Het verhaal van het ei

Hoi meiden,

Nou... vanmorgen naar de fertiliteitskliniek geweest. Ik ging er helemaal vanuit dat de eerste clomid-kuur niets had uitgehaald dus ik zat daar best ontspannen.
De verpleegkundige daar is echt heel aardig dus zij stelde me ook echt op mijn gemak. Nou, bij de inwendige echo zag ze een paar heeeeeeele kleine ei-blaasjes maar ze vroeg zich af of die zich wel echt zouden ontwikkelen. Toen zag ze aan de andere kant wel een wat groter blaasje zitten van 12 mm. Dit blaasje kan uitgroeien tot een echt ei dat gaat springen .. maar.. deze kan ook weer gaan krimpen en dan gebeurt er dus niets... Ik moet maandag weer terug komen voor nog een echo (dat komt mooi uit want dan ben ik vrij). We moeten dan zondagavond sex hebben en dan gaan ze maandagmorgen meteen de samenlevingstest doen (dus hoeveel zaadjes er nog in leven zijn gaan ze bekijken). Ben benieuwd... Het blijft dus nog even spannend. Ik ben in ieder geval erg blij dat de Clomid in ieder geval IETS heeft gedaan... nu maar hopen dat het eitje niet gaat krimpen!

Maar meiden, hoe is het met jullie allemaal? Nien, heb je al voor elkaar dat je wat minder gaat werken?

Lieve Monique, ik denk zo vaak aan je. Hoe is het met je? Heeft de miskraam al doorgezet? En wanneer gaan ze chromosonenonderzoek doen? Ik denk aan je lieverd!

El, Cath, hoe is het met jullie?

Dikke kus F.

Hoi F
Go for it girl!! Broed uit dat ei! 12 mm is volgens mij best groot, ik heb weleens gelezen dat een ei dat op springen staat in een vochtblaasje zit zo groot als een kers. Zou dat dan ook nog 'mis' kunnen gaan als het al zo groot is, 12 mm is toch al bijna een kers??
Maandag alweer een echo, ze houden je wel goed in de gaten hè!

Van mij krijg je binnenkort een nieuwe nod datum door hoor. Het zet nog niet echt door, maar het zit er wel aan te komen nu....

Liefs, el.

Hoi Fred,

Fijn om te horen dat je ei op springen staat!!!! Ghi maak je mijn dag nog een beetje goed! Ga ervoor zondag en koop dat sexy setje wat eigenlijk te duur is!!! Is voor het goede doel!

Liefs Nienepien

Hoi lieve El en Nien,

Ja, ze houden me goed in de gaten he? Ik ben er wel blij mee. Het schijnt dat je tegenwoordig niet meer moet temperaturen maar dat ze d.m.v. echo's je eisprong in de gaten houden. Heel fijn die intensieve begeleiding bij het zwanger worden. Ik krijg maandagmorgen ook meteen de samenlevingstest. Zondagavond moeten we dus klussen en dan kijken ze maandagmorgen hoeveel zaadjes er nog leven... Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.. El, heb jij ooit zo'n test gehad?
12 mm. schijnt wel aardig groot te zijn maar volgens mij is een eitje dat gaat springen ongeveer 20 mm, dus het moet nog even doorgroeien... Het kan dus ook ineens gaan krimpen en dan heb ik dus geen eisprong deze maand.. maar daar wil ik nog niet aan denken. Ik probeer positief te blijven en ik heb het eitje al even streng toegesproken hahaha.

Lieve Nien, hoe is het nu met jou lieverd? Voel je je al iets beter? Hoe ging het gesprekje met je baas?

En El, jij mag alweer bijna klussen! Je mag echt heel blij zijn dat jouw eitjes het allemaal snappen en uit zichzelf springen! ;-)
Succes met klussen meis!

Dikke kus F.

Hoi F
Ik had destijds een afspraak om een samenlevingstest te doen maar dat was in de cyclus dat ik zwanger was geworden (toen heb ik in plaats daarvan voor het eerst het hartje kunnen zien knipperen....). Bij een samenlevingstest gaan ze naar binnen met een eendenbek en dan nemen ze met een soort lepeltje wat slijm weg bij de baarmoedermond. Het schijnt verder pijnloos te zijn hebben ze me verteld.

Haha, en voordat we kunnen klussen moet ik toch eerst ongi geweest zijn hoor. Ik verwacht dat het morgen begint, dus volgende week kunnen we weer aan de slag. Straks doen we het allemaal tegelijk op zondagavond, mijn lief wil namelijk het liefst zo snel mogelijk beginnen om maar niks te missen!
Ik vraag me trouwens af of mijn eitjes het wel snappen... Je schijnt niet meer iedere cyclus een eisprong te hebben op je 38e, maar goed: áls er eentje langskomt dan wordt hij meteen aangevallen!

Liefs, el.

Hoi El,

Ik was iets te enthousiast inderdaad hahaha... Maar .. je bent toch al ongesteld (geweest)? Of is je ongi nog niet voorbij?

Dat ei zal inderdaad niet weten wat 'm overkomt... Hij wordt heel ongeduldig opgewacht haha. Reken maar dat als ik voor het eerst in een half jaar weer een eisprong heb, ik mijn bed niet uit kom met man lief!!!

Dikke kus F.

Hoi F.,
Spannend hoor. Laat deze maar lekker doorgroeien. Ik wil jullie heel veel succes wensen zondagavond en maandag. Ik vind de verplichte sex zelf eigenlijk niets maar ja je weet waar je het voor doet.
Groetjes van Caroline

Lieve Fred,

Wat fijn om te lezen dat ze je nu zo goed volgen.
Volgens mij werkt die gedachte alleen al positief!
12 mm is volgens mij ook al aardig groot voor ie "springt".
Je zei dat jullie zondag "moesten" klussen, maar jullie houden het nu toch ook wel "bij" he!
Voor het geval hij toch eerder springt.

Met mij gaat het eigenlijk naar omstandigheden goed.
An de ene kant dringt het volgens mij nog niet helemaal door.
De vorige keer kwamen de meeste emoties ook pas nadat de miskraam was doorgezet.
Net of is het dan een feit.
Ik bloed eigenlijk niet, gek he.
Ik heb ook besloten niet te lang zo rond te lopen.
Het zou mooi zijn als de natuur het zelf regelt, maar anders zou ik wel voor curretage kiezen.

Nien en Fred,
eigenlijk wil ik jullie nog iets vertellen.
Dit houd me n.l wel bezig en geeft me hoop.
Toen de gyn. maandag de echo deed moest ze heel lang kijken.
Daarna zei ze, je had voor v.w al een afspraak staan anders kijken we dan weer.
Ik zei toen, dan zit ik een week in onzekerheid of het wel of niet goed zit.
Toen zei ze weer, ga er maar vanuit dat het niet goed is, nee het is niet goed.
Ik zag wel duidelijk dat het vruchtzakje gegroeid was.
Ze wees ander het vruchtzakje 2 bloedstolsels aan.
Toch gaat het steeds door me heen, stel...
Eigenlijk is ze niet echt heel duidelijk geweest.
In zo,n situatie is dat moeilijk.
Dan moet het "zwart of wit" zijn.
Alhoewel het wel een leuke gyn. was hoor, heel rustig enz.
Verwarrend he!

Nien, hoe gaat het op je werk.
Of ben je misschien nog thuis.

Nou lieverds, tot gauw!
Knuf, Monique

Terug
Bovenaan