het verleden

Hallo allemaal,

Ik kijk erg regelmatig op dit forum. Ik heb namelijk lange tijd in de medische molen gezeten. We hebben 3x een ivf behandeling gehad. Ik heb een vraag waar ik tot nu toe nog nooit iemand anders over heb gehoord. Na de laatste eicelpunctie heb ik enorme last van buikpijn gehad. Tijdens de punctie had ik een bloeding en hield het bijna niet meer uit van de pijn. Na de punctie ben ik 1 dag thuis geweest en vervolgens opgenomen in het ziekenhuis en er moest morfine gebruikt worden om de pijn te verzachten. Na die behandeling hebben we besloten niet verder te gaan met ivf. En nu komt het na 10 jaar dokteren ben ik zwanger. Ik kan mij voorstellen dat dat voor sommige mensen erg pijnlijk is maar ik weet ook wat voor verdriet we hebben door gemaakt. Ik merk dat ik nog lang niet klaar ben met mijn verleden en wat voor impact het allemaal heeft gehad. Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik zo nu en dan even mee kom kijken. En anders hoor ik het wel. Het is allemaal zo herkenbaar. Ik heb mij erg opgelaten gevoeld tegen over mensen die nog steeds ongewenst kinderloos zijn. Ook op de fertiliteitspoli zie ik de mensen zitten die ook zo graag willen. Ik wil iedereen heel veel succes wensen.

Groeten pinklady

Hallo,

Van hartelijk gefeliciteerd!!!! Dit geeft echt wel weer wat moet.
Mag ik jou vragen waarom jullie ivf moesten? Want wij moeten er waarschijnlijk ook aan gaan geloven omdat beide eileiders aan het uiteinde verstopt zijn?

Hoi,

Je moet je echt niet opgelaten voelen hoor! Het is je meer dan gegunt!
Ik ben ook benieuwd wat de reden was waarom jullie IVF moesten. Wij hebben 6 IUI's achter de rug en beginnen in april met IVF. Wellicht kunnen jouw ervaringen ons helpen.
Geniet van je zwangerschap.

gr.Inge

Hallo,

Als eerste bedankt voor jullie reactie. Wij zijn ook begonnen met iui. Inderdaad ook 6x. Is dat misschien in eerste instantie standaard? Het zaad van mijn man is van slechte kwaliteit. Het zou het mooiste zijn geweest als het met iui was gelukt omdat dit zowel lichamelijk als geestelijk minder belastend is dan ivf. Toen dat niet lukte zijn we door gegaan voor ivf. Het is echt niet bij iedereen zo heftig (ik bedoel lichamelijk) De ivf behandeling hebben we 3x gedaan. Maar er zaten flinke periode's tussen. Gelukkig zijn wij al jong begonnen en is het gewoon een feit dat we tijd hadden. Wat niet betekend dat de wens minder groot is en dat je denkt "o, we hebben tijd zat". We zijn bewust 2 jaar gestopt omdat ik het geestelijk vooral niet meer goed aan kon. Lichamelijk kan een mens heel wat hebben. Ook wilde ik niet dat wanneer ik 40 zou zijn en ik achterom zou kijken dat mijn hele leven in het teken heeft gestaan van kinderen krijgen. Je moet ook verder al heb ik altijd gezegd dat een leven zonder kinderen voor mij geen leven is. Maar hoe je het ook went of keert die kans was erg groot. Na de derde ivf behandeling hebben we alles samen met een maatschappelijk werkster op een rijtje gezet. Dit heeft ons heel goed geholpen. Mijn hoofd werd een stuk leger. Op wat voor manier ik nu zwanger ben geworden willen we graag voor ons houden. In de periode dat wij bezig waren had ik een enorme hekel aan vaderdag en moederdag en op kraambezoek ging ik niet meer. Het deed zo'n pijn en ik was dagen van de mik. Ik ben er altijd wel  open over geweest en de mensen die het niet begrepen die hebben pech. Gelukkig heb ik het krijgen van een kind nooit iemand misgund. Ik ben een realist die weet dat het bij sommige mensen gemakkelijk gaat, bij sommigen moeilijk en bij sommigen helemaal niet. Maar ben wel jaloers geweest. Dat is een rot gevoel want dat is een emotie waar je niets mee kunt.
Dit vind ik wel een heel mooi gedicht:

Als je denkt dat een kindje nooit zal komen
worden dat vaak mooie dromen
maar van tijd tot tijd  
worden dromen werkelijkheid.

En deze vind ik ook heel mooi:

een kind nu niet
beslis je wel
een kind nu wel
beslis je niet.

Succes allemaal.

Heey pinklady

Je bent van harte welkom op dit forum! En enorm gefeliciteerd!!!
Wat een verhaal zeg en wat goed hoe jullie ermee om zijn gegaan.
Ik hoop dat jullie aan het genieten zijn van de roze wolk.
Ik wens jullie in ieder geval fijne kerstdagen en een geweldig 2006.

een dikke knuf
Sjan

Pinklady, zo zie je maar soms bestaan wonderen echt hoor. Heerlijk toch dat je zwanger bent. Heel soms hoor je dat iemand met ivf niet zwanger raakt en daarna gelukkig toch nog. Echt een wonder en geniet er maar van.

Groet

Terug
Bovenaan