Hier mijn verhaal hoe de bevalling is verlopen. Het begon met weeen. 1e nacht: om de 8 min, overdag geen weeen. 2e nacht: om de 6/7 min, overdag geen weeen. Controle gehad van de vk op donderdag. Ontsluiting nog maar 1 cm. Afgesproken dat gyn er maandag naar zou kijken als het niet door zette, aangezien ik al bijna 41 weken was. 3e nacht: 's ochtends eindelijk lange tijd achter elkaar om de 4/5 min weeen, verloskundige gebeld. Ik dacht ook dat mn vruchtwater toch de vorige avond gebroken was, maar ik twijfelde. Vk kwam 's ochtends dus even langs om te checken. Ondertussen ging ik onder een warme douche. Kom ik eronder vandaan, zijn de weeen weer gestopt. Voelde me dus best suf toen de vk er was. Zij had een test gedaan of het vruchtwater was. Helaas niet. Ik had inmiddels nog geen 2 cm ontsluiting. Zij twijfelde toch of mn vruchtwater was gebroken en of de baby had gepoept, dus nog een test en ja hoor, wel gebroken. Ze heeft overlegd met de gyn en ze wilden het in het zh toch ook controleren. Alle spullen in de auto gegooid en op naar het zh. Daar bleek het idd vruchtwater te zijn en er bleef twijfel bestaan of er gepoept was. Daarom werd ik ingeleid. Kreeg weeopwekkers. Ging niet echt super. Erg veel pijn. Bleek de kleine nog niet te zijn ingedaald en het hoofdje lag gekanteld in mn bekken. Toen kreeg ik Reminfentanil, maar ik zat inmiddels aan de maximale hoeveelheid weeopwekkers en het hielp allemaal niks. 3 cm ontsluiting, schoot niet op! Dus toen kwam de gyn vertellen dat het een keizersnee zou worden. Kon me niet schelen, zolang hij me maar van de pijn verloste! Binnen een uur na die mededeling werd onze dochter geboren!! Ze was bijna 9 pond, dus een flinke dame!! In het zh zeiden ze dat de baby zelf aanvoelde dat dat nooit zou gaan passen via natuurlijke weg en dat ze daarom geen stofje aanmaakte om de bevalling in gang te zetten. Bakerpraatje of waarheid? Ik geloof het wel, ben iig blij dat het een keizersnee is geworden. Daarna nog 3 nachtjes in het zh gebleven en nu alweer een tijdje thuis aan het stoeien met borstvoeding.