het valt me zwaar....

Vind het ergens zo erg dat ik dit nu schrijf, maar moet et ff van me af "praten" .....

Ik ben werkelijk dolgelukkig dat we weer zwanger mogen zijn en dat het alweer zo snel heeft mogen lukken.... Maar van de wel bekende roze wolk die velen tijdens hun zwangerschap kennen merk ik zelf maar weinig...

Heb zo weinig energie over en in mn koppie zoveel wat moet... En ja ik weet heel goed dat ook de vermoeidheid erbij hoort maar dat kun je niet uitleggen aan een baby.... ons zoontje is echt heel sweet maar tegelijk zeer ondeugend / ondernemend... dit vraagt extra veel energie. kan aan hem niet uitleggen dat mama even geen puf heeft om te spelen of eigenlijk het liefst zich nog even weer omdraait smorgens.... Hoewel ik soms lig te smeken in bed... pleaseeee ga asje asje asje blief nog even weer slapen.... maar structureel is onze kleine man om 6 uur parraat en slaapt met zn 11 maanden nog maar 1 keer per dag! Vorige week geprobeerd om tijdens dat slaapje zelf ook de ogen dicht te doen maar ik word zo beroerd weer wakker en ben een paar uur van slag, dat is dus geen succes. Dus nu maar besloten om gewoon lekker op de bank te kruipen, maar aan et einde van de dag als ik bijna weer niks uitgevroten heb en savonds om 8 uur uitgeput aan manlief vraag of hij alsjeblieft zelf koffie wil zetten springen me de tranen haast in mn ogen.... ik voel me dan zo schuldig. hij heeft de hele dag hard gewwerkt en moet dan thuis ook nog zelf koffie zetten vaak zn eten eerder ook nog koken omdat ik de lucht niet kan verdragen... Manlief vind het helemaal geen probleem is wil alles wel doen, ook in huis de klusjes geeft em allemaal niks.... zo lief!
Maar....
ik vraag me dan echt af waar de energieke mij is gebleven... En ja het is allemaal voor een goed doel,maar waarom valt het zo nu en dan zo f*cking zwaar.... :( Juist omdat ik dr een kleintje heb lopen zou ik moeten weten waar ik het voor doe.... waarom voelt dat dan niet zo..... ik word er zo treurig van....

Ik weet heel goed dat jullie het niet kunnen veranderen... is een kwestie van accepteren en hopen dat het over een paar weekjes iets beter word... Ik moet gewoon blij zijn dat het niet erger is als dit.... Maar toch is het wel prettig om gewoon ff van me af te schrijven....

Hier precies het zelfde ook geen energie en zo in tranen uit barsten van de vermoeidheid en ik heb dan nog 2 kinderen rond lopen en moet tot 24:00 werken 3 avonden trek het soms ook echt niet. Maar hou in jr achter hoofd blijft waarschijnlijk niet hou vol

Groetjes

Breek even in vanuit het Juli forum.
Misschien een ijzertekort? daar word je ook heel erg moe van. Zelf heb ik ook veel last van vermoeidheid en op sommige dagen was ik niet voorruit te branden en lag dan hele dagen op de bank of in bed (heb gelukkig nog geen kinderen die ik extra aandacht hoef te schenken)
Probeer eens Floradix is gewoon te koop bij drogist en is niet schadelijk voor de kleine. Neem daarbij een glas sinaasappelsap omdat daar ook vitamines inzitten. Misschien helpt het je.
Baat het niet dan schaad het niet. Heel veel sterkte iig.

Mijn ijzer was vorige week heel erg goed, dus daar ligt het niet aan. En ook mn suikers zijn goed...

Heb mezelf een schop onder mn kont gegeven zostraks na mn klaagzang.... ben toch wel moe dus kan net zo goed wat doen.

Met lood in mn schoenen de was aangezet wc schoongemaakt en woonkamer gedwijld.... mag nu toch stiekum wel een beetje trots zijn dat dit dan toch weer gelukt is.
Straks nog ff boodschappen en de rest van de dag toch gewoon maar lekker op de bank of op de speelmat bij mn zoon. Want buiten is me echt veeeel te warm.

tnx voor jullie berichtjes.

Hai,
Heel herkenbaar verhaal hoor het veel van vriendinnen om me heen die zwanger zijn van de 2de of 3de. Zelf merk ik dat ik ook wat moeier wordt en nog teveel wil en heb een peuter van 2 rond rennen die ook veel aandacht wil.

Ik denk dat MarloesDD wel eens gelijk kan hebben laat je ijzer eens controleren en denk aan je vitamines.Trek even aan de bel bij je huisarts voor bijv bloedcontrole.
Rustig aan en veel sterkte!
X

Hai meid,

Weet je, het is ook allemaal wat he?
Jouw lichaam is gewoon keihard aan het werk om een gezond huisje te maken voor die kleine in je buik en dat kost jou energie. Daarbij natuurlijk de kleine man en het weer wat ook niet echt meehelpt. moeheid is een van de klachten in de eerste drie maanden, heb er de laatste week ook echt last van. Die lamlendigheid die je voelt door heel je lijf terwijl je nog zoveel moet...

Meid, klaag hier lekker, als het je oplucht lekker doen!

liefs

Thnx Mascha, het lucht zeker op,
@ susan, Mn bloed is gecontroleerd vorige week, als het niet goed was hadden ze gebeld... ook ijzer was prima.

Denk inderdaad dat het gewoon de combi is van het "huisje bouwen' zoals mascha het zo mooi noemt.... en de warmte en mn kiddie die veel energie vraagt.... Komt wel weer goed, klaag niet gauw maar werd me vanmorgen even teveel.... soms heb je van die momenten haha.... Kan er nu wel weer om lachen.

Maar thnx voor het medeleven, doet me goed.

Hey meid,

hier precies het zelfde ben ook zo moe. en dan ook met die warmte slaap ik ook slechter. gelukkig slaapt onze kleine meid van 1 goed door een ook een beetje uit. maar ze is zo lekker ontdeugend haha. ze heeft het lopen helemaal gevonden en ook hte klimmen helaas. ze zit binnen no time boven aan de trap of op de tafel.

Maar je verder is ze zo lief en kan ze heel goed zelf spelen.

slapen overdag hoef ik ook niet te doen. dan word ik nog beroerder wakker.

het gaat wel weer over zullen ook de hormonen allemaal wel zijn.

het lucht in ieder geval op door er over te praten.
nog even en dan kunnen we ook echt gaan genieten van onze mooie buikjes.

liefs Renske

Terug
Bovenaan