Het vervolg van ons bezoek aan het academisch ziekenhuis in maastricht voor verdere aanpak

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie medeleven,zelf na de miskraam vorig zomer na 12 weken ,dachten we nu het gaat allemaal goed.

Gisteren zijn we in het azm geweest,daar kregen we weer een uitgebreide echo,en helaas werd er vastgesteld wat er al bekend was,alleen is niet de maag door het middenrif omhoog gekomen maar ook de lever gedeeltelijk.
 
Het hart was verder na verder onderzoek goed ,het vier kamerbeeld was normaal,ook sluiten de kleppen goed.

verder werden er geen afwijkingen gevonden aan hersenen,gezicht ,ruggenwervel was gesloten en al het verdere was goed.

De zichtbare long werd gemeten en daarbij kwamen we boven de 1 uit.dat was een waarde die belangrijk was voor de ballonentherapie in Leuven,als je afgelopen week naar national geografic had gekeken dan had je kunnen zien dat ze dat in het kind laatste via de keel zo konden ze plaatst maken dat de longen nog een beetje plaats zouden hebben.maar omdat de meting boven de 1 was komen wij NIET in aanmerking voor de therapie.

Ook heb ik een vruchtwaterpunctie gekeken ,dat was van belang om te kijken of dat er nog chromosomale afwijkingen zouden zijn,drie van deze uitslagen krijgen wij aanstaande woensdag ook wel fishtest genoemd
Dat gaat het over de meest afwijkende dingen,die het geen draaglijk leven zouden geven.
denk aan syndroom v down en afwijkingen betrekking tot open ruggetje enz.
Als dit blijkt hebben wij besloten om de zwangerschap te beeindingen,de andere onderzoeken van de punctie krijgen we over drie weken.
Als blijkt dat het woensdag goed is waar ik wel vaniut ga en positief over ben dan moeten we voor verdere afspraken naar het ziekenhuis in Leuven in belgie en naar de kinderchirurg in het azm.ook blijf ik onder strenge controle bij de gynecoloog,echo's ennog eens echo's.
Ik ga dan in maastricht ingeleid worden en direct na de bevalling word ons kindje geopereerd.
Vanaf nu gaan we een spannende tijd tegemoet maar ook een onzekere, Ik probeer om positief te blijven en hopen dat alles goed komt.
Ook weten we nu dat we een meisje krijgen ,in het algemeen zjin meiden sterker dan jongens dus we zullen zien.
Ik ben vanaf gisteren ziek   gemeld door mijn baas ,helder denken zit er voorlopig niet bij en even rust is wel prettig.
Als blijkt dat het volgende week in ieder geval goed is [de uitslag van de fishtest] dan heb ik besloten om halve dagen te werken ,tijd en rust hebben we hard zat nodig voor de tijd die nog komen gaat.
Vandaag 21 weken en 1 dag zwanger ons kindje weegt nu geschat gewicht 376 gram


groetjes en ik hou jullie op de hoogte

 
Hoi,

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen de komende tijd. Bij ons kunnen ze pas vanaf week 18 kijken of een kindje van ons helemaal gezond is. We hebben het nu 1 keer meegemaakt, en gelukkig was alles goed. Wat jullie nu meemaken is onze grootste nachtmerrie. Ik hoop dat alles goed komt, en dat jullie meisje na haar geboorte gauw geholpen kan worden. En uiteraard opgroeit tot een mooie jonge dame.

Heel veel sterkte!
Groetjes, Kat
 
Terug
Bovenaan