Het voelen bewegen van je kindje (hoe vaak)

Hallo allemaal,

Ik heb misschien een rare vraag, maar de laatste paar dagen voel ik mijn kindje steeds minder bewegen! Ben nu 37 weken en 5 dagen zwanger, hoort dit erbij of moet ik me eigen nu zorgen gaan maken?

Ik hoor graag jullie mening/reactie

Groetjes Leen
 
Hallo,

Vorige week heb ik het hier toevallig met m'n verloskundige over gehad. Je moet je baby 5 a  6 keer op een dag voelen. Is dat niet zo dan moet je even bellen en zullen ze je wat tips geven om te kijken of hij/zij dan gaat bewegen, zoniet laten ze ctg maken voor de zekerheid. Je baby krijgt nu wel steeds minder ruimte waardoor de beweging anders kunnen zijn of niet meer van die hele 'volksverhuizingen' in je buik.
Ik had het er net nog met m'n man over,van wanneer ga je dan eigenlijk bellen. Toevallig is m'n baby'tje vandaag een stukkie rustiger dan normaal en voelde hem/haar maar 1x bewegen voor 12 uur, nou ja prompt natuurlijk een paar trappen en zo en ondertussen zit ik op 4x.
Een paar weken geleden maakte ik me hier heel druk over en toen zei mijn (o zo slimme) man hou het dan even bij op papier. Zo gezegt zo gedaan en 2 dagen bij gehouden, bleek het baby'tje toch wel elk uur te bewegen en zo rond het middag uur was hij/zij dan even een paar uurtjes 'stil'.

Heel veel succes met de laatste weken van je zwangerschap.

groetjes kirsten
38w1d
 
Hoi!

Ik weet, denk ik, wel hoe je je voelt. Ik kan mij dat nog herinneren van mijn eerste zwangerschap (ik verwacht nu de tweede)  In de buik was mijn dochtertje al nooit zo druk en op een gegeven moment werd dat ook steeds minder. Wat mij toen is verteld is dat het kindje steeds minder ruimte krijgt om te bewegen. En doordat het misschien al wel ingedaald is, ligt hij of zij al 'vaster', om het zo maar te zeggen.
Snap je wat ik bedoel?
Ik hoop dat je toch iets geruster bent nu.......

Succes nog met de laatste loodjes!

Groetjes Carla
 
Hallo,

Bedankt dat jullie zo snel hebben gereageerd ben nu wel wat meer gerustgesteld,
Nou scheelt het ook dat mijn placenta aan de voorkant ligt, dus voelde de kleine al minder, maar werd toch een beetje ongerust vandaag!

Nou dames bedankt! En jullie ook nog veel succes met de zwangerschap!

Groetjes Leen
 
Terug
Bovenaan