het spoor bijster....

A

Anoniem

Guest
Ik weet het even niet meer hoor....
Mijn zoontje is nu 5 maanden en krijgt hypo-allergene voeding.
5 flessen van 180cc met 6 schepjes.
Ik ga beginnen met bijvoeden als hij ongeveer 6 maanden is.
Nu lees ik overal dat kindjes van deze leeftijd naar 4 flessen gaan met 210 cc water en 7 schepjes en voor de nacht of soms ook 's ochtends nutrix erbij.
Het CB vertelde me dat ik dat idd kan gaan proberen. Op zich wel prettig, dat zou betekenen dat hij langer door gaat slapen. Maar hij doet het nu ook prima nog op deze hoeveelheden die hij nu krijgt!   Wat zal ik doen, iemand tips?
En wat betreft een groente of fruithap, dat is toch in het begin echt alleen voor erbij?
Dus elke dag een paar lepeltjes?
Nou ja ik hoop op wat tips/geruststelling
X Bloem

Hoi Bloem,
Als je ook op 4 flessen wilt overgaan, kan je dat rustig doen.
Dan begin je met de 1e fles om b.v. 7.30uur dan de 2e om 12.00uur de 3e om 16.30uur en de laatste met wat xtra rijstebloem om 20.30uur.
Wij zijn een paar weken geleden over gegaan (gewoon in 1 keer..) op 4 flessen en dat gaat helemaal toppie.
Ik geef mijn klein ook al wat bijvoeding; zelf gepureerde banaan of peer of een half potje olvarit 4mnd.
Dat geef ik tussen 18.00 en 18.30 uur.
Ik ben daarmee begonnen omdat hij het eten van mijn vork af zat te kijken.
Dus als jouw kleine dat ook doet kan je het proberen.
Wat evt ook kan is eerst een papje rijstebloem maken, kijken hoe het happen gaat...
Hou je camera gereed!!!
Groeten Denise

Hoi Bloem,

Wij zijn wel overgestapt op 4 flessen maar hebben nooit de hoeveelheid aangepast. Ze had genoeg aan die hoeveelheid want bij meer voeding kwam er een mondje vol (of meer) terug. Dus hebben we gewoon 180 cc + 6 schepjes voeding gehouden, wel hebben we er wat rijstebloem bij gedaan.  

Groetjes, KT

Hoi Bloem,
Isis is 5 maanden en krijgt ook hypo allergene fl voeding. 2 weken geleden zijn we van 5 naar 4 flessen gegaan. Voor de vijfde fles moesten we haar uit een diepe slaap wekken en de resterende flessen dronk ze slechter. Even spannend, Isis krijgt ook nog geen bijvoeding. Haar schema werd toen ongeveer: 7:00, 11.20, 15.20, 19.30/19:45, 4 x 210 + 7 schepjes. Dit bieden we aan, soms laat ze wat staan. In de laatste fles doen we 3 maatschepjes (van de Nutrillon) Nutrix. Rond 21:00 ligt Isis in bed en ze sliep meteen door tot 7:00! Nu is ze overdag langer op en wakker (ongeveer 2 uur) maar ze heeft nog wel 3 slaapjes overdag van gem. 2 uur.
Tegen 6 maanden willen we bijvoeding 'introduceren', ben ook benieuwd hoe haar schema eruit gaat zien mét bijvoeding, succes,
x Esther (Isis 29-11-06)

Terug
Bovenaan