'het' vertellen op het werk

Hallo Dames,

Ik ben Eef en sinds vandaag nieuw hier op dit forum. Ik ben 31 jaar en wij verwachten ons 1e kindje.

Ik zie er enorm tegenop om het te vertellen op mn werk omdat het bijna een jaar geleden nogal slecht ging met mijn relatie wat ook zo zn invloed had op mn werk. Wij samen zijn weer totaal gelukkig met elkaar en alles gaat prima. Ik ben dan ook bang voor reacties van 'zo, dat is snel' in plaats van gefeliciteerd.

Ook heb een collega die erg moeilijk zwanger kan worden en onlangs is gestart met hormooninjecties. Ik kan erg goed met haar overweg maar het haar vertellen dat ik zwanger ben valt me zo zwaar. Heeft zelf zo'n invloed dat ik met tegenzin naar mijn werk en me zelfs deze week ziek heb gemeld. Ik weet dat ik moet vertellen omdat het verbergen van mijn buik en mijn plezier me gewoon erg moeilijk valt.

Groetjes,
Eva

Ik ken het onzekere gevoel, ik kom ff buurten van het april forum. Het gaat erom dat JIJ er blij mee bent en niet wat een ander daar van denkt. Het is een wonder dat in je groeit en daar mag je trots op zijn. Iedere relatie heeft zijn ups en downs. Je bent echt niet de enige. Geniet ervan!!

hallo

negatieve reacties kun je niet voorkomen, als jij er maar blij mee bent
ga het vertellen, want je ziekmelden is voor hun alleen maar lastig. Ik denk dat ze liever willen weten waar zij aan toe zijn en dat juist je collegatje die nu met injecties is begonnen kan snappen dat jij heel graag dit kindje wil

Bedankt voor jullie reacties!! Ik ga dinsdag met goede moed naar het werk en zal dan ook direct die dag maar moed verzamelen en het mijn leidinggevende vertellen. Van uitstel komt afstel...zeg ik heel wijs.

Wij hebben vrienden die ook bezig zijn voor een kindje en bij hun wil het ook niet lukken. Ik vond het ook heel moeilijk om het ze te vertellen maar na de eerste echo zijn we naar hen toe gegaan en hebben we t verteld. Ze reageerden zo leuk en ze gunnen het ons van harte. Ik heb me druk gemaakt om niks haha.
En wat betreft die reacties, laat ze lekker, het is jouw leven en jouw zwangerschap en als je je er goed bij voelt is het prima toch?!

xx

hehe.. ik heb het eindelijk verteld!! Pff er veel een last van mijn schouders toen ik het verteld had. Ze reageerde zo lief en begripvol maar we hielden het beiden niet droog. Gun haar ook zo een mooie zwangerschap, hopelijk slaat de behandeling aan en zijn ze binnen no time zwanger, I hope so. De andere collega's weten het nu ook allemaal en eigenlijk allemaal positieve reacties, ik ben helemaal happy!

Nu mag echt iedereen het weten!!

Terug
Bovenaan