovenaan