het slapen gaan!

hoi meiden,

ik vraag me af hoe jullie je kindje naar bed doen.
Kunnen jullie je kleintje al wakker in bed leggen en dat ze zelf in slaap vallen of hebben jullie een soort ritueel om hem/haar in slaap te krijgen.

Ik hou Noa in mijn armen en zing liedjes voor haar, maar ik weet ook dat ik dat niet heel lang meer kan doen omdat ze ook steeds groter en zwaarder wordt.
daarom wil ik graag weten hoe jullie het doen en kijken of daar nog handige tips tussen zitten voor mij :)

Hey,

Hier begint het avondritueel eigenlijk al tijdens het avondeten.
Met z'n alleen aan tafel gezellig eten.
Dan na het eten nog ff spelen en knuffelen vooral met grote zus ;-). (we eten misschien tov vele wel vroeg 17.15)
Dan naar boven ff poedelen in bad, samen met grote zus.
Dan is het meestal al 18.30 of wat later en dan krijgt tie lekker in zijn pyjama en slaapzak in het grote bed zijn laatste fles en dan lekker naar bed.
Dan slaapt tie tot de volgende morgen half 7 - 7 uur.
Jochem gaat eigenlijk altijd wakker in bed, maar wanneer ie tijdens de fles in slaap is gevallen kan ik hem wel zo overleggen.
Het loopt natuurlijk ook wel eens anders maar meestal zo......

Sucses met je meisje volg je gevoel hoor!

liefs louise

antonio valt in slaap tijdens de borstvoeding en leg hem dan slapend weg, heb wel avondritueel, na avondeten in bad, pyama aan en dan de borst zodra alle andere kids op bed liggen

Ik kom meestal net na 18.00 uur met Caspar thuis van werk / kinderdagverblijf. Dan eerst koken, eten en opruimen. Daarna Caspar in pyjama, nog wat spelen en dan de fles. Ergens tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed afhankelijk van hoe moe ie is. Hij slaapt in 'the bag' van puck a baby (in een gewoon slaapzakje slaapt ie echt onrustiger). Muziekje aan, lampje uit. Dan valt ie na enige tijd in slaap. Moet wel zeggen dat het mij met name in het begin veel energie (en soms laten huilen) heeft gekost om deze 'slaapdiscipline' erin te krijgen. Hij slaapt dan tot de volgende dag ergens tussen 07.00 en 08.00 uur. Soms 's nachts eruit, alleen om het speentje erin te doen, verder niets.

Ik heb niet echt een speciaal iets, het klaarmaken is wel altijd hetzelfde en na de laatste keer bv nog even knuffelen met papa/mama en dan hup bed in, lampje (zo´n gekleurd die patronen maakt op de muur) en muziekje aan.
Overdag kun je het lichtje niet zien dus dan is het alleen een muziekje!
Ik lees regelamtig voor, maar niet elke avond, dat komt gewoon lang niet altijd uit! Op zich hoeft dat ook niet, gewone alledaagse dingen(schone luier, drinken, tanden poetsen ed) in dezelfde volgorde doen geeft al een bedritueel!

Jochem valt meestel in mijn of edwin's armen in slaap tijdens de laatste fles( ong 19.30- 20.00 uur), we leggen hem dan zo in bed en slaapt door tot 7.00 maar krijgt pas om 8.00 uur de fles zowel thuis als op kdv, van 7.00 to 8.00 vermaakt hij zich in bed. Het komt ook wel voor dat we hem wakker weg leggen ,muziekje aan en hij slaapt vrijwel meteen. Voor de laatste fles eventueel badje, pyama aan etc. We kennen geen inslaapproblemen of doorslaapproblemen.

Suc6 Dianne

alicia doen wij om de dag onder de douche omdat we nog geen douchestoeltje hebben. ze krijgt zowiezo een schone luier voor de fles en haar pyama aan. als ze die dag erg onrustig is krijgt ze ook al de slaapzak aan zodat ze iets rustige kan drinken. nou dan krijgt ze een papfles om half 9. en dan zonder problemen naar bed en daar hebben we een lampje en wanneer dat dat uit gaat ligt ze ook te slapen. ze gaat wel altijd even spelen.
en vanmorgen was het 8 uur toen ze de fles wou hebben.

Terug
Bovenaan